Gå til innhold

Fyller dere gass på lightere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sånne mef lang tupp som man tenner lys og ovn med, kaster dere dem når de er tomme, eller fyller dere på gass? De koster ofte bare 10-20 kr stk, og av en eller annen grunn synes jeg fylling er skummelt, så kjøper bare nye... skal de i farlig avfall?

Anonymkode: 0d86f...b31

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fyller ikke, kjøper nye. 

Anonymkode: 3fb59...9e5

Skrevet

Fyller på noen lightere, men ikke sånne engangs 

Anonymkode: f2c3e...701

Skrevet

Jeg kjøper engangslightere og bytter de ut i nye når de er tomme

Anonymkode: be17c...a95

Skrevet

Nei. Det er knotete og ikke særlig lett tilgjengelig å få tak i gass. Derfor kjøper jeg heller ikke disse lighterne - de genererer urimelig mye søppel. Fyrstikker går bra. 

Anonymkode: 47a2b...b09

Skrevet

Jeg fyller på, har én pen peislighter som jeg fyller når det trengs. Det er enkelt, og som hun over her sier, absolutt ikke vanskelig å få tak i.

Skrevet

Det er ikke vanskelig å få kjøpt gass og det er lett å fylle på. Selvsagt fyller jeg på. Er det rart det blir mye søppel. 

Skrevet

Jeg fyller selvfølgelig på. Kaster jo ikke en lighter som virker bare fordi den er tom for gass. 

Skrevet

Har aldri hørt om noen som fyller annet enn Zippo-lightere. Kjenner livet er for kort til å i det hele tatt vurdere å fylle lightere. Det heter da engangslighter av en grunn.

Skrevet
Himmel og hav skrev (1 time siden):

Jeg fyller selvfølgelig på. Kaster jo ikke en lighter som virker bare fordi den er tom for gass. 

Vel, en engangsligter virker ikke lenger når den er tom.

Skrevet
sug lut skrev (38 minutter siden):

Har aldri hørt om noen som fyller annet enn Zippo-lightere. Kjenner livet er for kort til å i det hele tatt vurdere å fylle lightere. Det heter da engangslighter av en grunn.

Ikke jeg heller.

Skrevet
sug lut skrev (2 timer siden):

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Vel, en engangsligter virker ikke lenger når den er tom.

Det er  ikke engangslightere, sånne små man kan ha i lommen, det er snakk om. Det er de store som man bruker til lys og peis og ovn. De er til å fylle på. Og det er såre enkelt.

Skrevet
amandine skrev (39 minutter siden):

Det er  ikke engangslightere, sånne små man kan ha i lommen, det er snakk om. Det er de store som man bruker til lys og peis og ovn. De er til å fylle på. Og det er såre enkelt.

Vet hva det er snakk om, mange peislightere er engangs.

Skrevet

Nei, det gjør jeg ikke. Av en eller annen grunn er det noe jeg ikke får til, jeg har prøvd. Derfor bruker jeg kun fyrstikker - i miljøvernets navn. 

Skrevet
amandine skrev (9 timer siden):

Mange av de er engangs også 

Anonymkode: 54bd9...79f

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Mange av de er engangs også 

Anonymkode: 54bd9...79f

Jeg er virkelig ikke nøye på det når jeg kjøper lightere. Jeg har kjøpt billige lightere mange ganger. Alle har allikevel en liten ventil i bunnen der du kan fylle gass, og det tar under et minutt å gjøre det. Tilslutt ryker de allikevel fordi de slutter å lage gnist, men det er gjerne etter flere år. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...