Gå til innhold

Noen med peil på mobil abonnement??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nå Telenor for både meg og de to eldste. Men ser nå at dette blir for dyrt. Ungdommen og jeg har abonnement ubegrenset med data, da det ble for mye styr med begrenset. Bor slik til at nett kan plutselig forsvinne men merker jo at å betale 2000 i mnd er for mye🥺 

råd??

Anonymkode: 1e0ee...096

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er en voksen, en ungdom og 2 barn for ca 900. Ungdom ubegrenset data, jeg 60, og bruker ikke alt, barna 4, og de får roll over av oss med mye. Ice. 

Anonymkode: cb160...552

Skrevet

Jeg må også ha ubegrenset med data. De som ga best kost/nytte for det jeg trengte var Chillimobil. Det finnes sammenligningssider på nettet der man kan se på hva som er viktig f.eks. https://www.bytt.no/mobilabonnement/fri-data. Om du bor et sted med dårlig dekning kan det være lurt å vite hvilken operatør som har den beste dekningen og hvilken de forskjellige abonnementene bruker

Anonymkode: d4f10...0d5

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 timer siden):

Har nå Telenor for både meg og de to eldste. Men ser nå at dette blir for dyrt. Ungdommen og jeg har abonnement ubegrenset med data, da det ble for mye styr med begrenset. Bor slik til at nett kan plutselig forsvinne men merker jo at å betale 2000 i mnd er for mye🥺 

råd??

Anonymkode: 1e0ee...096

Vi har ice, med 60gb. Med rollover.

Jeg og de 2 eldste barna har dette, men minste har billigest abo, så overføres det data til henne når trengs.

Betaler ca 1050kr mnd.

Anonymkode: 7acd0...388

Skrevet

Hørte en reklame fra Ice på radioen i dag, og de har ubegrenset data for 399,-

Jeg skiftet fra Telenor til Talk More og sparte mye på det, uten at jeg helt husker nøyaktig nå. 

Skrevet
MissSaigon skrev (9 minutter siden):

Hørte en reklame fra Ice på radioen i dag, og de har ubegrenset data for 399,-

Jeg skiftet fra Telenor til Talk More og sparte mye på det, uten at jeg helt husker nøyaktig nå. 

Ja, vært på tanken men med 60gb som drar med seg det som er ubrukt til neste mnd( max 120gb), så klarer ingen her i huset å bruke det opp. Hatt 60 gb siden de startet med det. Så har ikke behov for å betale mer .

Vi bruker jo wifi hjemme og på jobb i tillegg.

Ikke Hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Ja, vært på tanken men med 60gb som drar med seg det som er ubrukt til neste mnd( max 120gb), så klarer ingen her i huset å bruke det opp. Hatt 60 gb siden de startet med det. Så har ikke behov for å betale mer .

Vi bruker jo wifi hjemme og på jobb i tillegg.

Ikke Hi

Mitt svar var jo til hi.... som ønsker ubegrenset datamengde. Ditt behov er ikke tema i denne tråden. 

Skrevet

Billigste abonnement med telenor-dekning (bruker telenor sitt nett) akkura nå er PlussMobil ifølge Bytt.no

https://www.bytt.no/mobilabonnement/telenor-dekning

Ice brukte Telia sitt nett tidligere, men nå bruker de Telenor der deres eget ikke er godt nok.

Telia sitt nettverk har vel blitt ganske bra det også, men det må du i tilfelle sjekke om du bor litt utenfor allfarvei. Det har vært Telenor som har best dekning i grisegrente strøk.

Anonymkode: 21cb6...1a4

Skrevet

Jeg har også Ice til mine på 14 og 20, fant ingen andre som blir like billig med nok data (det kan ha endret seg, lenge siden jeg sjekket). Selv har jeg dekket mobil via jobb.

Eldste har 60gb, yngste 6gb (kunne vel gått ned til 2gb), yngste får data av eldste. Det er kun det som er igjen fra forrige mnd. som kan deles, men det går som regel greit. Blir 480 i mnd. For 800 kr kunne begge hatt ubegrenset data, der 10gb kan deles med andre. Har man en ungdom og et yngre søsken kan kanskje det fungere bedre at den eldste har ubegrenset, den andre 12gb, 650 i mnd med årsabonnement.

Vi prøvde Plussmobil, men det fungerte ikke så bra av en eller annen grunn, så vi byttet tilbake etter kampanjeperioden.

Anonymkode: 286b6...a8f

Skrevet

Jeg ser Plussmobil har fri data til 299, det er jo en god deal, men hva er greia med «familiepakka»? 5gb (hver håper jeg) for 318 for to personer, fungerer kanskje for små barn? 🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 286b6...a8f

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 21.1.2026 den 13.24):

Vi er en voksen, en ungdom og 2 barn for ca 900. Ungdom ubegrenset data, jeg 60, og bruker ikke alt, barna 4, og de får roll over av oss med mye. Ice. 

Anonymkode: cb160...552

Samme har vi. Genialt. 😊

Anonymkode: e4e7d...c4a

Skrevet

Chillimobil.

Ubegrenset data for 299. 

Anonymkode: 2c846...2c2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...