Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror ikke det. Media har omtalt denne saken i det uendelige siden august i fjor og server nesten umulig at dommerne ikke har et forutinntatt syn på saken.

Jeg forsvarer på ingen måte det han har gjort, tro meg, men synes nesten synd på mannen pga det medietrykket som har vært og er på han. Hvis mannen i gata begår samme forbrytelser er media null interessert.

Anonymkode: d0887...f2a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men mannen i gata er ikke kronprinsessen sønn. Ja, han er fjernet som en del av kongehuset men er fortsatt en del av kongefamilien. 

Når det er sagt, enhver idiot som begår 38 lovbrudd fortjener all medietrykk de får 

Anonymkode: 26bb1...374

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Men mannen i gata er ikke kronprinsessen sønn. Ja, han er fjernet som en del av kongehuset men er fortsatt en del av kongefamilien. 

Når det er sagt, enhver idiot som begår 38 lovbrudd fortjener all medietrykk de får 

Enhver idiot som gjør dette er anonymisert i pressen og opplever ikke dette. Han har aldri vært en del av kongehuset forresten, kun medlem av kongefamilien.

Skrevet

Det er jo ikke media som hverken holder rettssaken eller som dømmer, og dommerne er selvsagt ikke forutinntatt. De er profesjonelle, med lang utdannelse og erfaring, akkurat som advokatene på begge sider. Det er jo ikke tegneserielandet vi bor i. 

Anonymkode: 1ab2e...0f0

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Det er jo ikke media som hverken holder rettssaken eller som dømmer, og dommerne er selvsagt ikke forutinntatt. De er profesjonelle, med lang utdannelse og erfaring, akkurat som advokatene på begge sider. Det er jo ikke tegneserielandet vi bor i. 

Anonymkode: 1ab2e...0f0

De kan absolutt bli forutinntatt når saken i detalj er gnidd utover media i lang lang tid.

Jeg støtter ikke det mannen har gjort, men midt oppi det synes jeg synd på han. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (50 minutter siden):

Jeg tror ikke det. Media har omtalt denne saken i det uendelige siden august i fjor og server nesten umulig at dommerne ikke har et forutinntatt syn på saken.

Jeg forsvarer på ingen måte det han har gjort, tro meg, men synes nesten synd på mannen pga det medietrykket som har vært og er på han. Hvis mannen i gata begår samme forbrytelser er media null interessert.

Han har jo hatt mange sjanser og god tid til å både vise anger, bedt om unnskyldning for sin oppførsel, vist ydmyket og sluttet å gjøre ulovlige ting. Når han helga før rettsaken gjør ytterligere 4 lovbrudd så mister han min sympati altså. 

Måten han har gjort narr av det han har gjort og latterliggjort at han blir tatt for dette gjør også at han får som han reder. 

Anonymkode: 1a05e...120

Skrevet
TinaK 1990 skrev (54 minutter siden):

Enhver idiot som gjør dette er anonymisert i pressen og opplever ikke dette. Han har aldri vært en del av kongehuset forresten, kun medlem av kongefamilien.

Han var til inntil han gjorde første pek introdusert på kongehuset sine sider. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Synd på mannen? Forsvareren kalte han «uskyldig gutt» i dag forresten .. og har du fått med deg at han var pågrepet for tre dager siden pga vold og trusler med kniv mot ett av tidligere ofrene? og du synes synd på ham pga media? Hva med ABB? Også synd på han? 

Anonymkode: af6c8...553

Skrevet
1 hour ago, Anonym bruker said:

Han er ikke dømt for noe ennå

Anonymkode: 8e890...19c

Skrevet
2 minutes ago, Anonym bruker said:

Synd på mannen? Forsvareren kalte han «uskyldig gutt» i dag forresten .. og har du fått med deg at han var pågrepet for tre dager siden pga vold og trusler med kniv mot ett av tidligere ofrene? og du synes synd på ham pga media? Hva med ABB? Også synd på han? 

Anonymkode: af6c8...553

Han er ikke dømt for noe ennå, hva skjedde med uskyldig til det motsatte er bevist?

Skrevet

Men det er jo nettopp fordi han er den han er, at han har sluppet unna så lenge som han har. 

Har dere ikke hørt alle telefonsamtalene han har hatt med politiet som forsøker å advare han om omgangskrets og oppførsel, der de klart og tydelig sier at de lar han slippe unna, nettopp fordi han er sønn av Kronprinsessen. Ingen andre hadde fått drive på så lenge, og det må få konsekvenser.

Samtidig er det statusen han selv har brukt, han trodde han var urørlig fordi han tilhører kongefamilien. Ja, det er beintøft å stå i for han, men som en godt voksen person er det noe han skulle ha tenkt på når han valgte å gjøre det han mest sannsynlig har gjort.  

Anonymkode: 47121...5cb

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Han er heller ingen uskyldig liten gutt som er utsatt for et komplott.

Anonymkode: f2028...b44

Skrevet

Han har null respekt for norsk lov og han har    Ingen respekt for kvinner. Burde fått forvaring 

Anonymkode: c9c9d...bd7

Skrevet

En bortskjemt og farlig ung mann som aldri har fått konsekvenser eller måttet fikse livet sitt selv er nå endelig stilt for retten og der skal han være og forhåpentligvis kjenne på ubehaget i sju uker, og så er det bare å vente på dommen. Den er ikke mediastyrt.

Anonymkode: 4e90d...da0

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Nei, men han har fortsatt å få begå lovbrudd på lovbrudd uten konsekvenser. Nettopp fordi han er den han er er han nå tiltalt for 38 lovbrudd, før de han begikk i helgen. Hvilken annen person ville fått begå, bli tiltalt og vente på rettssak for 38 lovbrudd, i frihet? Ingen. Alt som foregår nå har fått lov å foregå nettopp på bakgrunn av hvem han er. Da skal han ikke få slippe unna nå 

Skrevet

En vanlig person hadde blitt fratatt førerkortet før og ikke fått det tilbake så raskt. En vanlig person hadde nok blitt sittende. Og en vanlig person som hadde oppført det sånn igjen og igjen, hadde kanskje blitt dømt til forvaring.

I lydopptak fra samtalen mellom politiet og Marius innrømte de at de var «greiere» med han.

Anonymkode: a7d5d...d1d

Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

En vanlig person hadde blitt fratatt førerkortet før og ikke fått det tilbake så raskt. En vanlig person hadde nok blitt sittende. Og en vanlig person som hadde oppført det sånn igjen og igjen, hadde kanskje blitt dømt til forvaring.

I lydopptak fra samtalen mellom politiet og Marius innrømte de at de var «greiere» med han.

Anonymkode: a7d5d...d1d

Ja, hvorfor i all verden har han fått beholde førerkoret, det stusser jeg veldig på. Alle bruddene hans på veitrafikkloven skal føre til tap av førerrett. De tok det en liten periode etter anbefaling fra lege, men ikke pga brudd på veitrafikkloven. 

Anonymkode: f2028...b44

Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt.

Admin

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Han var til inntil han gjorde første pek introdusert på kongehuset sine sider. 

Ja, som medlem av kongefamilien. Ikke som del av kongehuset. Han er ikke kongelig. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Ja, som medlem av kongefamilien. Ikke som del av kongehuset. Han er ikke kongelig. 

Neida men han var likevel der, ergo en offentlig person. Så da har han valgt sin egen sti uavhengig av hva kronprinsparet sier. Han er offentlig. Han var offentlig via kongehuset, han har valgt å opptre offentlig. Da får man sånne rettssaker 

Skrevet

Fascinerende om de mener hans helsetilstand ikke tillater at han vitner i dag. Han var jo frisk nok til å trusle med kniv i helga. For ja - det er jo HAN det er synd på. Lille gutten. 

Anonymkode: 32620...964

Skrevet

Jeg tenker slik, at straffen han får tilmålt til slutt etter 7 uker rettsak er nok latterlig lav, vi bor tross alt i Norge. Og at det han står i nå med media, offentlig uthenging etc blir en form for straff det og, ofrene står i mye de og, ufortjent.  Det omfanget av handlinger han er anmeldt for har av vold, overgrep osv er jo enormt. 

Anonymkode: f4114...882

Skrevet

Det er synd på MBH. Han er bare kjent som "sønnen til mamma". Derfor kunne han ikke noe for voldtektene. Godt han har empati med noen, bare så leit at den eneste personen han har empati for er seg selv. Han gråter tårer for egen skyld. For han synes så synd på seg selv. Jeg sier ikke det ikke har vært tøft, men det er nå en gang bare slik det er, han synes synd på seg selv. Så synd på seg selv at han gråter for hvor synd han synes på seg selv.

https://www.vg.no/nyheter/i/wr8zVA/hoeiby-forklarer-seg-vanvittig-vanskelig

Anonymkode: c5df0...292

Skrevet
Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Det er synd på MBH. Han er bare kjent som "sønnen til mamma". Derfor kunne han ikke noe for voldtektene. Godt han har empati med noen, bare så leit at den eneste personen han har empati for er seg selv. Han gråter tårer for egen skyld. For han synes så synd på seg selv. Jeg sier ikke det ikke har vært tøft, men det er nå en gang bare slik det er, han synes synd på seg selv. Så synd på seg selv at han gråter for hvor synd han synes på seg selv.

https://www.vg.no/nyheter/i/wr8zVA/hoeiby-forklarer-seg-vanvittig-vanskelig

«Jeg er kjent for å være sønnen til mamma. Jeg har hatt et ekstremt bekreftelsesbehov». Merkelig at han da ikke har gjort noe for å tilfredsstille dette behovet for bekreftelse, han som har hatt all verdens ressurser tilgjengelig. Skaffe seg en utdannelse, en god jobb, gjøre en innsats for frivilligheten eller annet…

Anonymkode: a8c9e...971

Skrevet

Det er spesielt at han husker ting veldig godt når det er til hans fordel mens hukommelsen svikter når det er noe som taler mot han.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...