Anonym bruker Skrevet 29. januar #1 Skrevet 29. januar En ting her som jeg synes er interessant er hva det er som diskuteres. Om folk tar opp et tema generelt som de ønsker å diskutere får det gjerne ikke så mye svar. Skriver noen om noe som har hendt dem og har en konsistent historie der de ikke kan skrive alt for å ikke avsløre, får de mange kritiske spørsmål, men lite diskusjon rundt tema. Når noen helt tydelig troller; de går seg vill i sin egen historie, de glemmer hva de har skrevet før, det snur historien etter svarene for å trekke mest mulig ut av den, de overdriver veldig og det hele er urealistisk, de har gjerne flere tråder gående og fortsetter med den som fikk mest temperatur, så diskuterer folk villig vekk med lange og utfyllende svar. Den som troller, eller noen av de som hiver seg på, går inn for å provosere og bidrar til tider til en aggressiv kultur her inne som sprer seg til andre tråder. Jeg opplever at dette bidrar til at det blir færre og færre ekte historier og flere og flere trolle-historier. Har en bruker sett at et tema/en fremstilling virker, fortsetter denne gjerne med flere tråder rundt samme tema og det blir mange like historier - men fortsatt med det samme engasjementet. Jeg personlig liker å diskutere på litt samme måte som jeg ville gjort med venner eller bekjente. Jeg foretrekker dermed generelle historier og det jeg oppfatter som ekte historier eller historier rundt ekte problemstillinger (selv om de gjerne er skrevet litt om). Trolle-historier holder jeg meg stort sette unna. Når dere diskuterer - hvilke historier foretrekker dere å diskutere og hvorfor? Når dere tydelig ser at det er en trollehistorie, endrer det på lysten deres til å diskutere videre i historien? Kan trollehistorier være gøyere å diskutere? F.eks. fordi man antar at historien ikke er ekte og man kan stå friere i svarene sine? Man føler kanskje at man ikke trenger å ta hensyn på samme måte som man gjerne trenger når man opplever det som en ekte historie? Anonymkode: 87f51...aa3
Anonym bruker Skrevet 29. januar #2 Skrevet 29. januar Det er jo bare leit at du setter et nettforum som dette på lik linje med "venner og bekjente". Anonymkode: cd0ea...878
Anonym bruker Skrevet 29. januar #3 Skrevet 29. januar Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Det er jo bare leit at du setter et nettforum som dette på lik linje med "venner og bekjente". Anonymkode: cd0ea...878 Det gjør jeg jo ikke. Det jeg mente var at jeg synes det er spennende å diskutere ulike problemstillinger, men jeg diskuterer her inne på samme måte som jeg diskuterer med venner og bekjente. Jeg diskuterer f.eks. sak, bruker ikke skjellsord, osv. Alt jeg skriver i svar her inne kunne jeg sagt til venner og bekjente om vi diskuterte det samme. Det betyr jo ikke at jeg likestiller venner og bekjente med et nettforum. Anonymkode: 87f51...aa3
Anonym bruker Skrevet 29. januar #4 Skrevet 29. januar Jeg skjønner ikke at folk fortsetter å svare fine, lange svar fulle av råd, empati og heiing i åpenbare trolletråder. Noen ganger så svares det med ganske personlige erfaringer som støtte til hi, som hi ofte bare ignorerer. De samme historiene kommer opp igjen og opp igjen, men folk biter på hver eneste gang, og noen av de trådene blir veldig lange fordi hi spiller dum og folk teskjeforer henne med all verdens råd. Jeg synes trolletråder er kjedelige, og litt trist når jeg ser at folk svarer genuint med egne sårbare opplevelser i en tråd hvor det sitter et troll i den andre enden. Anonymkode: 8fc25...749
Anonym bruker Skrevet 29. januar #5 Skrevet 29. januar Jeg gidder ikke delta i åpenbare trolletråder. Det er en veldig spesiell hobby å ha, tyder på psykisk strev. Anonymkode: 4e7ac...9f9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå