Anonym bruker Skrevet 26. januar #1 Skrevet 26. januar Hvordan holder dere kontroll på skjermtiden på ungene når det er flere forskjellige enheter de bruker? Vi har family link på telefon og nettbrett. Men ser at der kommer det opp feks 2 timer på telefonen OG to timer på nettbrettet. Ikke at de er to timer tilsammen. Og hvordan kan man samkjøre det? Og ta en time på hver er jo ikke vitsi da hun bruker nettbrett mye mer enn tlf. Men går nettbrettet tom kan hun jo finne på å bruke telefonen. Selv om hun har ikke tilgang til noe særlig der. Men.. Hun har også tilgang til tv og pc som er koblet til den i loftstuen. Og hun bruker den mest til å spille med. Men hvordan ha kontroll på tiden hun spiller der i forhold til bruk av nettbrettet også? 😂 Ble alt for mye tanker her så klarer ikke å tenke klart. Så hvordan gjør dere andre det? Hva er lettest å gjøre? Tusen takk på forhånd 😊 Anonymkode: f373f...07a
Anonym bruker Skrevet 26. januar #2 Skrevet 26. januar Jeg har gitt opp. Det er umulig å håndtere. Vi har tre barn, de bruker enhetene om hverandre og det blir bare krangel. Jeg er dypt bekymret for den generasjonen, og jeg er selv i ferd med å gå til grunne pga en kamp jeg ikke kan vinne. Det spiser meg opp innvendig av dårlig samvittighet Anonymkode: bb602...8fc
Anonym bruker Skrevet 26. januar #3 Skrevet 26. januar Vi passer på å gjøre ting, sørge for at de har fritidsaktiviteter, besøk av venner, tar de med ut på ting osv. Jeg tenker det er viktig å lære barna at vi trenger menneskelig kontakt for å ha det bra, at mennesker trenger å se andre mennesker og ikke bare skjermer. Bevisstgjøre de på det, at blikkontakt, smil og samtale med andre er noe vi trenger Så gjør vi også ting sammen, baker, perler, legger puslespill osv. At de da bruker skjermer og aldri kjeder seg når det ikke skjer noe er en del av generasjonen deres. Vi får ikke endret det, og resultatet av det vil vi se når de vokser til 🙈 Anonymkode: 2c8b1...fcd
Anonym bruker Skrevet 27. januar #4 Skrevet 27. januar Vi er ikke så nazi på skjermtid, noen dager ingenting og andre dager er hun mye på skjerm Anonymkode: 1e635...b95
Anonym bruker Skrevet 27. januar #5 Skrevet 27. januar Skjermtid er tull. La de holde på. Vi foreldre er ikke noe bedre. Men det er et stort "men" her. Er det situasjoner der man ikke skal eller kan sitte med mobil eller nettbrett skal ungene lære det. Ingen sure miner. Da blir det nekt. Eksempel i selskap, eller da vi er ute og går tur etc. Anonymkode: 3cba4...61e
Anonym bruker Skrevet 27. januar #6 Skrevet 27. januar Jeg tror du tuller? Hvis dere lar ungen ha så mange elektroniske dupeditter at dere ikke klarer å ha kontroll er jo det deres egen feil. Hvorfor ha ørten ulike konsoller osv hvis dere egentlig vil redusere skjermtid? Hva med å begrense ANTALLET duppeditter? Hjelpes. Jeg er også bekymra for den kommende generasjonen, mest fordi mange foreldre ikke evner å gjøre enkle tiltak eller faktisk tilbringe tid med ungene, så skjerm blir mindre interessant. Dere ser vel selv hvor latterlig det er? Man kjøper ikke inn 5 flasker vin hver fredag hvis man har en alkoholiker i hus man ikke ønsker skal drikke. Blir litt samme prinsippet, ønsker man at ungene har mindre skjermtid er det jo bare å fjerne tilgangen. Anonymkode: 2f5c9...24c
Anonym bruker Skrevet 27. januar #7 Skrevet 27. januar Vi er ganske strenge på skjermtid på 10 åringen, men det er fordi han sliter med barnemigrene. Du kan sette opp maks skjermtid på de forskjellige enhetene i family link. På de fleste spillkonsollet kan man også se hvor mye den er brukt det siste døgnet, men vet ikke om man får satt opp maks tid. Dersom hun også har PC kan det settes opp maks skjerntid på den også. Det vi sliter litt med å begrense er tiden han ser på TV, det er også inkludert i skjermtiden. Anonymkode: e76cd...4dc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå