Gå til innhold

Bad

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal pusse opp badet vårt, og vi har et stort bad på 18 kvm. 
Jeg er usikker på om vi skal gå for flis eller baderomsplater på veggene. 
Gulvet skal være flis. 
Vi har nå flis på både vegger og gulv. 
Vi skal bygge et luksus bad og det skal være spa følelse der. 
Stor walk in dusj bl a. 
Hvordan er kvalitet på plater vc fliser? 

Anonymkode: eb673...c82

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Baderomsplater er en helt ok løsning det, men luksus er det ikke. Det synes godt at det er f eks plater som utgir seg for å være fliser. Utvendige hjørner kan ikke gjæres, og man må legge beslag utenpå. Jeg synes det er stygt, og ødelegger den luksuriøse finishen. 
Fliser, mikrosement, pusset betong f.eks. ville jeg sett nærmere på. 

Anonymkode: 3c50b...d34

Skrevet

Plater er helt ok, om du ikke velger de som ser ut som flis. Det ser alle at er fake. Du må velge plater som ser ut som plater.

Jeg personlig ville valgt fliser på deler av badet, og andre materialer på andre deler. F.eks panel, malt med baderomsmaling. Man må ikke ha flis fra gulv til tak på alle vegger. Du kan også ha spiler på noen vegger, det ser fint ut, men jeg personlig er for gammel til at alt bare skal være pent. For meg er det praktiske, og at det er lett å holde rent og pent over tid viktig, så spiler utgår for min del.

Noe vi valgte på det nyeste badet vårt og jeg er veldig fornøyd med er 120x120 fliser i dusjsonen. Utrolig deilig å slippe alle fugene i dusjen! Selv om man bruker epoxy-fugemasse som ikke "smuldrer" og blir så fort stygge pga bakterier o.l. så er det noe herk å vaske fuger....

Anonymkode: f48b6...a7c

Skrevet

Hva med fliser i våtromssonen og våtromssystemet til Jotun med malte vegger ellers? Da er det lett å endre hvis man blir lei badet og ønsker en forandring.

Anonymkode: c49ac...fb3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...