Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 18:56 #1 Skrevet tirsdag kl 18:56 Har lenge bakt grytebrød, brytebrød, rundstykker osv. Men familien ønsker seg helt «vanlig» formet brød, som vi kan skjære brødskiver av. Altså har jeg tatt i bruk de gamle brødformene jeg hadde i skapet. Problemet er at de er teflonbelagt, så jeg bruker dem kun med bakepapir. (Jeg er en av dem som har kuttet ut plast og teflon og sånt🤷🏻♀️) Jeg ønsker meg brødformer som ikke har teflon, non-stick, eller lignende belegg, men som likevel slipper brødet uten bruk av pakepapir eller smøring. Jeg husker vagt noen brødformer med «ruglete» overflate, som min bestemor bakte brød i. Så vidt jeg husker slapp de lett brødene, og det var strengt forbudt å vaske dem😅 Noen som har erfaring med former dere er fornøyd med, uten teflon/plast, og kan dele en link med meg? Anonymkode: 35338...b89
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 19:07 #2 Skrevet tirsdag kl 19:07 https://www.kitchn.no/kjokken/bakeutstyr/brodformer-og-bakeformer/blomsterbergs-brodform-24-cm-silikon-latte/ Anonymkode: 79807...bc5
Optatium Skrevet tirsdag kl 19:20 #3 Skrevet tirsdag kl 19:20 Jeg baker mye brød, jeg bruker elokserte former, mine er gamle, men det finnes nye også. Må ikke smøres, vasker heller ikke i mellom hver gang.
prekæs Skrevet tirsdag kl 19:40 #4 Skrevet tirsdag kl 19:40 Nå svarer jeg ikke på spørsmålet, men har du prøvd å steke uten form? Da får du fin skorpe på hele overflaten. Går jo an å prøve. Kan jo forme dem avlange eller runde. Forresten. Formene du mener er muligens høyangformer. Om de er å få kjøpt nå vet jeg ikke, men ser de ofte i bruktbutikker.
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 19:40 #5 Skrevet tirsdag kl 19:40 Optatium skrev (19 minutter siden): Jeg baker mye brød, jeg bruker elokserte former, mine er gamle, men det finnes nye også. Må ikke smøres, vasker heller ikke i mellom hver gang. Eloksert er nok ordet jeg lette etter ja, tusen takk, da skal jeg få kjøpt meg nye brødformer😊 Anonymkode: 35338...b89
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 19:47 #6 Skrevet tirsdag kl 19:47 prekæs skrev (Akkurat nå): Nå svarer jeg ikke på spørsmålet, men har du prøvd å steke uten form? Da får du fin skorpe på hele overflaten. Går jo an å prøve. Kan jo forme dem avlange eller runde. Forresten. Formene du mener er muligens høyangformer. Om de er å få kjøpt nå vet jeg ikke, men ser de ofte i bruktbutikker. Ja, jeg baker en del uten form, rett på bakestålet også. Men familien vil gjerne ha brød i brødform. Form er jo også veldig lettvint mtp at brødet ikke må formes før steking. Brød uten form flyter ut hvis jeg ikke «pre-shaper» det. Jeg har forresten fått fin sprø skorpe på hele brødet i brødformene jeg har, er bare lei av å måtte klippe til bakepapir hver gang😅 Anonymkode: 35338...b89
prekæs Skrevet tirsdag kl 19:49 #7 Skrevet tirsdag kl 19:49 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Ja, jeg baker en del uten form, rett på bakestålet også. Men familien vil gjerne ha brød i brødform. Form er jo også veldig lettvint mtp at brødet ikke må formes før steking. Brød uten form flyter ut hvis jeg ikke «pre-shaper» det. Jeg har forresten fått fin sprø skorpe på hele brødet i brødformene jeg har, er bare lei av å måtte klippe til bakepapir hver gang😅 Anonymkode: 35338...b89 Søk på cacas former
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 14:41 #8 Skrevet torsdag kl 14:41 Unnskyld meg, men for en kravstor familie! Håper dette er noe du liker selv også, ikke bare gjør for de. Anonymkode: 21255...227
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 17:17 #9 Skrevet torsdag kl 17:17 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Unnskyld meg, men for en kravstor familie! Håper dette er noe du liker selv også, ikke bare gjør for de. Anonymkode: 21255...227 Er det kravstort å ønske seg noe og nå. Anonymkode: 186d7...df8
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 17:55 #10 Skrevet torsdag kl 17:55 Vi har støpejernsform og er veldig fornøyd med det https://www.bakerenogkokken.no/p/lodge-brodform-22-x-11-cm-stopejern_54750/ Anonymkode: 2c7c4...eb6
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 18:59 #11 Skrevet torsdag kl 18:59 Anonym bruker skrev (1 time siden): Er det kravstort å ønske seg noe og nå. Anonymkode: 186d7...df8 Ja, når HI allerede står for brødbaking så er det det ja. Anonymkode: 21255...227
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå