Anonym bruker Skrevet 19 timer siden #1 Skrevet 19 timer siden Jeg har operert og kommer til å få et relativt stort arr. Legen anbefalte teip, men jeg har også lest at man bør massere med bodylotion? Hva er din erfaring/hva anbefaler du for penest mulig arr?? Anonymkode: f91a6...4ae
Anonym bruker Skrevet 19 timer siden #2 Skrevet 19 timer siden La tiden går? Er noe som heter bio Oil eller noe, man kan smøre på. Anonymkode: d40ef...4a9
LME1001 Skrevet 19 timer siden #3 Skrevet 19 timer siden Jeg kjøpte e-vitaminer i kapselform, klippet opp en hver morgen og kveld og smurte rett i såret. Aner jo ikke om det hjalp, men jeg synes ikke arret er særlig synlig. Det kan jo ikke skade, i alle fall.
Anonym bruker Skrevet 18 timer siden #4 Skrevet 18 timer siden Jeg har operert en del ganger. Store operasjonssår.Arrene har blitt helt borte (ser kun lyse tynne striper hvis man er 2 cm fra meg) etter ca 1-2 år. Har ikke brukt teip eller smurt. Unngått sol første måneden bare. Tror dette med arr er veldig genetisk og ikke noe jeg hadde kastet bort penger på dyre kremer på. Anonymkode: d9e6a...95f
Anonym bruker Skrevet 18 timer siden #5 Skrevet 18 timer siden Hadde teip på første sommeren. Anonymkode: 675e9...24c
Anonym bruker Skrevet 18 timer siden #6 Skrevet 18 timer siden Mye er genetisk. Jeg har tendens til å lage brede arr. Det eneste som virkelig har gjort en endring hos meg på sår som er sydd, det er å få arr-akupunktur på arrene. Når jeg har tatt det blir arrene som regel like brede, men de blir helt flate, blir raskere hudfarge, så selv om de er brede synes de nesten ikke i det hele tatt. På mindre sår, hvor de vurderer å sy, og legevakten heller har brukt sårlim, da har jeg fått smale, fine arr. Men sying alene gir meg alltid brede arr - uansett hvor lenge jeg taper arrene. Og uten akupunkturbehandling blir arrene mer knutete og holder seg mørke mye lenger. Anonymkode: 5ecdf...408
Kira Skrevet 18 timer siden #7 Skrevet 18 timer siden Anonym bruker skrev (41 minutter siden): Jeg har operert en del ganger. Store operasjonssår.Arrene har blitt helt borte (ser kun lyse tynne striper hvis man er 2 cm fra meg) etter ca 1-2 år. Har ikke brukt teip eller smurt. Unngått sol første måneden bare. Tror dette med arr er veldig genetisk og ikke noe jeg hadde kastet bort penger på dyre kremer på. Anonymkode: d9e6a...95f Jeg har samme erfaring. Har kun vært forsiktig når det kommer til sol, og nå er de fleste arrene mine kun synlig tett på.
Anonym bruker Skrevet 17 timer siden #8 Skrevet 17 timer siden Jeg ble operert og sårene ble lukket av en plastikk-kirurg. Han anbefalte tape i minst 3 mnd. Gjerne 6 mnd om jeg "orket det" Det har jeg gjort, og selv om det ene stedet er åpnet opp 3 ganger, er det kun en tynn, hvit strek der. Aner ikke hvordan det hadde sett ut om jeg ikke brukte tape, men det var en enkel greie å gjøre. Jeg brukte tape i 6 mnd. Anonymkode: bc651...675
Anonym bruker Skrevet 17 timer siden #9 Skrevet 17 timer siden Jeg tror mye er genetisk. Når jeg får et arr etter operasjon eller kutt så overreagere kroppen og lager for mye vev slik at arret blir klumpete. Jeg ser det på andre familiemedlemmer også. Vi har fult alle retningslinjene. Ved sol har vi beskyttet arret med tape i to år (retningslinjene sier ett). Dette for å gi den nye huden litt bedre beskyttelse mot solbrenthet og skadelig stråling. Anonymkode: 32c79...e5b
Anonym bruker Skrevet 14 timer siden #10 Skrevet 14 timer siden Arr forsvinner aldri. Anonymkode: ab39a...e27
Anonym bruker Skrevet 11 timer siden #11 Skrevet 11 timer siden Anonym bruker skrev (3 timer siden): Arr forsvinner aldri. Anonymkode: ab39a...e27 Er det noen her som har påstått det? Anonymkode: aa184...d61
Anonym bruker Skrevet 6 timer siden #12 Skrevet 6 timer siden Tror det er genetisk. Jeg "gror pent" som legen så fint sa. Ingen arr som er spesielt synlige. De etter kikhull er mer synlig enn det etter bukplastikk, men det kan jo være fordi kirurgen som tok bukplastikken fikk godt betalt for operasjonen Anonymkode: 16a5e...ec2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå