Anonym bruker Skrevet 31. januar #1 Skrevet 31. januar Jeg og mannen har vært sammen i 14 år og vi har alltid slitt med ett problem og det er kommunikasjon på ett nivå som er rolig og voksent. Problemet har blitt værre det siste året. Jeg har også kommet i periomenopause. Problemet vårt er at jeg føler at jeg ikke får stabilitet og trygghet nok til å la han ta styringen/føringa. Årsaken til dette er at hans følelser blir ekstreme og jeg føler jeg krangler med ett annet kvinnfolk og ikke en mann. Hever jeg stemmen så hever han den enda mer og skal være den som er høyest osv. Blir jeg stresset eller sint osv så klarer ikke han å roe meg ned da han velger å eskalere situasjonen enda mer med å heve seg over meg igjen. Dette er så slitsomt og det har endt med at jeg trekker meg vekk og bygger en mur rundt meg. Blir mer likegyldig og gjør alt for å beskytte meg selv og psyken. Jeg mener at han er veldig emosjonelt umoden. Jeg forteller til han hva jeg trenger osv men blir ikke hørt og blir sur når jeg blir som jeg blir selv om jeg har fortalt det flere ganger. Hans reaksjoner på ting er rask sinne og høylytt. Energien hans blir meget negativ og får han ikke respons blir han bare enda mer irritert. Men biter jeg på og blir enda mer forbannet så snur han og spør hvorfor jeg er sint osv. for da har han fått kastet det over på meg heller. Føler vi er i en storm i en båt der vi begge krangler om rattet. Jeg ønsker bare mer stabilitet og en jeg kan føle meg trygg på, ett anker Anonymkode: 9fe15...bc3
Anonym bruker Skrevet 31. januar #2 Skrevet 31. januar Ut fra det du beskriver her så er det du som er emosjonelt umoden. Du behandler jo mannen som han skulle være din far og ha ansvar for å roe deg ned og være ditt anker, ta styringa, føringa, og kaller han kvinnfolk eller forteller han ting flere ganger når han ikke reagerer som du vil, etc. Med mindre du er redd for han og at han truer deg, bør du trekke deg inn bak en mur som du sier, og fokusere på deg selv og ditt liv. Det i seg selv kan være nok, både for deg og han. Du er en voksen kvinne og du har ansvar for deg selv og for ditt eget liv. Det finnes få ting her i livet som er mindre attraktivt enn kvinner rundt overgangsalderen som forsøker å klamre til andre. Dessverre er det mange kvinner som har kommet unna med denne oppførselen før, da de var yngre og vakrere og menn mer tilgivende, og så har de aldri lært å stå på egne ben. Alternativt kan du lese en bok av Laura Doyle som heter The Empowered Wife. Anonymkode: f6588...f88
Anonym bruker Skrevet 31. januar #3 Skrevet 31. januar Slik du legger det frem er du ikke hakket bedre enn han. Ta ansvar for egne følelser og oppførsel, det er ikke hans ansvar å ro deg ned! Anonymkode: 6c3ee...f45
Anonym bruker Skrevet 31. januar #4 Skrevet 31. januar Kjenner meg SÅ igjen. Jeg har også en emosjonelt umoden mann som reagerer med sinne og å heve stemmen, som alltid skal være den som reagerer mest og mest ekstremt, og som ikke evner å lytte. Her blir nok skilsmisse løsningen, har null tro på at han kommer til å endre seg, og jeg orker ikke gå rundt som på eggeskall resten av livet. Anonymkode: 1e5f4...065
Anonym bruker Skrevet 31. januar #5 Skrevet 31. januar Anonym bruker skrev (5 timer siden): Ut fra det du beskriver her så er det du som er emosjonelt umoden. Du behandler jo mannen som han skulle være din far og ha ansvar for å roe deg ned og være ditt anker, ta styringa, føringa, og kaller han kvinnfolk eller forteller han ting flere ganger når han ikke reagerer som du vil, etc Dette Anonymkode: e3e70...29b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå