Gå til innhold

Forsove seg? Sovne på sofaen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bruker to ulike sovemedisiner for å sovne, så om jeg sovner på sofaen uten at jeg egentlig mente det så er det fordi jeg i ukesvis har vært i underskudd på søvn

Anonymkode: 73fe8...da7

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Ser noen komenterer at dette skjer når de har små barn, sovner på sofaen på litt sen ettermiddag og sover til morgen, da tenker jeg, hvor er barnet ditt imens da?

Vet hvor trøtt en kan bli av å ha småbarn, men da var det powernap på 5-10 min på gulvet mens barnet lekte…. Kommer meg fint i seng, går heller å legger meg kl 20 viss det trengs, isteden for å ta en kvil på sofaen.

Er en så dårlig til å tenke hva en bør gjøre, bør en hvertfall ikke si det….

Anonymkode: 4bf7f...86b

Jeg skrev som sagt at jeg hadde BARNEFRI å da sovnet jeg på sofaen å sov til neste dag. Det skjer selvfølgelig ikke når jeg har barnet selv!!

Anonymkode: f1852...b80

Skrevet (endret)
Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Jeg har nok bedre kontroll over søvn og våkenhet enn andre og i dag fortalte en kollega at hun sovnet på sofaen i går kveld, og sov til i dag. Jeg ville følt meg så ekkel hvis jeg sov hele natta i vanlige klær, og ville vært stiv i rygg og nakke. Skjønner at det går fint an å dusje på morgenen og være klar for jobb uansett og hun virka ikke groggy og halvsyk som jeg ville følt meg.  Den samme dama kan også forsove seg til jobb, det er også utenkelig for meg.

Jeg sklir ikke umerkelig over fra våken til søvn. Å sovne på sofaen er et bevisst valg. «Nå legger jeg meg ned og lukker øynene, det er greit at jeg sovner». Tilsvarende hvis jeg ikke står opp når klokka ringer, jeg velger det og det skjer ikke som et uhell. Dere som er som kollegaen min - hvor bevisst er det å sovne på sofaen eller snu dere og sove videre etter at vekkerklokken har ringt? 

Anonymkode: f8e0a...e48

Bedre kontroll over søvn og våkenhet enn andre? Seriøst?

Jeg sovner sjelden på sofaen, og aldri så lenge at det er natt/morgen når jeg våkner. Jeg har vel forsovet meg grundig, slik at jeg kom for sent på jobb, 2-3 ganger i løpet av snart 40 år i arbeidslivet. Jeg tenker likevel ikke at jeg har bedre kontroll enn andre, det er mer at jeg ikke sovner så fort og sover ganske lett slik at jeg våkner av alarmen. Jeg ligger våken ca 1 time før jeg står opp, fordi det er den tiden jeg trenger på å våkne og få kroppen i gang. Da hender det at jeg slumrer litt og våkner med et rykk, men aldri så ille at jeg ikke kommer meg ut av døren når jeg skal. Det blir bare en litt mer bratt morgen enn jeg setter pris på. 

Endret av MissSaigon

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...