Anonym bruker Skrevet onsdag kl 16:20 #1 Skrevet onsdag kl 16:20 Jeg var hos gynekologen min grunnet hetetokter. Er det noen av dere som har erfaringer med disse? Jeg er redd for å få blødninger. Jeg opererte bort slimhinnen i livmor for to år siden, og har derfor ikke menstruasjonen lenger. Anonymkode: 8cc4e...a6e
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 17:40 #2 Skrevet onsdag kl 17:40 Jeg har, tildels… Jeg har brukt Estradot og Estalis hvis de har gått tom for Sequidot. Og jeg har brukt Lenzetto sammen med Utrogestan. Har etter hvert gått over til Estalis på heltid, som jo blir det samme som Estradot og Utrogestan. Årsak var kraftige blødninger. Har enda småblødninger, men håper det gir seg. Har intakt uterus. Anonymkode: 85e45...f55
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 17:56 #3 Skrevet onsdag kl 17:56 God erfaring med Estradot. Ofte leveringsproblemer med dem på apotekene, da. Anonymkode: b6c19...d70
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 18:30 #4 Skrevet onsdag kl 18:30 Leste Erdogan og Usbekistan😂 Anonymkode: bd24e...8cd
Anonym bruker Skrevet i går, 08:08 #5 Skrevet i går, 08:08 Anonym bruker skrev (14 timer siden): Jeg har, tildels… Jeg har brukt Estradot og Estalis hvis de har gått tom for Sequidot. Og jeg har brukt Lenzetto sammen med Utrogestan. Har etter hvert gått over til Estalis på heltid, som jo blir det samme som Estradot og Utrogestan. Årsak var kraftige blødninger. Har enda småblødninger, men håper det gir seg. Har intakt uterus. Anonymkode: 85e45...f55 Hadde du fortsatt menstruasjonen? Anonymkode: 8cc4e...a6e
Anonym bruker Skrevet i går, 11:38 #6 Skrevet i går, 11:38 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Hadde du fortsatt menstruasjonen? Anonymkode: 8cc4e...a6e Menstruasjon og menstruasjon… De siste årene, etter covidvaksinen og etter at jeg nærmet meg overgangsalder, så begynte jeg å blø så kraftig at jeg knapt klarte å leve med det. Jeg blødde ut en hel pakke nattbind i løpet av et døgn, spiste jerntabletter hver dag og gikk likevel tom for jern. Så det var utgangspunktet, altså ikke noen normale blødninger. Så gikk jeg fra Sequidot (østrogen to uker, østrogen og progesteron to uker) til Estalis (østrogen og progesteron hele veien) og har tidvis spotting, tidvis noe som ligner en normal blødning (altså slik den foregikk i yngre år). Men dette er visst normalt de første månedene etter overgang fra hormonsyklus til kontinuerlig behandling med begge hormoner, og skal - sies det - stabilisere seg etter hvert. Vil tro at om man har normale blødninger i utgangspunktet, så vil det stabilisere seg raskere. Anonymkode: 85e45...f55
Anonym bruker Skrevet 19 timer siden #7 Skrevet 19 timer siden Jeg startet med Lenzetto og 100 mg utrogestan, fikk da blødninger. Gynekologen sa at det var et tegn på at dosen med utrogestan var for lav, så hun økte den til 200 mg utrogestan. Har ikke hatt blødninger siden. Anonymkode: 63970...501
Anonym bruker Skrevet 19 timer siden #8 Skrevet 19 timer siden Takk for svar. Jeg er redd for å få blødninger. Gynekologen sa de ikke var vanlig, men det kunne skje. Anonymkode: 8cc4e...a6e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå