Anonym bruker Skrevet 5. februar #1 Skrevet 5. februar Spør dere barnet / ungdommen om lov først? Det gjelder for så vidt om man poster bilder voksne også. Dette er ingen diskusjon om man skal poste eller ikke, det kan gjerne diskuteres i en annen tråd. Jeg har fått fritt leide av min eldste - så henne trenger jeg egentlig ikke å spørre. Jeg er streng og poster lite nok, så velg selv, sier hun. De to yngste blir alltid spurt, selv om jeg vet at de alltid svarer ja. Men det er prinsipp å spørre, og forhåpentligvis en måte å lære dem å få et bevisst forhold til å posting på nett. Anonymkode: 6733c...e06
Anonym bruker Skrevet 5. februar #2 Skrevet 5. februar Spør alltid alle som er med på bildet om det er greit. Det er svært sjelden noen protesterer - da er det som regel fordi de heller ønsker et av de andre bildene som ble tatt om vi har tatt flere bilder av det samme. Er det fremmede i fokus pixelerer jeg disse. Når det gjelder bursdagsgratulasjoner har jeg forhåndsgodkjenning. Der ønsker de overraskelsen fremfor å bli spurt Anonymkode: 9d8b0...ba3
Anonym bruker Skrevet 5. februar #4 Skrevet 5. februar Anonym bruker skrev (6 timer siden): Selvfølgelig. Anonymkode: 25b27...1f3 Ja, det er jo egentlig selvfølgelig. Men dessverre ikke for alle. Anonymkode: 6733c...e06
Anonym bruker Skrevet 5. februar #5 Skrevet 5. februar Jeg la ut bilder på Facebook da barna var små. Men etter 10 år, så gjør jeg ikke det. Gidder ikke å spørre engang, føler jeg trår over en grense . Skal jeg sende en snap til besteforeldre feks, så spør jeg først. Av og til får jeg ja. Hun er 13 år. Anonymkode: 2bcab...eb4
Anonym bruker Skrevet 5. februar #6 Skrevet 5. februar Min yngste ønsker ikke å bli tatt bilde av og selvsagt respekterer jeg det. Legger så og si aldri ut bilder av barna på Facebook. Skal jeg sende snap så spør jeg alltid. Anonymkode: d93ff...354
Anonym bruker Skrevet 6. februar #7 Skrevet 6. februar Anonym bruker skrev (3 timer siden): Ja, det er jo egentlig selvfølgelig. Men dessverre ikke for alle. Anonymkode: 6733c...e06 Det finnes dessverre mange hjernedøde mødre. Mødre er de verste. Anonymkode: 253d3...0a2
Anonym bruker Skrevet 6. februar #8 Skrevet 6. februar Jeg poster aldri bilder av barna på Instagram eller Facebook. Aldri. Hvis jeg tar en snap spør jeg, både voksne og barn. Anonymkode: 002e8...f42
MissSaigon Skrevet 6. februar #10 Skrevet 6. februar Jeg poster aldri på sosiale medier som Instagram og FB lenger, men spør om det er greit å dele på Snap. Tenåringen skal kvalitetsikre alt som går ut, de eldste svarer bare ja, de stoler på at mamma ikke sender stygge/dumme ting.
Anonym bruker Skrevet 6. februar #11 Skrevet 6. februar Jeg får selvsagt lov å sende snap, men legger kun ut på Facebook og insta om det er bursdag. Anonymkode: ae616...2b4
Anonym bruker Skrevet 7. februar #12 Skrevet 7. februar Sender til min mor på 75 av babyen min på snap. Hun bor langt borte, så dette er en måte vi opprettholder kontakt Anonymkode: f139c...56a
Anonym bruker Skrevet 7. februar #13 Skrevet 7. februar Jeg la ut noen bilder når de eldste var babyer, småbarn, men legger aldri ut noe nå lenger, hun yngste som fyller 10 har jeg ikke lagt ut noen bilder på facebook. Jeg gikk igjennom alle bildene mine og slettet de der de viste ansikt, har kanskje noen få igjen der de står med ryggen mot. Sender av og til snap av ungene på en familiegruppe vi har og har da spurt først. Anonymkode: de34d...80d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå