Gå til innhold

Jeg fant ut jeg er gravid i dag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 6 i morgen. Jeg er så trett at jeg knapt fungerer og svimmel. 

Jeg har en utfordring. Jeg har en arbeidsgiver som ikke bryr seg om det psykososiale, pålegger overtid i tide og utide. Jeg har hatt angstanfall siste måneden, sover dårlig på grunn av jobb. Det er aldri hyggelig sosiale sammenkomster på jobb. Jeg føler meg ikke behandlet som et menneske, men som et objekt som kun måles, presses og pålegges kveldarbeid og helgearbeid. Jeg har aldri fått spørsmål om hvordan jeg har det og aldri fått en: « ikke stress, dette klarer vi sammen» men « har du gjort X enda? Du må bare sette i gang » fôr deretter å høre « men hvorfor gjorde du X , det hadde du da ikke trengt».

Jeg er redd adrenalinet og stresset nå som jeg er gravid. Jeg ønsker at dette skal gå bra etter tidligere spontanabort. Jeg har ikke lyst på sykemelding, men tid og krefter til å søke andre jobber, noe jeg ikke har. Jeg er helt kvalt. Hva har jeg krav på. Jeg skjelver bare jeg snakker om jobben jeg har og gruer meg til mandag. Spent på om jeg klarer å holde på barnet. Vil så gjerne spole frem til uke 12

Anonymkode: 79abc...eb7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er ikke bra. Her må du tenke på deg selv og barnet ditt. Ingen arbeidsgiver er verdt at man skal stå i et slikt press. Her må du ta en ting om gangen, det viktigste først: Fastlege på mandag, få deg sykemelding. Kanskje du etterhvert finner krefter til å søke ny jobb. Men helse først. Det nytter jo ikke å tro at dette blir noe bedre etter uke 12 heller.

Anonymkode: ee7ec...fc6

Skrevet
Anonym bruker skrev (54 minutter siden):

Dette er ikke bra. Her må du tenke på deg selv og barnet ditt. Ingen arbeidsgiver er verdt at man skal stå i et slikt press. Her må du ta en ting om gangen, det viktigste først: Fastlege på mandag, få deg sykemelding. Kanskje du etterhvert finner krefter til å søke ny jobb. Men helse først. Det nytter jo ikke å tro at dette blir noe bedre etter uke 12 heller.

Arbeidsgiver kommer ikke til å sette pris på dette. Jeg har allerede fullt opplegg på mandag kl 7 ( resten av teamet kommer aldri før 9) og har nesten fått trussel om at hvis jeg ikke når et urealistisk høyt mål på mandag, ryker hele oppdraget. Jeg jobber gjerne ekstra, men det må være fordi jeg selv ønsker eller ser et særlig behov for å legge inn støtet, men siden oktober har det vært en forventning at jeg alltid skal sørge for å nå målene uten å føle snev av ydmykhet for påkjenningene

Skrevet

Skift jobb så raskt som mulig

Anonymkode: 02f4f...d1b

Skrevet

Gratulerer med graviditen. Tenk på deg selv, jobb er ikke verdt å ofre liv å helse for

Anonymkode: 02f4f...d1b

Skrevet

La meg se om jeg skjønner deg riktig. Du har flere spontanaborter bak deg, du har en stressende jobb og en udugelig sjef? Og du vil ikke sykemeldes fordi sjefen ikke vil like det?

Da får du spør deg selv om sjefen og jobben er viktigere enn at du klarer å beholde barnet ditt. 

Gratulerer med graviditeten og lykke til. Husk at en stor del av det å være mor er å ta avgjørelser som er til barnets beste. 

Anonymkode: c4c2e...32a

Skrevet

Gratulerer med graviditeten først av alt😊

Akkurat her ville jeg nok bedt om full sykemelding, det høres ut som stressnivået ditt allerede er høyt, det er ikke bra for deg eller fosteret. Be om sykemelding og bruk denne perioden til å hente deg inn og søke andre jobber. Akkurat nå er det for barnets beste♥️

Jeg er lege og ville ikke nølt med å sykemelde deg her, da det høres ut som tilrettelegging er vanskelig å få til. 

Anonymkode: 88527...327

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Arbeidsgiver kommer ikke til å sette pris på dette. Jeg har allerede fullt opplegg på mandag kl 7 ( resten av teamet kommer aldri før 9) og har nesten fått trussel om at hvis jeg ikke når et urealistisk høyt mål på mandag, ryker hele oppdraget. Jeg jobber gjerne ekstra, men det må være fordi jeg selv ønsker eller ser et særlig behov for å legge inn støtet, men siden oktober har det vært en forventning at jeg alltid skal sørge for å nå målene uten å føle snev av ydmykhet for påkjenningene

Det er ikke ditt problem. Om de driver sine ansatte slik, så skylder du dem ikke en pøkk. Derimot skylder du deg selv og barnet ditt at selv tar ansvar og gjør det som skal til. Syns det er litt rart at du ikke innser det selv… 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...