Gå til innhold

Hvor mye grønnsaker har du spist i dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nytt år og mange gode forsetter. Hvor mye grønnsaker og frukt har du spist i dag?

Jeg har spist en liten boks ananas (usøtet), ti-tolv småtomater, ca 5 cm agurk i skiver, en neve ruccola, fem gulrøtter og en halv løk.

Anonymkode: ecab3...a68

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1 fuji eple

1 appelsin

6 litt tykke skiver agurk 

Har ikke spist middag i dag så det ble ingen grønnsaker.

Anonymkode: 256de...896

Skrevet

Ingenting som helst.

Anonymkode: 73214...4da

Skrevet

Purre og paprika i en omelett til brunsj, 5 småtomater ved siden av.

2 klementiner og noen druer til mellommåltid.

Paprika, sopp, pak choi, squash, vårløk og tomater i middagsmaten.

Skrevet

En bit av en brokkoli og en appelsin. 

Anonymkode: 317de...eaf

Skrevet

1eple, 1 rå gulrot, litt ruccolasalat

Anonymkode: 70ee3...2c5

Skrevet

Coleslaw (så med andre ord eple, gulrot og kål)

en appelsin 

agurk, mais, salat og paprika til hamburgeren

potet 

Skrevet

En pære og tre klementiner, salat og agurk til brødskiver og en gulrot, noen rosenkål og en neve erter til middag. 

Anonymkode: 83655...ad1

Skrevet

Er allergisk mot det meste av frukt og grønt. Kan spise poteter, kokte gulerøtter. Men får nå migrene av erter, brokkoli og kål. Sukk. 

Kan spise noe salat og agurk. 

Anonymkode: 3fd50...464

Skrevet

ca 1/2 løk som var i middagen

Anonymkode: d9559...af6

Skrevet

En paprika, en halv agurk, kanskje ti sukkererter og noen småtomater. Til middag var det en hel haug med rotgrønnsaker. Jeg spiser ikke frukt. 

Anonymkode: 24caf...164

Skrevet

3/4 avokado , 2 stilker stangselleri, 2 gulrøtter, 2 rødbeter, 1 paprika og en appelsin 

Anonymkode: 7f1b2...a7c

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Er allergisk mot det meste av frukt og grønt. Kan spise poteter, kokte gulerøtter. Men får nå migrene av erter, brokkoli og kål. Sukk. 

Kan spise noe salat og agurk. 

Anonymkode: 3fd50...464

Jeg får også migrene av frukt og grønt, men det hjelper å tilføre salt (natrium). Frukt og grønt inneholder typisk kalium som fortrenger natrium, og dermed fremkaller migrene. 

Anonymkode: e51d0...421

Skrevet

Jeg spiser alltid grønnsaker og frukt hver dag, hele året. Men jeg spiser også godteri hver dag. Nyttårsforsett om å spise mer grønnsaker og frukt er vel ikke noe problem. Problemet er heller ting du IKKE skal spise. 

Anonymkode: 1254e...45b

Skrevet

Rødløk, gul løk, brokkoli, søtpotet, blomkål og paprika. 

Anonymkode: e0459...db6

Skrevet

Spist gulrotsuppe, så spist blomkål, squash, paprika. 

Anonymkode: 0ec36...74d

Skrevet

2 poteter. 

Anonymkode: c6381...4d0

Skrevet

I dag er det vanlig hverdag, jeg har spist noen gulrotskiver og en stang stangselleri til første måltid, og så salat, paprika, agurk og en wok av kål, gulrot, løk og sukkererter til måltid to. En appelsin og et halvt eple til mellommåltid. Tror jeg fint treffer målet på hverdagene. 

Skrevet

Blåbær sammen frokosten, hjemmelaga tomatsuppe med andre grønnsaker i til lunsj, stekt karbonadedeig med løk sammen med ovnsbakt søtpotet, vanlig potet, rødbeter, brokkoli, cherrytomat. Most Avokado og rømme som dip til middagen. 

Skrevet

Poteter, erter, gulrøtter, løk.

Skrevet

Spist 2 epler, 4 gulrøtter og en stor kyllingsalat til middag med ulike grønnsaker i. Spiser i tillegg alltid grønnsaker på knekkebrød/brødskiver som agurk, paprika eller tomat! Alltid!

spiser generelt mye grønnsaker!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...