Anonym bruker Skrevet 17. januar #1 Skrevet 17. januar Menn som blir alene blir mer ivaretatt enn kvinnen som blir alene. Det er fordi kamerater er kamerater, men dame er trussel mot kvinnen i forholdet, så dermed blir ikke single kvinner invitert. Anonymkode: 9b3bd...b54
Anonym bruker Skrevet 17. januar #3 Skrevet 17. januar Nei, herlighet. Hva slags kvinnesyn er det som finnes her inne! Anonymkode: e0e03...364
Anonym bruker Skrevet 17. januar #4 Skrevet 17. januar Nei, absolutt ikke. Hvor har du det i fra? Høres ut som at du lever i en omgangskrets med kvinner uten selvtillitt. Anonymkode: 4970d...ed9
Anonym bruker Skrevet 18. januar #6 Skrevet 18. januar Nei, absolutt ikke. Heller motsatt, vil jeg tro. Viser ikke dessuten alle statistikker at enkemenn sliter mer enn enker i alderdommen? Anonymkode: 4734d...435
Anonym bruker Skrevet 18. januar #7 Skrevet 18. januar Anonym bruker skrev (7 timer siden): Menn som blir alene blir mer ivaretatt enn kvinnen som blir alene. Det er fordi kamerater er kamerater, men dame er trussel mot kvinnen i forholdet, så dermed blir ikke single kvinner invitert. Anonymkode: 9b3bd...b54 Jeg skjønner ikke helt hva du mener med ivaretatt? Hvem truer hvem? Anonymkode: 6ec8a...cbc
Anonym bruker Skrevet 18. januar #8 Skrevet 18. januar Nei. Menn er dårligere på å snakke om følelser og samlivsbrudd utgjør en mye større risiko for menns psykiske helse enn for kvinners. Dette er ikke synsing, men veldokumentert. Anonymkode: 9f7dc...84c
Anonym bruker Skrevet 18. januar #9 Skrevet 18. januar Overhodet ikke... Single kvinner er en trussel mot parforholdet så da blir de ikke invitert? Rareste jeg har hørt. Anonymkode: 2447e...96a
Iiiiik Skrevet 18. januar #10 Skrevet 18. januar Nei. All forskning viser at menn tåler brudd dårligere enn kvinner. Hvis single kvinner var en trussel mot ekteskapet mitt, var det ikke damene det var noe feil med, men ekteskapet. Evt min selvtillit.
Anonym bruker Skrevet 18. januar #11 Skrevet 18. januar Venner har jo en tendens til å dele seg litt etter brudd. På den måten kan man oppleve at man mister noen venner til den andre parten. Men det er jo snålt om venner man har hatt lenge skulle føle seg truet. I brudd i min vennekrets har alltid de som var venner med kvinnen fra før, har beholdt dette vennskapet. De har ikke endret noe på invitasjoner overfor disse nå single damene. Det er dessuten så mange som skiller seg at det er jo helt vanlig at noen i gjengen er singel. Anonymkode: a06b4...517
Anonym bruker Skrevet 18. januar #12 Skrevet 18. januar Single har veldig fort for å bli utelatt, men tviler på at det har noe med at menn blir mer ivaretatt eller at kvinner er en trussel.. Har nok mer med det at det er par som teller mest rett og slett. Anonymkode: 474f2...d26
Anonym bruker Skrevet 18. januar #13 Skrevet 18. januar Jeg tror i hvert fall at menn som blir alene med barn får mer støtte og lovord enn mødre som blir alene med barn. Hvis de klarer det mest grunnleggende, som å levere i barnehage/på skole, sørge for at de ikke sulter hjel og i det hele tatt fungerer som foreldre, så er det ikke mååååte på hvor fantastiske, oppofrende fedre de er. Kvinner i samme situasjon utløser ingen reaksjoner, folk forventer at hun takler det. På min tidligere arbeidsplass var det en mannlig kollega som ble alene med et lite barn. Flere av hans kvinnelige kollegaer dannet en «barnevaktgruppe» der de satt barnevakt i en slags skiftordning. Han stakkars alenepappa måtte jo være så sliiiiten stakkars. Lurer på hvordan alenemødrene på jobb følte det, det var ingen som danna noen støttegruppe for dem… Anonymkode: c195f...5ab
Anonym bruker Skrevet 18. januar #14 Skrevet 18. januar Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Jeg tror i hvert fall at menn som blir alene med barn får mer støtte og lovord enn mødre som blir alene med barn. Hvis de klarer det mest grunnleggende, som å levere i barnehage/på skole, sørge for at de ikke sulter hjel og i det hele tatt fungerer som foreldre, så er det ikke mååååte på hvor fantastiske, oppofrende fedre de er. Kvinner i samme situasjon utløser ingen reaksjoner, folk forventer at hun takler det. På min tidligere arbeidsplass var det en mannlig kollega som ble alene med et lite barn. Flere av hans kvinnelige kollegaer dannet en «barnevaktgruppe» der de satt barnevakt i en slags skiftordning. Han stakkars alenepappa måtte jo være så sliiiiten stakkars. Lurer på hvordan alenemødrene på jobb følte det, det var ingen som danna noen støttegruppe for dem… Anonymkode: c195f...5ab Det er det jeg mener. Ja, og så må de invitere den stakkars alenepappen på middag, mens alenemoren må lage den selv. Anonymkode: 9b3bd...b54
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå