Gå til innhold

Kollega som gjentar ting andre sier

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått en ny kollega på teamet mitt som på alle møter bruker mye tid på å gjenta det andre har sagt. Det er helt påfallende og skjer flere ganger på hvert møte. Om Anne sier "Vi må se på rutinene rundt x for å forhindre at ditten og datten" så er det garantert at denne nye kollegaen ber om ordet for å si "Det er viktig at vi ser på rutinene rundt x for å forhindre..." Det som er irriterende er at hun sier det ikke som en "Jeg er enig med Anne", men som at hun er den første som kommer med dette forslaget. Hun har jobbet på arbeidsplassen lenge, men er ny i vårt team. Jeg tviler på at dette er ny adferd, men er det noen god måte å møte dette på som gjør at hun kanskje stopper, men uten å være uvennlig eller uhøflig? Hun er ellers et dyktig menneske. Teamleder har blitt tydelig på å si at hun noterer seg at hun støtter Annes forslag ol, men det virker ikke som det affiserer henne. Noen råd? 

Anonymkode: 4301f...0d8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen råd? Kan du ikke bare spør henne hvorfor hun gjentar det andre sier? Det er da ikke noe problem. 

Anonymkode: 39392...2a3

Skrevet

Det er ikke noe du skal gjøre noe med så lenge leder registrerer det samme. 

Anonymkode: 7dcd2...dfb

Skrevet

Jobber vi på samme sted? Har akkurat en slik kollega og jeg sa det rett ut: «hvorfor gjentar du det andre sier hele tiden»? Hun ble sprut rød og snøvlet noe…gikk 2 uker og hun fortsatte!!

Anonymkode: 30143...40e

Skrevet
Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Jobber vi på samme sted? Har akkurat en slik kollega og jeg sa det rett ut: «hvorfor gjentar du det andre sier hele tiden»? Hun ble sprut rød og snøvlet noe…gikk 2 uker og hun fortsatte!!

Anonymkode: 30143...40e

Det er ganske spesielt at hun fortsatte. Virket som hun ble flau, og tok lærdom. Men folk er folk. Bra du sa ifra ihvertfall.😊

Anonymkode: 552bb...2be

Skrevet

Dette opplever jeg neste kun fra menn😝

Men det kan være verbal prosessering, noe mange med ADHD gjør.

Anonymkode: f2b60...50d

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Kan de ikke gjøre det uten å rekke opp hånda og si det til hele teamet? 

Skrevet

Kan være flere grunner.

På min jobb har vi én som gjør det fordi h*n tror det viser engasjement - så alt man sier fortelles omhyggelig tilbake,  ėn som er som din kollega,  og en som later som om ingen hørte det opprinnelige, og roper ut de du akkurat sa mye høyere - særlig om det er noe morsomt.

Underlige folk. 

Anonymkode: 6c587...ae8

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Jeg har fått en ny kollega på teamet mitt som på alle møter bruker mye tid på å gjenta det andre har sagt. Det er helt påfallende og skjer flere ganger på hvert møte. Om Anne sier "Vi må se på rutinene rundt x for å forhindre at ditten og datten" så er det garantert at denne nye kollegaen ber om ordet for å si "Det er viktig at vi ser på rutinene rundt x for å forhindre..." Det som er irriterende er at hun sier det ikke som en "Jeg er enig med Anne", men som at hun er den første som kommer med dette forslaget. Hun har jobbet på arbeidsplassen lenge, men er ny i vårt team. Jeg tviler på at dette er ny adferd, men er det noen god måte å møte dette på som gjør at hun kanskje stopper, men uten å være uvennlig eller uhøflig? Hun er ellers et dyktig menneske. Teamleder har blitt tydelig på å si at hun noterer seg at hun støtter Annes forslag ol, men det virker ikke som det affiserer henne. Noen råd? 

Har vært borti det fra mannlige kolleger, ufattelig irriterende. 

Ta det opp med henne.

Anonymkode: 04ce1...3f9

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Der fikk du en gyllen mulighet til å latterliggjøre menn igjen. Er det digg? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Har vært borti det fra mannlige kolleger, ufattelig irriterende. 

Ta det opp med henne.

Her også... 

Skrevet

Ta det opp med henne?

Nei!

Hvis det er den samme som skriver alle trådene om arbeidsmiljø for tiden, hvor de har noe å utsette med alt og alle og skal kontrollere alle kollegaene sine, så er det de selv som har problemet (med mindre det er snakk om vernet bedrift, da er det vel tilrettelagt for mennesker med invalidiserende kontrollbehov også). 

Anonymkode: b58b3...79a

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Ta det opp med henne?

Nei!

Hvis det er den samme som skriver alle trådene om arbeidsmiljø for tiden, hvor de har noe å utsette med alt og alle og skal kontrollere alle kollegaene sine, så er det de selv som har problemet (med mindre det er snakk om vernet bedrift, da er det vel tilrettelagt for mennesker med invalidiserende kontrollbehov også). 

Anonymkode: b58b3...79a

Jeg er innom nesten daglig, men det har jeg ikke sett noe av 🤔

Hvilke innlegg sikter du til? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...