Anonym bruker Skrevet 16. januar #1 Skrevet 16. januar Jeg er en godt voksen dame så det er nesten litt flaut å reagere kanskje, men jeg gjør det likevel. Saken er den at jeg har ei veldig nær venninne som jeg har i mange år. Vi har aldri ringt hverandre på bursdager eller noe sånt, men vi gratulerer hverandre alltid på Facebook. Jeg hadde nylig bursdag og fikk ingen gratulasjon fra henne der i år. Jeg tenkte at det var fort gjort å glemme, så jeg reagerte ikke sånn umiddelbart på det. Hun har glemt det tidligere også. Men da jeg skrev takk for alle gratulasjoner dagen etter, så trykket hun liker på innlegget mitt, men kommenterte ingen forsinket hilsen eller noe. Dette er som sagt en av mine aller nærmeste, og jeg kjent meg plutselig litt såret. Er dette noe andre også hadde reagert på tro? Damen er ellers veldig aktiv på Facebook, så det er ikke slik at hun ikke har fått det med seg. Anonymkode: 70d3c...a23
Anonym bruker Skrevet 16. januar #2 Skrevet 16. januar Du er ikke barnslig og kravstor. Kanskje er dynamikken i endring og for å klargjøre det, ville jeg nok ha spurt: Jeg vet det er litt smått, og kanskje ubetydelig for deg, men jeg ble faktisk litt lei meg da jeg ikke fikk en bursdagshilsen fra deg i år – særlig siden du likte innlegget etterpå. Det var sikkert ikke ment sånn, men jeg ville bare si det. Anonymkode: f21e2...190
Sommerkroppen 2029 Skrevet 16. januar #3 Skrevet 16. januar Jo det er rart å trykke liker uten å gratulere. Veldig rart.
Anonym bruker Skrevet 17. januar #4 Skrevet 17. januar Barnslig eller kravstor, er vel kanskje overdrevet. Men jeg hadde ikke hengt meg opp i hvem som gratulerer meg med dagen på Facebook eller ikke. Og jeg hadde syntes det var litt rart om noen hadde spurt meg om hvorfor jeg ikke har gratulert dem med dagen på Facebook. Jeg er veldig glad i FB og har mye glede av den måten å holde kontakt med folk på, men hvem som gratulerer meg med dagen holder jeg ikke telling på. Og om jeg kommer på å gratulere andre, kommer helt an på at det dukker opp en påminnelse akkurat når det passer meg å skrive noe. Det er ikke alle bursdagspåminnelser man får opp heller. Anonymkode: e88df...804
Anonym bruker Skrevet 17. januar #5 Skrevet 17. januar Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Barnslig eller kravstor, er vel kanskje overdrevet. Men jeg hadde ikke hengt meg opp i hvem som gratulerer meg med dagen på Facebook eller ikke. Og jeg hadde syntes det var litt rart om noen hadde spurt meg om hvorfor jeg ikke har gratulert dem med dagen på Facebook. Jeg er veldig glad i FB og har mye glede av den måten å holde kontakt med folk på, men hvem som gratulerer meg med dagen holder jeg ikke telling på. Og om jeg kommer på å gratulere andre, kommer helt an på at det dukker opp en påminnelse akkurat når det passer meg å skrive noe. Det er ikke alle bursdagspåminnelser man får opp heller. Anonymkode: e88df...804 Nå ser jeg at hun har trykt "Liker"- Kanskje hun var travlet opptatt med noe og bare trykte i full fart, og det som kan skje da, er at "påminnelsen" forsvinner og dukker ikke opp igjen. Kanskje har hun tenkt at jeg hun skal skrive noe senere, men så er påminnelsen borte og ute av hodet. Anonymkode: e88df...804
Anonym bruker Skrevet 17. januar #6 Skrevet 17. januar Anonym bruker skrev (54 minutter siden): Jeg er en godt voksen dame så det er nesten litt flaut å reagere kanskje, men jeg gjør det likevel. Saken er den at jeg har ei veldig nær venninne som jeg har i mange år. Vi har aldri ringt hverandre på bursdager eller noe sånt, men vi gratulerer hverandre alltid på Facebook. Jeg hadde nylig bursdag og fikk ingen gratulasjon fra henne der i år. Jeg tenkte at det var fort gjort å glemme, så jeg reagerte ikke sånn umiddelbart på det. Hun har glemt det tidligere også. Men da jeg skrev takk for alle gratulasjoner dagen etter, så trykket hun liker på innlegget mitt, men kommenterte ingen forsinket hilsen eller noe. Dette er som sagt en av mine aller nærmeste, og jeg kjent meg plutselig litt såret. Er dette noe andre også hadde reagert på tro? Damen er ellers veldig aktiv på Facebook, så det er ikke slik at hun ikke har fått det med seg. Anonymkode: 70d3c...a23 Nå må du skjerpe deg og bli voksen. Du er for gammel til å sitte sånn og sutre. Anonymkode: 7ada6...59f
Anonym bruker Skrevet 17. januar #7 Skrevet 17. januar Nei, det hadde jeg med hånden på hjertet ikke reagert på. Jeg skjønner egentlig ikke hvordan det kan oppfattes sårende. Tror du hun lar være å gratulere deg fordi hun ønsker å såre deg? Og jeg hadde blitt ganske sjokkert, og litt lattermild, om noen som helst hadde spurt om hvorfor jeg ikke gratulerte dem på sosiale medier. Anonymkode: 80a40...b27
Anonym bruker Skrevet 17. januar #8 Skrevet 17. januar Jeg har fjernet bursdagen min på facebook jeg, det er så teit med bursdagshilsner der synes jeg. De som bryr seg og kjenner meg får sende en privat melding eller ringe, og om noen skulle glemme bursdagen min blir jeg overhodet ikke såret. At min bursdag skal ligge foran i hjernen på andre folk er i mine øyne alt for mye forventet, folk har gjerne nok med å huske nærmeste familie sin. Anonymkode: 7f79e...cd9
Anonym bruker Skrevet 17. januar #9 Skrevet 17. januar Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Jeg har fjernet bursdagen min på facebook jeg, det er så teit med bursdagshilsner der synes jeg. De som bryr seg og kjenner meg får sende en privat melding eller ringe, og om noen skulle glemme bursdagen min blir jeg overhodet ikke såret. At min bursdag skal ligge foran i hjernen på andre folk er i mine øyne alt for mye forventet, folk har gjerne nok med å huske nærmeste familie sin. Anonymkode: 7f79e...cd9 Jeg forstår det. Men når man ser det og likevel ikke gratulerer, du synes ikke det er litt snodig fra en av dine nærmeste venninner? Anonymkode: 70d3c...a23
Anonym bruker Skrevet 17. januar #10 Skrevet 17. januar Anonym bruker skrev (3 timer siden): Nei, det hadde jeg med hånden på hjertet ikke reagert på. Jeg skjønner egentlig ikke hvordan det kan oppfattes sårende. Tror du hun lar være å gratulere deg fordi hun ønsker å såre deg? Og jeg hadde blitt ganske sjokkert, og litt lattermild, om noen som helst hadde spurt om hvorfor jeg ikke gratulerte dem på sosiale medier. Anonymkode: 80a40...b27 Jeg vet rett og slett ikke. Syns det hadde vært rart å ikke gratulert når du viste at du hadde sett det. Men det er jo meg Anonymkode: 70d3c...a23
Anonym bruker Skrevet 17. januar #11 Skrevet 17. januar Vurdere å droppe sosiale medier, kanskje? Anonymkode: 9cc19...e79
Sommerkroppen 2029 Skrevet 17. januar #12 Skrevet 17. januar Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Jeg har fjernet bursdagen min på facebook jeg, det er så teit med bursdagshilsner der synes jeg. De som bryr seg og kjenner meg får sende en privat melding eller ringe, og om noen skulle glemme bursdagen min blir jeg overhodet ikke såret. At min bursdag skal ligge foran i hjernen på andre folk er i mine øyne alt for mye forventet, folk har gjerne nok med å huske nærmeste familie sin. Anonymkode: 7f79e...cd9 Å huske på en bursdag er en ting. Men å la være å gi en gratulasjon når du tydelig viser at du har fått det med deg, er veldig sløvt. Merkelig om man ikke hadde kjent litt på det. Da er man ikke beriket med så mange gode venner gitt
Anonym bruker Skrevet 17. januar #13 Skrevet 17. januar Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Vurdere å droppe sosiale medier, kanskje? Anonymkode: 9cc19...e79 Nei hvorfor skal man det? Anonymkode: 70d3c...a23
Anonym bruker Skrevet 17. januar #14 Skrevet 17. januar Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Jeg vet rett og slett ikke. Syns det hadde vært rart å ikke gratulert når du viste at du hadde sett det. Men det er jo meg Anonymkode: 70d3c...a23 Men hva tror du kan ha skjedd, egentlig? At hun har tatt et aktivt valg om å ikke gratulere? Det syns jeg høres rart ut. Hun har vel vært i farten, ikke tatt seg tid til å skrive noe, men trykker liker for å vise at hun vet om dagen din. Jeg prøver å være litt raus med menneskene rundt meg Anonymkode: 80a40...b27
Anonym bruker Skrevet 17. januar #15 Skrevet 17. januar Sommerkroppen 2029 skrev (13 minutter siden): Å huske på en bursdag er en ting. Men å la være å gi en gratulasjon når du tydelig viser at du har fått det med deg, er veldig sløvt. Merkelig om man ikke hadde kjent litt på det. Da er man ikke beriket med så mange gode venner gitt Jeg tenker stikk motsatt. At om man ikke legger all verden i at noen glipper i blant, så er man trygg på dem man har rundt seg. Anonymkode: 80a40...b27
Sommerkroppen 2029 Skrevet 17. januar #16 Skrevet 17. januar Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Jeg tenker stikk motsatt. At om man ikke legger all verden i at noen glipper i blant, så er man trygg på dem man har rundt seg. Anonymkode: 80a40...b27 Da tenker vi forskjellig. Mine venner er ikke sånn, er sikkert derfor jeg hadde reagert.
Anonym bruker Skrevet 17. januar #17 Skrevet 17. januar Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Men hva tror du kan ha skjedd, egentlig? At hun har tatt et aktivt valg om å ikke gratulere? Det syns jeg høres rart ut. Hun har vel vært i farten, ikke tatt seg tid til å skrive noe, men trykker liker for å vise at hun vet om dagen din. Jeg prøver å være litt raus med menneskene rundt meg Anonymkode: 80a40...b27 Jeg føler jeg er raus med denne venninnen hele tiden. Hun er en sånn som selv reagerer på slikt, og kommenterer. Derfor er det litt rart av henne synes jeg Anonymkode: 70d3c...a23
Anonym bruker Skrevet 17. januar #18 Skrevet 17. januar Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Jeg føler jeg er raus med denne venninnen hele tiden. Hun er en sånn som selv reagerer på slikt, og kommenterer. Derfor er det litt rart av henne synes jeg Anonymkode: 70d3c...a23 Men da er hun litt ‘rar’. Du kan jo spør henne, om det er vanlig i deres omgangskrets. Anonymkode: 80a40...b27
Anonym bruker Skrevet 17. januar #19 Skrevet 17. januar Sommerkroppen 2029 skrev (24 minutter siden): Da tenker vi forskjellig. Mine venner er ikke sånn, er sikkert derfor jeg hadde reagert. Hvordan ‘ikke sånn’? De glemmer aldri noe? Anonymkode: 80a40...b27
Anonym bruker Skrevet 17. januar #20 Skrevet 17. januar Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Men da er hun litt ‘rar’. Du kan jo spør henne, om det er vanlig i deres omgangskrets. Anonymkode: 80a40...b27 Hun kommenterte for meg en gang at hun hadde glemt å gratulerer meg med dagen ett år. Så går det noen måneder og så kommer denne situasjonen opp. Hun vet at hun er distre, og kan glemme at vi skal treffes selv om vi har avtalt det tre dager før. Vet at andre venninner har droppet henne. Det tenker ikke jeg å gjøre men kanskje vise litt i praksis at det kan såre litt. Jeg vet at hun merker seg det. Anonymkode: 70d3c...a23
Sommerkroppen 2029 Skrevet 17. januar #21 Skrevet 17. januar Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Hvordan ‘ikke sånn’? De glemmer aldri noe? Anonymkode: 80a40...b27 Nei de gjør ikke sånt. Vi glemmer ikke bursdager til hverandre. Men det er kun de nærmeste vennene da.
Anonym bruker Skrevet 17. januar #22 Skrevet 17. januar Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Hun kommenterte for meg en gang at hun hadde glemt å gratulerer meg med dagen ett år. Så går det noen måneder og så kommer denne situasjonen opp. Hun vet at hun er distre, og kan glemme at vi skal treffes selv om vi har avtalt det tre dager før. Vet at andre venninner har droppet henne. Det tenker ikke jeg å gjøre men kanskje vise litt i praksis at det kan såre litt. Jeg vet at hun merker seg det. Anonymkode: 70d3c...a23 Hvordan kan du vise i praksis at du er såret? Er det ikke bedre å ta en normal og direkte samtale om det? Anonymkode: 80a40...b27
Anonym bruker Skrevet 17. januar #23 Skrevet 17. januar Nei, det er ikke rart. Nei, jeg hadde ikke reagert på det. For meg fremstår reaksjonen din rar, forutsatt at du har passert femten år. Anonymkode: 2f056...c8b
Gucci_Helene Skrevet 17. januar #24 Skrevet 17. januar Dette synes jeg ikke er rart i det heletatt. Kan fort gjøre sånn selv
Anonym bruker Skrevet 17. januar #25 Skrevet 17. januar Dette er noe jeg fort kunne ha gjort. Jeg sjekker ikke Facebook hver dag, og når jeg så takkemeldingen ville jeg tenkt "Ops, her har jeg gått glipp av bursdagen. Jeg trykker "like" på denne meldingen, og så merker hun sikkert ikke at jeg har glemt å sende gratulasjon. " Anonymkode: f3639...67a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå