Gå til innhold

Hadde du meldt venninne for trygdesvindel?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Når den grunnen er løgn, er det fortsatt greit da? Det er fellespotten til alle hun får dekket taxi på. Den er ikke utømmelig. Det som brukes på henne kan ikke brukes til noen andre. Vi har alle et ansvar for at de pengene går til de som har et reelt behov og ikke til de som lyver på seg dårlig helse. 

Anonymkode: 93101...b2d

Begge påstandene dine er faktisk feil. Der er ingen fellespott. Jeg vet ikke om du har vært på Stortinget noen gang? Men der er ingen pengebinge hvor stortingsmedlemene svømmer rundt i penger, som onkel Skrue. Skattepenger er penger som destrueres. Penger som samles inn i skatt "blir borte", de er ikke mer. De tas ut av omløp.

Staten har nemlig noe hverken du eller jeg har hjemme: en pengepresse. Staten kan trykke opp så mye penger den bare vil til det den trenger, så lenge den tar inn det igjen i den andre enden slik at vi ikke ender opp med inflasjon. Jeg vet ikke om du har sett på en seddel noen gang? På seddelen står det "Norges Bank". Det er staten det.

Skatt er altså noe som gjør at våre pengers verdi opprettholdes. Det er noe positivt. Noe som er til for vår skyld. Uten skatt ville pengene fort tapt sin verdi. For staten trykker opp de penger den trenger til det den trenger.

Med andre ord så har staten en utømmelig konto som den kan ta så mye penger den bare vil fra.

Anonymkode: a7a9b...92b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Ærlig talt. Klarer man å gå på tur i fjellet så klarer man å komme seg på jobb for egen maskin også. Er det rart for totalt mister tilliten til systemet…

Anonymkode: ff9d4...084

Riktig. Det er ikke jeg som er enkel her. 

Anonymkode: f684f...b93

Skrevet

Hi, jeg håper du melder henne. Virkelig. Hun fortjener det. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Er jo din forståelse som mangler når du ikke skjønner at man evner å komme seg på jobb for egen maskin når man klarer å gå lange turer i fjellet. Men selvsagt, en trygdesnylter vil alltid forsvare en annen trygdesnylter.

Håper du ikke satser på en karriere som nett troll, dette er jo bare pinlig.

Anonymkode: bfe78...fd9

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Riktig. Det er ikke jeg som er enkel her. 

Hadde hun hatt jobb som var å gå i fjellet er det jo en ting. Men kanskje hun har en jobb som kundebehandler? Stress, snakke med folk i åpent kontorlandskap hele dagen, hardt kjør, stort press, ingen tid til pauser. 

Kanskje hun sliter med angst, depresjon, eller noe fysisk som ikke blir snakket om. 

Hvem er du til å dømme? Folk har sine grunner, det er få som snylter tror jeg, det er jammen ikke bare bare å få sykemelding så du skal jo være god for å fake en langtidssykemelding altså. Men kanskje hun jobber som skuespiller😅

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Hadde hun hatt jobb som var å gå i fjellet er det jo en ting. Men kanskje hun har en jobb som kundebehandler? Stress, snakke med folk i åpent kontorlandskap hele dagen, hardt kjør, stort press, ingen tid til pauser. 

Kanskje hun sliter med angst, depresjon, eller noe fysisk som ikke blir snakket om. 

Hvem er du til å dømme? Folk har sine grunner, det er få som snylter tror jeg, det er jammen ikke bare bare å få sykemelding så du skal jo være god for å fake en langtidssykemelding altså. Men kanskje hun jobber som skuespiller😅

Hvis du tror det er så vanskelig å få sykmelding for psykisk uhelse så er du naiv. Det er det vanskeligste for leger å overprøve, for ingen vet hvordan de har det enn pasienten selv. Om hun lyver å sier hun bruker en time på å komme seg på toalettet så tegner jo det ett bilde av en veldig syk person. Hvem er legen til å forlange at hun går på jobb da?

Anonymkode: 89832...a3d

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Taxi til jobb er en reell ting så ikke noe å betvile Hi for.

Anonymkode: ad220...b84

Har sett svært syke deltakere søke om det, ingen har fått det innvilget. Så nei, det er ikke vanlig eller enkelt å få. 

Anonymkode: f5e12...b6e

Skrevet
5 minutes ago, Anonym bruker said:

Har sett svært syke deltakere søke om det, ingen har fått det innvilget. Så nei, det er ikke vanlig eller enkelt å få. 

Deltakere?

Anonymkode: 84c97...b81

Skrevet
Anonym bruker skrev (55 minutter siden):

Håper du ikke satser på en karriere som nett troll, dette er jo bare pinlig.

Ta deg sammen, du er jo helt ute. Evner du ikke å kommunisere med voksne mennesker får du finne på noe annet å bruke tiden din på.

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Ta deg sammen, du er jo helt ute. Evner du ikke å kommunisere med voksne mennesker får du finne på noe annet å bruke tiden din på.

Fortsatt pinlig

Skrevet
Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

Hvis du tror det er så vanskelig å få sykmelding for psykisk uhelse så er du naiv. Det er det vanskeligste for leger å overprøve, for ingen vet hvordan de har det enn pasienten selv. Om hun lyver å sier hun bruker en time på å komme seg på toalettet så tegner jo det ett bilde av en veldig syk person. Hvem er legen til å forlange at hun går på jobb da?

Jeg vet det er vanskelig å få sykemelding for det. Og får man så er det oppfølging med arbeidsgiver og NAV ofte. Høres jo ut som dere mener alle som ikke bare ligger rett ut i senga faker sykemelding, er det mulig å ha så lite innsikt?

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Jeg vet det er vanskelig å få sykemelding for det. Og får man så er det oppfølging med arbeidsgiver og NAV ofte. Høres jo ut som dere mener alle som ikke bare ligger rett ut i senga faker sykemelding, er det mulig å ha så lite innsikt?

Jeg har hatt mange runder med sykmelding pga psyken. Mange. Langtids, korte, fulle og graderte. I august ble jeg 100% sykmeldt, da var jeg hos legen. Siden det har jeg ikke vært hos legen, bare snakka 2-3 minutter på telefon. Nå har jeg vært 20% sykmeldt siden november. Jeg har på de 15 årene jeg har jobbet der jeg jobbet vært sykmeldt sikkert 8-9 ganger. Én av de gangene har jeg hatt møte med NAV. Hadde møte med sjefen forrige uke, før det var for 3 mnd siden. 

Hadde jeg mangla lyst til å jobbe så kan jeg sende én mld til legen min i Helsenorge og få 100% sykmelding. Så jo. Det er lett 

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Og får man så er det oppfølging med arbeidsgiver og NAV ofte.

Det er så ymse hva slags oppfølgning man får og hva som forventes av den som er syk/skadet,

Anonymkode: eca23...c98

Skrevet
Anonym bruker skrev (46 minutter siden):

Du er fryktelig opptatt av at andre liksom har så lite innsikt. Fokuser litt mer på fakta og argumenter, du, i stedet for disse hjelpeløse personangrepene. Hvis du ikke evner å forholde deg til forumsreglene så er ikke dette plassen for deg. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Du er fryktelig opptatt av at andre liksom har så lite innsikt. Fokuser litt mer på fakta og argumenter, du, i stedet for disse hjelpeløse personangrepene. Hvis du ikke evner å forholde deg til forumsreglene så er ikke dette plassen for deg. 

Og du var fryktelig opptatt personangrep på meg?

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Og du var fryktelig opptatt personangrep på meg?

Ikke meg du svarer, men du har jo kommet med brukerangrep etter brukerangrep gjennom hele tråden, så du er ikke den rette til å irettesette andre.

Anonymkode: eca23...c98

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Det tas også fysiske tester og undersøkelser 

Anonymkode: e43a8...6d1

Ja, for å utelukke andre årsaker. Utmattelse blir en eksklusjonsdiagnose så det baseres på hva pasienten forteller når man ikke finner noe objektivt galt. 

Anonymkode: ad220...b84

Skrevet

Jeg ville ikke hatt en sånn venninne men mistenker at det ikke er som du sier.

Hvem trenger fiender når man har venner som deg..

Anonymkode: 92ef5...950

Skrevet

Det er nok mye hun forteller legen sin som du ikke vet. Men for all del, du må jo bare ringe nav og legen hennes å si at du tror hun ikke er syk nok. Legen kommer til å avvise deg, da hennes helsetilstand er noe legen vurderer. På kjøpet vil du miste din venninne. 
Vil ikke tro dette er en god venninne om du behandler eller tenker på henne i disse baner. 
Hadde min venninne gjort noe litt på kanten for å få noen ekstra sykedager hadde jeg støttet henne. Jeg er lojal mot mine venninner. Hvis du tror at du skal redde statsbudsjettet ved å ødelegge vennskapet til venninnen din glemmer du at du er et lite rust i det store systemet. 

Anonymkode: 054dc...8f7

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Taxi til jobb har jeg aldri hørt om, så litt skeptisk til om hi er ærlig her. Men har hun fått det er det jo for en grunn, man får ikke slikt kastet etter seg altså. Er det ikke evt bedre ar hun faktisk kommer seg på jobb og får gjort litt da? Enn at hun ikke kommer seg dit? Det blir jo tydeligvis feil uansett. Og slik hi beskriver "venninna" er drt jo veldig tydelig at dette ikke er noe nært og varmt vennskap, selvsagt deler ikke denne venninna alt mulig med hi, eller snakker sant for den del, med rette. 

Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Hun får garantert ikke dekket taxi av NAV, men kanskje annet steds fra. Mulig hun har sterk angst for kollektivtransport for alt vi vet. 

Min nabo har en skade i foten og ikke sertifikat så hun får absolutt dekket taxi av nav. Alternativet er at hun ikke kommer seg på jobb og dermed blir sykemeldt. Jeg er litt ambivalent til ordningen fordi hun er i full jobb, men ikke har råd til taxi. Det er jammen ikke gratis å holde seg med bil, betale bompenger og parkering for meg heller, liksom. Men det stemmer altså at nav betaler taxi i enkelte tilfeller. 

For å svare hi hadde jeg aldri meldt inn en venninne, men om hun hadde svindlet staten på fast basis hadde nok venninnebetegnelsen blitt ganske utvannet. 

Anonymkode: 5eb61...a35

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 timer siden):

Ærlig talt. Klarer man å gå på tur i fjellet så klarer man å komme seg på jobb for egen maskin også. Er det rart for totalt mister tilliten til systemet…

Mener du at det eneste man skal ha energi til i livet er å gå på jobb? Selv om man ligger død resten av dagen? Seriøst? Det normale er å klare å både gå på jobb og ha energi og overskudd til å gjøre andre ting. Man skal ha et liv utenom jobb altså.

Anonymkode: fd89a...a32

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Mener du at det eneste man skal ha energi til i livet er å gå på jobb? Selv om man ligger død resten av dagen? Seriøst? Det normale er å klare å både gå på jobb og ha energi og overskudd til å gjøre andre ting. Man skal ha et liv utenom jobb altså.

Nei. Det jeg mener er det jeg skriver: Klarer man å gå på lange turer i fjellet så klarer man også å komme seg til jobb for egen maskin.

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Nei. Det jeg mener er det jeg skriver: Klarer man å gå på lange turer i fjellet så klarer man også å komme seg til jobb for egen maskin.

Det vet du ikke noe om

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvis man har ett snev av arbeidsmoral så forsøker man å få til begge deler. Kanskje kan man ikke gå 3 timer i fjellet hver dag, men kanskje en time? Hvis man er så utbrent at man ikke kan klare å komme seg på toalettet uten å bruke en time, så har man heller ikke energi til å gå timesvis i fjellet. 

Jeg jobber 6 timer om dagen, er våken 4 når jeg kommer hjem, og går å legge meg. Jeg kan bare drite i å gå 3 timers fjelltur hver dag, det har jeg ikke tid eller overskudd til. Jeg er enig i at man ikke skal leve for å jobbe, men man må faktisk kunne finne en gyllen middelvei

Skrevet
Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Det vet du ikke noe om

Det denne tråden viser er at det er en helt tydelig sammenheng mellom sympati for trygdesnylting og evnen til å argumentere og kommunisere på et noen lunde saklig og voksent nivå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...