Anonym bruker Skrevet 18. januar #1 Skrevet 18. januar Jeg sitter fast.. ingen plass å gå, ingen å støtte meg til, ingen familie igjen - kun en bror på institusjon.. Mistet begge våre foreldre som unge til sykdom og det er min store sorg i livet. Mistet da meg selv og ser nå at mannen har et stort jerngrep. Vi har ingen barn heldigvis da vi er i starten av 30-årene. Jeg har en grei jobb og go nok inntekt til å klare meg alene, men jeg kommer meg ikke bort. Jeg lever med både psykisk og fysisk mishandling fordi jeg er redd for livet utenfor, fordi jeg er redd for å vere alene, fordi jeg ikke har noen som kan hjelpe meg, fordi jeg er redd at han skal komme etter og da ødelegge de jeg har fått hjelp hos. Det var ikke slik livet skulle vere. Jeg drømmer om et bedre nettverk, gode venner og gode stunder. «Slik man ser på film», tenker jeg. Men her sitter jeg, blå på steder ingen ser, nedbrutt og alene. Så alene at ingen merker om jeg forsvinner. Det er ikke så enkelt at jeg går på en politistasjon eller jeg søker hjelp hos et krisesenter. For hva skjer etterpå.. Må jeg da flytte og miste jobben min, så står jeg virkelig på bar bakke. nei, jeg orker ikke mer.. jeg har så vondt - jeg vet jeg må bort så gi meg styrke i dag. Kanskje i dag er dagen jeg kommer meg ut og aldri ser meg tilbake Anonymkode: 6a8e1...408
Elizabeth Skrevet 18. januar #2 Skrevet 18. januar Du er nødt til å be om hjelp. Du kan virkelig ikke ha det sånn. Du må ringe politiet. Har du blåmerker etter vold kan du vise dem det. Anmeld mannen din så fort det lar seg gjøre. Bare gjør det. Vær sterk, selv om det er vanskelig.
Anonym bruker Skrevet 18. januar #3 Skrevet 18. januar Krisesenteret møter kvinner som deg hver dag. De vet hva de skal gjøre for å holde deg trygg, og det er usannsynlig at du mister jobben din. Og uansett så kan ingen ta fra deg utdannelsen og kompetansen din, så du kan i verste fall få deg en ny jobb. Du må ta tak i livet ditt og du skal gjøre det i dag. Ta med deg mobil og visakort på tur, og ring krisesenteret i dag! Du kan bli trygg og du kan få et bedre liv. https://www.krisesenter.com/finn-ditt-krisesenter/ Ring i dag, dette er dagen det skjer. Jeg heier på deg, du er verd så mye mer enn din mishandler ❤️ Anonymkode: 6f022...526
Anonym bruker Skrevet 18. januar #4 Skrevet 18. januar Jeg har vært der du der. Bare ring til krisesenteret og ta det derfra. De hjelper deg videre. Du trenger ikke planlegge langt frem. Bare ring dem og så gjør du det de råder deg til. Det finnes et bedre liv på andre siden. Dette er DITT liv og hver dag teller. Anonymkode: 22685...283
Anonym bruker Skrevet 18. januar #5 Skrevet 18. januar Har dere barn? Gå deg en tur alene og ring krisesenteret og fortell. De møter mange som deg hver dag. Dit kan du dra trygt og der møter du andre i samme situasjon. Du kan få en sykmelding mens du er der, og legge en plan sammen med de hvordan veien blir videre. De kan hjelpe deg til å kontakte instanser, og få hjelp til å flytte ut. Du er redd for å være alene fordi mannen din har plukket ned selvtilliten din og gjort deg avhengig av han. En mann som slår må du bort fra. Det er ikke noe å tenke på en gang. Anonymkode: 6cc5d...72c
Anonym bruker Skrevet 18. januar #6 Skrevet 18. januar Anonym bruker skrev (1 time siden): Har dere barn? Gå deg en tur alene og ring krisesenteret og fortell. De møter mange som deg hver dag. Dit kan du dra trygt og der møter du andre i samme situasjon. Du kan få en sykmelding mens du er der, og legge en plan sammen med de hvordan veien blir videre. De kan hjelpe deg til å kontakte instanser, og få hjelp til å flytte ut. Du er redd for å være alene fordi mannen din har plukket ned selvtilliten din og gjort deg avhengig av han. En mann som slår må du bort fra. Det er ikke noe å tenke på en gang. Anonymkode: 6cc5d...72c Hvorfor spør du om de har barn? Har du lesevansker? Anonymkode: 9a05d...860
Iiiiik Skrevet 18. januar #7 Skrevet 18. januar Dette høres tøft ut, HI. Husk at jo lenger du blir i forholdet, desto lenger tid tar det før du får et trygt nettverk. Forslaget og krisesenteret er godt, det har de møtt kvinner i din situasjon mange ganger, og de kan gi deg den støtten du trenger for å komme deg ut av dette. Du vet tydeligvis selv at han ikke er bra for deg. Hør på den stemmen og ring dem!
Anonym bruker Skrevet 18. januar #8 Skrevet 18. januar Kjære kjære deg. Får vondt langt inn i hjertet mitt 💔 du må ringe krisesenteret, ring anonymt bare for å prate litt. Ikke ta de store stegene på en gang. Bare start et sted. Et lite skritt om gangen ❤️❤️ Klem fra meg. Jeg har selv måtte flykte til krisesenteret. Jeg vet at det ikke er lett Anonymkode: 8ae28...51d
Anonym bruker Skrevet 18. januar #9 Skrevet 18. januar Ring et krisesenter el. mens han er på jobb/ ikke hjemme. Ta det derfra. Viktigste er at du tar kontakt. De vet hva dere skal gjøre, hvordan snakke om dette, veien videre. Anonymkode: f32d3...8e6
Anonym bruker Skrevet 18. januar #10 Skrevet 18. januar Kjære HI…dette er ikke bra og jeg synes det er sterkt og modig av deg å dele her inne! Sannsynligvis er det mye verre enn det du beskriver for når man står oppi det er man flink til å rasjonalisere vekk galskapen. Men tenk litt …om en venn eller kollega hadde fortalt deg at hun hadde det sånn…hva hadde rådet ditt vært? Du lever bare en gang, og du har mulighet til å leve HELT uten denne mannen ettersom dere ikke har barn! Grip sjansen!!! Jeg skjønner at han både representerer det lille du har av nettverk og familie- så lett er det ikke- men han reduserer alle sjanser for at du skal finne noen både venner og partner som faktisk støtter og elsker deg. Jeg tror jeg ville startet med å søke jobber andre steder i landet…eller utlandet. om du får tilslag er det MYE lettere å rett og slett bare dra! Og krisesenter et et VELDIG godt råd!!! Ta vare på deg selv. Anonymkode: 0d4c9...14b
Anonym bruker Skrevet 18. januar #11 Skrevet 18. januar Ja, du må ut av dette forholdet og om noen år sitter du kanskje og gir andre råd om å gjøre det samme. Ikke tenk så mye på langt frem og om du mister jobben, det ordner seg. Hold oss gjerne oppdatert, det er mange bra mennesker her som vil hjelpe deg. Du må kanskje bare ta time for time og dag for dag. Gå til legen, sykemeld deg, vis blåmerker og kontakt krisesenter. Jeg håper du har gjort det allerede 🥰. Han ødelegger deg og han gjør det fordi han tror du ikke har noen, men det viktigste du har er deg selv, og det er størst av alt. Anonymkode: 3eccb...dce
Anonym bruker Skrevet 18. januar #12 Skrevet 18. januar Jeg må bare overleve natten før lege er åpent. Ingen legevakt her, ikke krisesenter.. Anonymkode: 6a8e1...408
Anonym bruker Skrevet 18. januar #13 Skrevet 18. januar Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Jeg må bare overleve natten før lege er åpent. Ingen legevakt her, ikke krisesenter.. Anonymkode: 6a8e1...408 Kan du komme deg ut av huset? Gå til en nabo, ring til politiet derfra. Når du har kommet deg til Krisesenter vil du også få hjelp videre. Omvendt voldsalarm vil løse ditt problem slik at du ikke må bytte jobb. Da er det han som må flytte og ikke få komme nær deg. Anonymkode: 05a65...92f
Anonym bruker Skrevet 18. januar #14 Skrevet 18. januar Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Jeg må bare overleve natten før lege er åpent. Ingen legevakt her, ikke krisesenter.. Anonymkode: 6a8e1...408 Hvis du er redd for han i natt, så ringer du politiet, de hjelper deg. Ikke tenk på hva som skjer etterpå, det tar du når det kommer. Det viktigste er at du kommer deg bort. Vil og si at alle kommuner skal være tilknyttet et krisesenter. https://www.krisesenter.com/finn-ditt-krisesenter/#south Anonymkode: aa997...872
Rhapsody in blue Skrevet 18. januar #15 Skrevet 18. januar Anonym bruker skrev (39 minutter siden): Jeg må bare overleve natten før lege er åpent. Ingen legevakt her, ikke krisesenter.. Anonymkode: 6a8e1...408 Ta gjerne kontakt med meg på melding dersom du trenger å flyttes til annen by, jeg kan hjelpe deg ❤️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå