Anonym bruker Skrevet 7. februar #1 Skrevet 7. februar Er gravid og er stort sett svimmel hele tiden. I dag var det kattejammer fra mannen fra tidlig morgen. « hvor skal vi! Hæ? Hva skal vi gjøre i dag…jaa, har du bestemt deg!?» Så vi endte opp med å spise lunsj ute. Det er alt jeg orker. Mannen er sur og bruker seg. « Må vi virkelig gjøre alt sammen hele tiden. Ser ikke du alt som flyter hjemme og alle ufullstendige prosjekter» Han fortsetter å klage og surmule med små stikk og spydigheter hele formiddagen. Vi kommer hjem, og det har gått takras. Jeg passer barnet mens hans måker. Etterpå drar vi for å handle, og jeg underholder barnet i bilen så han få handle i fred og ro. Han henter også ting til seg selv. Vi kommer hjem og jeg seiler om i senga og orker ikke mer. Spiser smågodt fordi jeg er utslitt. Etter 1 time, begynner jeg å brette klær. Jeg finner en fløyelsgenser fullstendig ødelagt ( vasket med kleenex). Jeg bruker klesrulle i stua en halvtime. Plutselig blir mannen så irritert og klarer ikke dy seg « ser du begynner å føle deg bedre, men å hjelpe til, faller deg ikke inn?» Hjelpesløse menneske Anonymkode: 8cf28...bce
Anonym bruker Skrevet 7. februar #2 Skrevet 7. februar Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Er gravid og er stort sett svimmel hele tiden. I dag var det kattejammer fra mannen fra tidlig morgen. « hvor skal vi! Hæ? Hva skal vi gjøre i dag…jaa, har du bestemt deg!?» Så vi endte opp med å spise lunsj ute. Det er alt jeg orker. Mannen er sur og bruker seg. « Må vi virkelig gjøre alt sammen hele tiden. Ser ikke du alt som flyter hjemme og alle ufullstendige prosjekter» Han fortsetter å klage og surmule med små stikk og spydigheter hele formiddagen. Vi kommer hjem, og det har gått takras. Jeg passer barnet mens hans måker. Etterpå drar vi for å handle, og jeg underholder barnet i bilen så han få handle i fred og ro. Han henter også ting til seg selv. Vi kommer hjem og jeg seiler om i senga og orker ikke mer. Spiser smågodt fordi jeg er utslitt. Etter 1 time, begynner jeg å brette klær. Jeg finner en fløyelsgenser fullstendig ødelagt ( vasket med kleenex). Jeg bruker klesrulle i stua en halvtime. Plutselig blir mannen så irritert og klarer ikke dy seg « ser du begynner å føle deg bedre, men å hjelpe til, faller deg ikke inn?» Hjelpesløse menneske Anonymkode: 8cf28...bce Idiot Anonymkode: 88315...b64
Anonym bruker Skrevet 7. februar #3 Skrevet 7. februar Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Idiot Anonymkode: 88315...b64 Og nå får jeg høre at jeg skulle spurt om å hvile først. Snakket også om muligheten for at jeg tar lengre permisjon, men det var uaktuelt å ta kostnadene om jeg skulle ligge hjemme å se tv hele dagen, noe jeg aldri har gjort Anonymkode: 8cf28...bce
Anonym bruker Skrevet 7. februar #4 Skrevet 7. februar Dere får sette dere rolig ned ved kjøkkenbordet, i fredstid. Så snakker dere sammen nå. Gjett om det blir verre etter at barn nr 2 blir født. Si hva du vil ha og trenger, ikke at han er en stor dust- det kan du tenke inni deg. Sender deg en stor klem! ❤️ Anonymkode: 240c0...019
Anonym bruker Skrevet 7. februar #5 Skrevet 7. februar Han virker som å ikke helt forstå situasjonen som du står i, eller vil ikke se. Her må du virkelig ta en alvorsprat med han om hvordan ting ligger an. Han kan ikke snakke slik til deg og oppføre seg slikt. Anonymkode: f1172...a89
Anonym bruker Skrevet 7. februar #6 Skrevet 7. februar Hva betyr " mannen bruker seg" hva gjør han da? Anonymkode: 24eb9...f89
Anonym bruker Skrevet 7. februar #7 Skrevet 7. februar Anonym bruker skrev (1 time siden): Hva betyr " mannen bruker seg" hva gjør han da? Anonymkode: 24eb9...f89 Stønner, klager og er passiv aggressiv. Hvis barnet sier « jeg vil ha de grønne vottene, ikke de gule», sier mannen oppgitt « du og din mor altså» eller vi skal ut av bilen og barnet vil at pappa skal løfte til vognen, så vil han typisk mumle « ja, for tenke seg til at fars gamle og forfalte kropp skal skånes tunge løft og slitasje» eller hvis vi skal spise lunsj, men mannen rasker med seg en pose tomflasker og ber meg ta med barnet med vogn, finne bord, ta av klær, bestille, så han kan pante 8 flasker i fred på en panteautomat i nærheten, men bli mugg fordi jeg ikke forstår at han har tenkt til å gjøre det og setter ned foten og han surt mumler « Gud forby jeg skulle kunne få pantet noen flasker i fred». Sånn holder han på absolutt hele dagen Anonymkode: 8cf28...bce
Anonym bruker Skrevet 7. februar #8 Skrevet 7. februar Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Stønner, klager og er passiv aggressiv. Hvis barnet sier « jeg vil ha de grønne vottene, ikke de gule», sier mannen oppgitt « du og din mor altså» eller vi skal ut av bilen og barnet vil at pappa skal løfte til vognen, så vil han typisk mumle « ja, for tenke seg til at fars gamle og forfalte kropp skal skånes tunge løft og slitasje» eller hvis vi skal spise lunsj, men mannen rasker med seg en pose tomflasker og ber meg ta med barnet med vogn, finne bord, ta av klær, bestille, så han kan pante 8 flasker i fred på en panteautomat i nærheten, men bli mugg fordi jeg ikke forstår at han har tenkt til å gjøre det og setter ned foten og han surt mumler « Gud forby jeg skulle kunne få pantet noen flasker i fred». Sånn holder han på absolutt hele dagen Anonymkode: 8cf28...bce Ville ordnet en kaffekopp/øl/annen drikke, satt meg ned med ham og spurt, helt alvorlig: «er dette forholdet noe du faktisk vil ha?».. ikke surt eller som et angrep, helt rolig. La ham svare, se på reaksjonen hans. Svarer han ja kan du derfra forklare hvordan du har følt det i det siste. Ikke «du gjør alltid/sier alltid sånn», men «når du sier ting på den måten/gjør disse tingene føler jeg meg så lite verdsatt», (som eks). Svarer han nei er jo problemet ganske åpenbart. Tenker det er lurt å starte der, evnt foreslå parterapi slik at dere BEGGE kan bli bedre i kommunikasjonen med hverandre. Anonymkode: a4741...55e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå