Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det kun Jan Bøhler som så langt har skrevet om denne saken og det kan jeg forstå, litt mye Epstein og MBH. 

Saken er veldig likt det som har skjedd i Minnesota: her er det to somaliske brødre som har fått penger for å drive svømmeopplæring for nyankommene barn. De har fått over 3,3 mill for denne jobben, men har kun levert falske faktura og ikke lært et enste barn å svømme. De ble dessverre bare tiltalt og dømt for 600.000 siden politiet ikke hadde ressurser. 

https://www.facebook.com/share/1C5n1eyGLA/

Dette kommer i tillegg til enslig forsørger svindelen fra spesielt somalere. 

Er det på tide vi fjerner det tillitsbaserte samfunnet? F.eks. at man må bevise at man er enslig forsørger? Får man barn alene så må man bevise at de ikke har samme far?

At man slin som i denne saken må hente inn bekreftelser med stempel og signartur for hver gang man hentet barn fra barnehage eller skole for å drive svømmeopplæring? I tillegg til å få stempel og signatur fra sjåføren og svømmehallen? Og at penger først blir utbetalt etter at myndighetene har snakket med de som signerte? 

At uføre hver år må inn og sjekke om de kan jobbe litt? 

Anonymkode: 7fb5a...7ad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor drar du uføretrygde inn i somaliasvindel?

Anonymkode: da80a...1a8

Skrevet
Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Hvorfor drar du uføretrygde inn i somaliasvindel?

Mitt poeng var at vi kanskje burde slutte med et tillits basert samfunn.

Somalere ligger forresten høyt når det gjelder uføre i Oslo. Norsk bakgrunn litt under 4% av befolkingen, somalsk bakgrunn litt over 11%. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Mitt poeng var at vi kanskje burde slutte med et tillits basert samfunn.

Somalere ligger forresten høyt når det gjelder uføre i Oslo. Norsk bakgrunn litt under 4% av befolkingen, somalsk bakgrunn litt over 11%. 

Uføretrygd er ikke tillitsbasert,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...