Anonym bruker Skrevet 28. januar #1 Skrevet 28. januar Har dere startet sesongen? Begynt å planlegge, kjøpe frø eller løk? Så de tidligste? Hva skal i jorda i år? Anonymkode: 3bcc4...6e5
Himmel og hav Skrevet 28. januar #2 Skrevet 28. januar Mer tenke enn planlegge. Har bestilt chilifrø og har en del frø jeg tok av det jeg dyrket i fjor, så jeg skal ha 3 eller 4 sorter chili, 3-4 sorter tomater og poteter. Tror det blir det i grønnsaksavdelingen. Skal så litt blomster også, men bortsett fra ringblomster er jeg ikke helt enig med meg selv om hva jeg skal ha enda. Løk satte jeg i november. Har mye i både plen og bed fra før, men nå prøver jeg meg på et lite minisveip med krokus i plenen. Jeg elsker jo disse store sveipene de har i slottsparken og andre steder, men verken tid, lommebok eller hage tilsier at tusenvis av løk kan graves ned. Vi får se hvordan det blir. I hodet mitt blir det flott, men det har vist seg før at kart og terreng ikke nødvendigvis matcher når det kommer til hagen 😂
Anonym bruker Skrevet 28. januar #3 Skrevet 28. januar Har sådd chili, paprika og blodbeger. Planlagt et nytt drivhus. Skal også så agurk, vannmelon, gresskar, tomater og noen urter. Anonymkode: f8f2a...5d4
Cura Skrevet 29. januar #4 Skrevet 29. januar Æsj nå kom jeg på at jeg glemte å plante løker i høst, slik jeg hadde planlagt 😣 Plana var å ha pinseliljer i år...
Direkte Skrevet 29. januar #5 Skrevet 29. januar Planta masse løk i høst. Har bestilt altfor mye frø og skal prøve meg på vintersådd i frøsnegler og potter, bestilt en del dahlia (selv om jeg sa jeg skulle la være), og forhåndsbestilt noen stauder som blir levert til våren. Venter utålmodig på at nettbutikkene skal få inn ennå mer 💸💸
Anonym bruker Skrevet 29. januar #6 Skrevet 29. januar Cura skrev (6 timer siden): Æsj nå kom jeg på at jeg glemte å plante løker i høst, slik jeg hadde planlagt 😣 Plana var å ha pinseliljer i år... Har du løker? I så fall har jeg hørt flere som har plantet selv om det er frost, lagt løkene (og også hvitløk) på frossen jord, og så fylt på et godt lag med jord over, slik at de i prinsipp blir plantet dypt nok. Har ikke forsøkt det selv, men det er jo logisk, for det er jo en kuldeperiode de trenger, og det får de jo om du gjør det nå. Anonymkode: 6046c...c41
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå