Anonym bruker Skrevet 3. februar #1 Skrevet 3. februar Får veldig ofte melding om at 11 åringen ikke gjør det han skal på skolen bråker, er urolig, gjemmer seg, kommer i konflikter osv. Jeg mistenker jo ADHD fordi at broren har det. Eks har ikke villet utrede han. Jeg har spurt om skolen kan komme med bekymring til oss istedenfor at det er noe jeg ønsker (i forhold til far). I sist uke var de hos meg og det var melding med hjem nesten kvar dag. Nå er de hos far og det kom ikke melding i går og foreløpig ikke i dag heller. Hvorfor er han så urolig når han er hos meg, har det noe med meg å gjøre 🤔 føler vi har et godt forhold. Anonymkode: fca02...f5a
Anonym bruker Skrevet 3. februar #2 Skrevet 3. februar Det kan være at han føler seg trygg hos deg, og "holder igjen" hos far? Det er gjerne den forelderen de er tryggest på som får alt, for det renner jo over av og til, og da der de føler seg trygge... Men skolen burde jo være lik uansett hvem han sover hos. Anonymkode: b70e6...3c4
Anonym bruker Skrevet 3. februar #3 Skrevet 3. februar Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Det kan være at han føler seg trygg hos deg, og "holder igjen" hos far? Det er gjerne den forelderen de er tryggest på som får alt, for det renner jo over av og til, og da der de føler seg trygge... Men skolen burde jo være lik uansett hvem han sover hos. Anonymkode: b70e6...3c4 Skal dere ikke gå til legen å be om utredning?? Anonymkode: c09cb...992
Anonym bruker Skrevet 3. februar #4 Skrevet 3. februar Anonym bruker skrev (47 minutter siden): Skal dere ikke gå til legen å be om utredning?? Anonymkode: c09cb...992 Jo, men faren vil ikke utrede han. Dersom det kommer fra skolen går han kanskje med på å ta kontakt med lege 🤞 Anonymkode: fca02...f5a
Anonym bruker Skrevet 3. februar #5 Skrevet 3. februar Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jo, men faren vil ikke utrede han. Dersom det kommer fra skolen går han kanskje med på å ta kontakt med lege 🤞 Anonymkode: fca02...f5a Det er godt mulig faren også får meldinger fra skolen i sine uker men ikke vil anerkjenne at det er noe som bør utredes. Anonymkode: 817a7...97f
Anonym bruker Skrevet 3. februar #6 Skrevet 3. februar Anonym bruker skrev (1 time siden): Får veldig ofte melding om at 11 åringen ikke gjør det han skal på skolen bråker, er urolig, gjemmer seg, kommer i konflikter osv. Jeg mistenker jo ADHD fordi at broren har det. Eks har ikke villet utrede han. Jeg har spurt om skolen kan komme med bekymring til oss istedenfor at det er noe jeg ønsker (i forhold til far). I sist uke var de hos meg og det var melding med hjem nesten kvar dag. Nå er de hos far og det kom ikke melding i går og foreløpig ikke i dag heller. Hvorfor er han så urolig når han er hos meg, har det noe med meg å gjøre 🤔 føler vi har et godt forhold. Anonymkode: fca02...f5a Det er nok fordi du duller for mye ham, og syr puter under armene hans. Sover han sammen med deg? Far lar han nok være mer selvstendig. Han kan være seg selv rundt far. Det er jo noe du gjør. Anonymkode: f60bf...768
Anonym bruker Skrevet 3. februar #7 Skrevet 3. februar Anonym bruker skrev (39 minutter siden): Jo, men faren vil ikke utrede han. Dersom det kommer fra skolen går han kanskje med på å ta kontakt med lege 🤞 Anonymkode: fca02...f5a Da ville jeg kontaktet barnevernet og la de snakke med far. Anonymkode: c09cb...992
Anonym bruker Skrevet 3. februar #8 Skrevet 3. februar Anonym bruker skrev (35 minutter siden): Det er nok fordi du duller for mye ham, og syr puter under armene hans. Sover han sammen med deg? Far lar han nok være mer selvstendig. Han kan være seg selv rundt far. Det er jo noe du gjør. Anonymkode: f60bf...768 Hva? Han sover ikke med meg 🤔 han sliter mye med magevondt i tillegg, jeg har latt han være hjemme da. Har snakka me han om det, han har vanskelig for å snakke om følelser men det virker å være psykisk. HI Anonymkode: fca02...f5a
Anonym bruker Skrevet 3. februar #9 Skrevet 3. februar Anonym bruker skrev (44 minutter siden): Det er godt mulig faren også får meldinger fra skolen i sine uker men ikke vil anerkjenne at det er noe som bør utredes. Anonymkode: Når jeg har barna får begge meldingene. Dvs chat mellom lærer og oss som foreldre. Vil tro det gjelder det samme når de er hos han. Anonymkode: fca02...f5a
Anonym bruker Skrevet 3. februar #10 Skrevet 3. februar Anonym bruker skrev (57 minutter siden): Da ville jeg kontaktet barnevernet og la de snakke med far. Anonymkode: c09cb...992 Barneverntjenesten kommer virkelig ikke til å opprette noen sak basert på dette. Anonymkode: c2ce0...8fc
Anonym bruker Skrevet 3. februar #11 Skrevet 3. februar Anonym bruker skrev (1 time siden): Hva? Han sover ikke med meg 🤔 han sliter mye med magevondt i tillegg, jeg har latt han være hjemme da. Har snakka me han om det, han har vanskelig for å snakke om følelser men det virker å være psykisk. HI Anonymkode: fca02...f5a Ok. Du kan jo prate med faren. At dere setter dere ned og prater ordentlig sammen. Anonymkode: f60bf...768
Anonym bruker Skrevet 3. februar #12 Skrevet 3. februar Anonym bruker skrev (6 timer siden): Jo, men faren vil ikke utrede han. Dersom det kommer fra skolen går han kanskje med på å ta kontakt med lege 🤞 Anonymkode: fca02...f5a Sånn er barnefaren her også,så lenge det kommer fra meg så er det uaktuelt. Så jeg kontaktet skolen å sa at jeg var bekymret for sønnen min,å at jeg ville få han utredet for ADHD men at far nekter så lenge det kommer fra meg. Så jeg ba skolen om innkalle til å møte å si at de tenker det kan være lurt å få han utredet for ADHD. Det gikk skolen med på,å siden ideen kom fra skolen å ikke meg;så sa far ja til å få barnet utredet. Anonymkode: abb0a...9eb
Anonym bruker Skrevet 4. februar #13 Skrevet 4. februar Anonym bruker skrev (19 timer siden): Hva? Han sover ikke med meg 🤔 han sliter mye med magevondt i tillegg, jeg har latt han være hjemme da. Har snakka me han om det, han har vanskelig for å snakke om følelser men det virker å være psykisk. HI Anonymkode: fca02...f5a Men med å la han være hjemme når han har vondt i magen pga psykisk så gjør du det egentlig bare verre. Jeg hadde også en gutt som hadde vondt i magen før skolen hver dag en periode,å allerede søndag kveld begynte han å få vondt i magen pga han gruet seg til skolen. Hadde jeg bare latt han være hjemme så hadde nok skolevegringen blitt verre. Som skolen også sa,så gjorde jeg det rette med å sende han på skolen hver dag selv om det var vanskelig for meg når jeg så hvor mye han gruet seg til å gå. Jeg tok først kontakt med læreren men følte ikke jeg fikk hjelp,så fikk jeg tips om at jeg burde kontakte avdelingslederen for trinnet å hun tok det på alvor. Så gikk ikke så lang tid før det bedre,å han sluttet å ha vondt i magen før skolen ❤️ Anonymkode: abb0a...9eb
Anonym bruker Skrevet 4. februar #14 Skrevet 4. februar Anonym bruker skrev (22 timer siden): Det kan være at han føler seg trygg hos deg, og "holder igjen" hos far? Det er gjerne den forelderen de er tryggest på som får alt, for det renner jo over av og til, og da der de føler seg trygge... Men skolen burde jo være lik uansett hvem han sover hos. Anonymkode: b70e6...3c4 Kanskje. Eller kanskje er han redd for at skolen skal kontakt / si noe til far. Jeg jobbet med en barn som hadde delt bosted, og jeg må med skam melde at jeg tenkte flere ganger at "mor burde gjøre som far - for det er jo aldri noe problem når far leverer." Hun duller for mye med ham, tenkte jeg. Mulig det. Men da jeg etter hvert fant ut at jeg skulle spørre barnet hvorfor det var så stor forskjell, var svaret at han ikke turte for far ble så sint, men at magen hans gjorde vondt likevel. Så da lagde vi en løsning som gjorde at han fikk en bedre start på dagen for også når far leverte. Det er mange år siden, og jeg vet ennå ikke om far eller mor noen gang fikk vite om det. Det var ikke noe store greier heller. Og ja, du har rett - barnet "holdt igjen" når han var hos far. (Og bare for å ha sagt det, far var en god far så vidt jeg vet. Det var bare denne morgen-situasjonen som var vanskelig en periode for barnet, før det gikk over av seg selv.) Anonymkode: 411f0...39e
Anonym bruker Skrevet 4. februar #15 Skrevet 4. februar Anonym bruker skrev (På 3.2.2026 den 14.58): Får veldig ofte melding om at 11 åringen ikke gjør det han skal på skolen bråker, er urolig, gjemmer seg, kommer i konflikter osv. Jeg mistenker jo ADHD fordi at broren har det. Eks har ikke villet utrede han. Jeg har spurt om skolen kan komme med bekymring til oss istedenfor at det er noe jeg ønsker (i forhold til far). I sist uke var de hos meg og det var melding med hjem nesten kvar dag. Nå er de hos far og det kom ikke melding i går og foreløpig ikke i dag heller. Hvorfor er han så urolig når han er hos meg, har det noe med meg å gjøre 🤔 føler vi har et godt forhold. Anonymkode: fca02...f5a Min sønn med ADHD er slik. Eksemplarisk hos far, utagerende hos meg. Han utagerer der han er trygg, og tør ikke utrykke ønsker, meninger eller behov hos far. Er livredd for å si eller gjøre noe galt også siden far ikke håndterer sånt på en ok måte. Pga dette mener jo far problemet er hos meg siden det ikke er problemer hos ham. Han vet jo ikke alt sønnen forteller og alle mld han sender når han er der. Hvorfor skal far nekte utredning? Vil han ikke at barnet sitt skal få hjelp? Anonymkode: 4444d...a97
Anonym bruker Skrevet 4. februar #16 Skrevet 4. februar Anonym bruker skrev (På 3.2.2026 den 16.11): Det er nok fordi du duller for mye ham, og syr puter under armene hans. Sover han sammen med deg? Far lar han nok være mer selvstendig. Han kan være seg selv rundt far. Det er jo noe du gjør. Anonymkode: f60bf...768 Syke menneske. Hva får du ut av å være sånn mot folk?? Anonymkode: 4444d...a97
Anonym bruker Skrevet 5. februar #17 Skrevet 5. februar Anonym bruker skrev (22 timer siden): Min sønn med ADHD er slik. Eksemplarisk hos far, utagerende hos meg. Han utagerer der han er trygg, og tør ikke utrykke ønsker, meninger eller behov hos far. Er livredd for å si eller gjøre noe galt også siden far ikke håndterer sånt på en ok måte. Pga dette mener jo far problemet er hos meg siden det ikke er problemer hos ham. Han vet jo ikke alt sønnen forteller og alle mld han sender når han er der. Hvorfor skal far nekte utredning? Vil han ikke at barnet sitt skal få hjelp? Anonymkode: 4444d...a97 Men det viser jo bare at barnet ditt uttagerer fordi du tillater det. Anonymkode: 36a79...f37
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå