Anonym bruker Skrevet 3. februar #1 Skrevet 3. februar Når er det vanlig å sende ut innbydelser til konfirmasjon, skal ha 2 mai? Ble litt usikker da jeg kom over noen som allrede hadde lagt innbydelse ut på FB…. Anonymkode: 5116f...8d1
Anonym bruker Skrevet 3. februar #2 Skrevet 3. februar Omkring tre måneder før tenker jeg er smart. Sånn at man kan sette av datoen. Anonymkode: cefa6...841
Anonym bruker Skrevet 3. februar #3 Skrevet 3. februar Det kommer litt an på om familien har langt å reise. Vi har informert familien om datoen så fort vi har fått den, for de må planlegge reisen Anonymkode: 063d8...286
Anonym bruker Skrevet 3. februar #4 Skrevet 3. februar Så fort man vet om datoen hadde jeg i hvertfall sendt ut "hold the date" og ca 3mnd selve innbydelsen Anonymkode: 110a0...524
Anonym bruker Skrevet 3. februar #5 Skrevet 3. februar 2 månender før er vanlig. Vi skal ha konfirmasjon i slutten av april å jeg har begynt å dele ut innvitasjoner nå. Å sender resten med posten imorgen. Anonymkode: 611a7...f86
Anonym bruker Skrevet 3. februar #6 Skrevet 3. februar Ok, tusen takk for svar, da sender jeg snart ut jeg og 😊 Anonymkode: 5116f...8d1
Anonym bruker Skrevet 3. februar #7 Skrevet 3. februar Vi sendte en melding / ga beskjed til de vi skulle invitere med en gang vi fikk dagen fra kirken. "I dag fikk vi beskjed om at Elines konfirmasjon blir lørdag 26. september. Nærmere detaljer kommer når det nærmer seg." Invitasjonen sendte vi kanskje tre måder før. Anonymkode: 7d6fc...6dd
Anonym bruker Skrevet 3. februar #8 Skrevet 3. februar Vi har sendt melding så snart vi har visst datoen. Vi har familie rundt omkring i landet som skal komme seg hit, så jo før de får beskjed jo bedre. Mange jobber også innen helse og da er det lettere å bytte eventuelle vakter om det skulle være vakthelg. Selve invitasjonen har vi sendt 4-5 mnd før. Anonymkode: 151cb...a43
Anonym bruker Skrevet 9. februar #9 Skrevet 9. februar Har i starten av mai, la ut arrangement og sendte ut innbydelse på FB for et par uker siden ettersom flere ev. må reise et stykke for å være med (forventer ikke at de kommer, men om det passer slik 😊). Burde kanskje sende ut ordentlige innbydelser også, men de fleste har allerede svart, i hvert fall tentativt, så vet ikke om jeg orker, nok annet å ta seg av 😅 Bruker heller mer penger på god mat til gjestene. Hvor ille er det å droppe det (ville aldri brydd meg om det selv, men jeg vet jeg tar veldig lett på skikk og bruk)? 🙄 Anonymkode: dbb76...248
Anonym bruker Skrevet 10. februar #11 Skrevet 10. februar Her skal datter konfirmeres 3 mai og vi ga beskjed om selve datoen over melding når vi fikk beskjed om dette. Så har vi i helga sendt ut innbydelse via post Anonymkode: 43600...dba
Anonym bruker Skrevet 11. februar #12 Skrevet 11. februar Regner med de fleste som er invitert vet det er konfirmasjon i mai. De venter nok bare på en formell invitasjon med dato, sted og tid. Send i god tid til de som bor langt unna. Evt send melding om dato og at invitasjon kommer Anonymkode: 76b17...b55
Anonym bruker Skrevet 12. februar #13 Skrevet 12. februar Anonym bruker skrev (På 11.2.2026 den 2.02): Regner med de fleste som er invitert vet det er konfirmasjon i mai. De venter nok bare på en formell invitasjon med dato, sted og tid. Send i god tid til de som bor langt unna. Evt send melding om dato og at invitasjon kommer Anonymkode: 76b17...b55 Man kan faktisk ikke forvente at folk skal holde alle helger i hele mai ledig fordi man ikke sier i fra i god tid. Som tidligere nevnt så må folk planlegge reisen eller vaktbytte på jobb. Og noen har det trangt økonomisk og nå faktisk ha muligheten til å sette av penger til gave i god nok tid i forveien. Og så er det faktisk konfirmasjon i april også, ikke kun mai. Her hos oss er det konfirmasjon april, mai, september og oktober. Sier seg sjøl at man informerer om dato så fort man vet den til de selvsagte gjestene. Anonymkode: e9204...2c3
Anonym bruker Skrevet 12. februar #14 Skrevet 12. februar Vi har konfirmasjon i begynnelsen av september. Burde vi sende ut allerede nå? Anonymkode: ee660...3d2
Stridsmøy Skrevet 12. februar #15 Skrevet 12. februar Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Vi har konfirmasjon i begynnelsen av september. Burde vi sende ut allerede nå? Anonymkode: ee660...3d2 Si i fra at dere har fått konfirmasjonsdato og så kommer selve innbydelsen senere ☺️ Innbydelsen er innafor å sende i juni/juli når dere har konfirmasjon i september.
Anonym bruker Skrevet 12. februar #16 Skrevet 12. februar Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Vi har konfirmasjon i begynnelsen av september. Burde vi sende ut allerede nå? Anonymkode: ee660...3d2 Hadde sendt ut en "hold the date" allerde nå ihvertfall Anonymkode: 39b31...5f9
Anonym bruker Skrevet 12. februar #17 Skrevet 12. februar Anonym bruker skrev (2 timer siden): Man kan faktisk ikke forvente at folk skal holde alle helger i hele mai ledig fordi man ikke sier i fra i god tid. Som tidligere nevnt så må folk planlegge reisen eller vaktbytte på jobb. Og noen har det trangt økonomisk og nå faktisk ha muligheten til å sette av penger til gave i god nok tid i forveien. Og så er det faktisk konfirmasjon i april også, ikke kun mai. Her hos oss er det konfirmasjon april, mai, september og oktober. Sier seg sjøl at man informerer om dato så fort man vet den til de selvsagte gjestene. Anonymkode: e9204...2c3 Hos oss bor alle innenfor 1 times bilkjøring, og vet dato. Så vi sender da ut ca 2 mnd før konfirmasjonen skal være. Anonymkode: 5116f...8d1
Anonym bruker Skrevet 14. februar #18 Skrevet 14. februar Vi blir hvert år invitert i ganske mange konformasjoner og setter pris på at invitasjonene kommer så tidlig som mulig, så vi kan planlegge. Har allerede fått invitasjon til 3 konfirmasjoner i mai, og 1 i september. Anonymkode: e27dd...926
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå