Anonym bruker Skrevet 17. januar #26 Skrevet 17. januar Jeg hadde ikke tenkt noe på det under vanlige omstendigheter. Har du gjort noe slemt mot venninnen din og ser etter tegn på reaksjon så kan dette være noe. Om det ikke har skjedd noe i forholdet så ville jeg ikke tenkt på manglende gratulasjoner eller likes på Facebook som en bevist handling og en statement. Hva som betyr noe er jo hva slags forhold jeg har til venner i hverdagen. Jeg synes det er koselig med gratulasjoner på Facebook, men jeg blir da ikke sur på de som ikke gratulerer meg - verken på Facebook eller i hverdagen. Ikke holder jeg regnskap heller. Og hun likte jo takken din. I min verden er det en slags gratulasjon. Kanskje hun tenkte at hun hadde gratulert deg ved dette liket? Kanskje hun husket feil og tenkte at hun hadde gratulert deg med tekst dagen før? Det hender jeg ikke bruker Facebook i perioder, da har jeg ikke kontroll på venners bursdag. Folk er dessuten travle. Inviterer du til selskap eller treff så gratuleres du jo med dagen da. Hvis ikke så er det vel ikke vanlig å gratulerer venner med dagen? I en travel hverdag så husker man jo knapt hvilken dag det er og ikke venner som har bursdag. Facebook er jo en fin reminder, men er man ikke på Facebook på noen dager, eller man tror man har gratulert - så er det fort gjort å glippe. I min krets ringer vi til familie og gratulerer, men jeg kan fint treffe på venner og prate med dem uten å gratulerer om jeg ikke vet at de har bursdag. Har man stor dag som det snakkes om så er det enklere å huske. Da sender man gjerne en sms selv om man ikke har Facebook. Anonymkode: 97249...9a8
Anonym bruker Skrevet 17. januar #27 Skrevet 17. januar Anonym bruker skrev (4 timer siden): Nei hvorfor skal man det? Anonymkode: 70d3c...a23 Du tåler tydeligvis ikke sosiale medier når du tror facebook sier noe sant og viktig. Anonymkode: 9cc19...e79
Anonym bruker Skrevet 17. januar #28 Skrevet 17. januar Anonym bruker skrev (8 timer siden): Jeg forstår det. Men når man ser det og likevel ikke gratulerer, du synes ikke det er litt snodig fra en av dine nærmeste venninner? Anonymkode: 70d3c...a23 Det er ikke meg du spør, men jeg kan svare for meg likevel. "Nei, absolutt ikke - jeg ville ikke ha oppfattet det som de minste snodig. " Anonymkode: e88df...804
Sommerkroppen 2029 Skrevet 17. januar #29 Skrevet 17. januar Anonym bruker skrev (10 timer siden): Hvordan ‘ikke sånn’? De glemmer aldri noe? Anonymkode: 80a40...b27 Nei ikke bursdager til nære venner.
Anonym bruker Skrevet 17. januar #30 Skrevet 17. januar Jeg synes det er merkelig å henge seg opp i det. Men så synes jeg også det er litt merkelig å være opptatt av bursdag som voksen. Anonymkode: 880e9...e5a
Anonym bruker Skrevet 17. januar #31 Skrevet 17. januar Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Jeg synes det er merkelig å henge seg opp i det. Men så synes jeg også det er litt merkelig å være opptatt av bursdag som voksen. Anonymkode: 880e9...e5a Jeg er ikke opptatt av bursdagen min. Jeg synes bare det var en rar oppførsel. Anonymkode: 70d3c...a23
Sommerkroppen 2029 Skrevet 17. januar #32 Skrevet 17. januar Jeg synes det er trist å lese at flere her ikke tenker på å gratulere sine aller nærmeste venner med bursdagen deres. Er dere ikke vant til å få en hilsen fra deres nærmeste akkurat den dagen? Hva med nær familie? Ingen der heller? Mine aller nærmeste venner, som jeg har hatt hele livet anser jeg som familie. Vi har alltid ringt hverandre på bursdagene våre. Noe som er veldig koselig og som jeg setter umåtelig stor pris på. Blir litt lei meg på deres vegne, som sier at det ikke betyr noe, for det gjør det jo?
Anonym bruker Skrevet 17. januar #33 Skrevet 17. januar 8 minutes ago, Sommerkroppen 2029 said: Jeg synes det er trist å lese at flere her ikke tenker på å gratulere sine aller nærmeste venner med bursdagen deres. Er dere ikke vant til å få en hilsen fra deres nærmeste akkurat den dagen? Hva med nær familie? Ingen der heller? Mine aller nærmeste venner, som jeg har hatt hele livet anser jeg som familie. Vi har alltid ringt hverandre på bursdagene våre. Noe som er veldig koselig og som jeg setter umåtelig stor pris på. Blir litt lei meg på deres vegne, som sier at det ikke betyr noe, for det gjør det jo? Det er vel Facebook folk flest mener at det ikke betyr noe om man gratulerer på eller ikke? Anonymkode: 50d2c...795
Sommerkroppen 2029 Skrevet 17. januar #34 Skrevet 17. januar Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Det er vel Facebook folk flest mener at det ikke betyr noe om man gratulerer på eller ikke? Anonymkode: 50d2c...795 HI skriver at de ikke bruker å ringe hverandre, men benytter Facebook som en arena til å gjøre det på. Venninnen hadde til og med beklaget et år hun hadde glemt det. Derfor er det i dette tilfellet rart at hun ikke gjorde det nå, da hun tydeligvis så at HI hadde bursdag. Hvis en nær venn ikke husker om hun har gratulert sin gode venninne eller ikke, så er det over middels sløvt altså. Kan også selvsagt hende at HI føler at de er bedre venninner enn de faktisk er. Da er det sikkert ikke så nøye å droppe gratulasjoner i sin helhet fra nå av.
Sommerkroppen 2029 Skrevet 17. januar #35 Skrevet 17. januar Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Det er vel Facebook folk flest mener at det ikke betyr noe om man gratulerer på eller ikke? Anonymkode: 50d2c...795 Det virker for øvrig dom de fleste her synes gratulasjoner fra venner ikke er å forvente, sånn ellers også. Det er det jeg synes er trist
Anonym bruker Skrevet 17. januar #36 Skrevet 17. januar 12 minutes ago, Sommerkroppen 2029 said: HI skriver at de ikke bruker å ringe hverandre, men benytter Facebook som en arena til å gjøre det på. Venninnen hadde til og med beklaget et år hun hadde glemt det. Derfor er det i dette tilfellet rart at hun ikke gjorde det nå, da hun tydeligvis så at HI hadde bursdag. Hvis en nær venn ikke husker om hun har gratulert sin gode venninne eller ikke, så er det over middels sløvt altså. Kan også selvsagt hende at HI føler at de er bedre venninner enn de faktisk er. Da er det sikkert ikke så nøye å droppe gratulasjoner i sin helhet fra nå av. Hun likte jo innlegget, det bør da holde Anonymkode: 50d2c...795
Anonym bruker Skrevet 17. januar #37 Skrevet 17. januar Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hun likte jo innlegget, det bør da holde Anonymkode: 50d2c...795 Å like at hi takker for gratulasjoner er jo ikke det samme som at hun gratulerer selv da. Anonymkode: 3d9c6...05f
Sommerkroppen 2029 Skrevet 17. januar #38 Skrevet 17. januar Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Hun likte jo innlegget, det bør da holde Anonymkode: 50d2c...795 Nei det gjør det ikke. Det er slett ingen gratulasjon? Hvordan kan du se det sånn?
Anonym bruker Skrevet 18. januar #39 Skrevet 18. januar Det som overrasker meg, er hvor mye voksne folk tydeligvis legger i det å fylle år, å ha bursdag og feire bursdag. Men aller mest tankevekkende synes jeg det er at man til og med har full kontroll på hvem som gratulerer eller ikke, i SoMe. Ja, ja, godt vi har ulike perspektiver, tenker jeg. Anonymkode: d2e94...790
Anonym bruker Skrevet 18. januar #40 Skrevet 18. januar Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Det som overrasker meg, er hvor mye voksne folk tydeligvis legger i det å fylle år, å ha bursdag og feire bursdag. Men aller mest tankevekkende synes jeg det er at man til og med har full kontroll på hvem som gratulerer eller ikke, i SoMe. Ja, ja, godt vi har ulike perspektiver, tenker jeg. Anonymkode: d2e94...790 Jeg har overhodet ikke full kontroll, jeg legger bare merke til mine nærmeste. Kan ikke folk lese? Dette er ingen hvem som helst venninne, det er en av mine nærmeste. Helt sant det du skriver, vi har ulike perspektiver. I min verden bryr man seg om å gratulere de man er glad i. En bursdag er viktig for noen og betyr ingenting for andre. Sånn er vi forskjellige. Anonymkode: 70d3c...a23
Anonym bruker Skrevet 18. januar #41 Skrevet 18. januar Det jeg syns er mest rart her er hvor stor vekt du legger på en manglende gratulasjon. Det er klart at man bør gratulere de nærmeste, men det er menneskelig å glemme. Hun gjorde det sikkert ikke av vond vilje, og mitt forslag til deg er å bare glemme det. Det bringer ingenting godt å gå rundt å terpe og gremme seg. Let it go. Anonymkode: 80a40...b27
Anonym bruker Skrevet 18. januar #42 Skrevet 18. januar Anonym bruker skrev (54 minutter siden): Det jeg syns er mest rart her er hvor stor vekt du legger på en manglende gratulasjon. Det er klart at man bør gratulere de nærmeste, men det er menneskelig å glemme. Hun gjorde det sikkert ikke av vond vilje, og mitt forslag til deg er å bare glemme det. Det bringer ingenting godt å gå rundt å terpe og gremme seg. Let it go. Anonymkode: 80a40...b27 Jeg skal gjøre det, og så skal jeg ha i bakhodet at sånt går begge veier. Så da tenker jeg at det ikke er så viktig å lenger huske på henne på hennes dag. Ingen vond vilje, men kun for at det ikke er så viktig. Anonymkode: 70d3c...a23
Anonym bruker Skrevet 18. januar #43 Skrevet 18. januar Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg skal gjøre det, og så skal jeg ha i bakhodet at sånt går begge veier. Så da tenker jeg at det ikke er så viktig å lenger huske på henne på hennes dag. Ingen vond vilje, men kun for at det ikke er så viktig. Anonymkode: 70d3c...a23 Dette er jo vond vilje. Du lar være å gratulerer henne fordi hun ikke gratulerte deg. Jeg gratulerer venner og bekjente med dagen fordi jeg ønsker å gratulerer dem med dagen. Dette er helt uavhengig av om de gratulerer meg. Jeg finer det merkelig å holde regnskap og bevist la være å gratulerer på et slikt grunnlag. Om du alltid kjører en venninne hjem (en omvei) etter at dere har vært et sted, mens hun aldri er villig til å gjøre det samme for deg, men slipper deg av på busstoppet - ja da forstår jeg at man justerer seg. Da bruker man tid og krefter og ikke får samme tjeneste tilbake. Men det å la være å gratulerer synes jeg bare er merkelig. Slike regnskap og oppførsel på bakgrunn av dette vil jo ikke knytte dere tettere sammen. Sjansene er der for at det i stedet driver dere fra hverandre. Anonymkode: 97249...9a8
Anonym bruker Skrevet 18. januar #44 Skrevet 18. januar Jeg hadde helt klart blitt skuffet og litt lei meg, du skriver jo hun er en nær venn. Ville kanskje sagt neste gang jeg traff henne, ikke sendt henne melding nå..men ved neste treff tatt opp at dette skuffet deg, da du anser henne som en nær venn. Når hun har bursdag neste gang så gratulerer du henne både på face og melding eller telefon, så ser hun at du prioriterer henne, og kanskje gjør hun det samme tilbake. Så trist at sosiale medier nærmest har gjort at det er lettere å glemme hverandre, for meg har alltid mine nærmeste venner vært prioritert for en telefon på dagen, minimum sms. Anonymkode: a6171...868
Anonym bruker Skrevet 18. januar #45 Skrevet 18. januar Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg skal gjøre det, og så skal jeg ha i bakhodet at sånt går begge veier. Så da tenker jeg at det ikke er så viktig å lenger huske på henne på hennes dag. Ingen vond vilje, men kun for at det ikke er så viktig. Anonymkode: 70d3c...a23 Men det er jo vond vilje. Du er smålig og hevngjerrig. Jeg er litt sjokkert over oppførselen din her. Anonymkode: 80a40...b27
Anonym bruker Skrevet 18. januar #46 Skrevet 18. januar Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg skal gjøre det, og så skal jeg ha i bakhodet at sånt går begge veier. Så da tenker jeg at det ikke er så viktig å lenger huske på henne på hennes dag. Ingen vond vilje, men kun for at det ikke er så viktig. Anonymkode: 70d3c...a23 Du er en vandrende vond vilje. Ser du ikke selv hva du skriver? Det er nok greit både for henne og andre å slippe deg. Anonymkode: 9cc19...e79
Anonym bruker Skrevet 18. januar #47 Skrevet 18. januar Herregud, så slemme mange av dere er med hi. Eier dere ikke folkeskikk, tenk å skrive at at det er like godt for andre å slippe henne kun ut i fra denne tråden. For en måte å snakke til andre mennesker på, Det er virkelig flere av dere som burde se på egen oppfølrsel før dere kritiserer hi. Anonymkode: 3d9c6...05f
Anonym bruker Skrevet 18. januar #48 Skrevet 18. januar Hi her. Jeg kan gjerne latterliggjøres for å synes det er merkelig å la være å gi en gratulasjon når man SER at vedkommende har bursdag. En forglemmelse er det jo ikke, hun har jo sett det. Vond vilje å « glemme» å gi en gratulasjon tilbake? Ja da er det plutselig slemt. Fy søren for en dobbeltmoralsk gjeng 🙈 Anonymkode: 70d3c...a23
Sommerkroppen 2029 Skrevet 18. januar #49 Skrevet 18. januar Anonym bruker skrev (4 timer siden): Du er en vandrende vond vilje. Ser du ikke selv hva du skriver? Det er nok greit både for henne og andre å slippe deg. Anonymkode: 9cc19...e79 Vond vilje? Hele tråden her oser av folk som synes det er helt naturlig å glemme en god venns bursdag. Hva om HI glemmer bort venninnens bursdag neste gang? Er hun plutselig slem da? Les hva du selv skriver.
Sommerkroppen 2029 Skrevet 18. januar #50 Skrevet 18. januar Anonym bruker skrev (2 timer siden): Herregud, så slemme mange av dere er med hi. Eier dere ikke folkeskikk, tenk å skrive at at det er like godt for andre å slippe henne kun ut i fra denne tråden. For en måte å snakke til andre mennesker på, Det er virkelig flere av dere som burde se på egen oppfølrsel før dere kritiserer hi. Anonymkode: 3d9c6...05f Jeg tenker endel av disse svarene bekrefter tanken min om at det er fra folk som ikke akkurat har så nære venner selv…..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå