Gå til innhold

Ferie med 'voksne' barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er en familie på 4, som liker å reise på ferietur hvert år. Nå har gutten blitt 18 år og har fått seg kjæreste. Han er da, naturlig nok, i tvil på om han vil være med oss på ferie. Problemet er at da har heller ikke søstra lyst til å være med, men hun er for liten til å være hjemme alene. Hun har jo også lyst på en ferietur. Vi har vurdert om hun skal få ha med en venninne, men vet av erfaring at hun synes det er lenge å være så tett på en annen person, så hun har ikke så lyst til det. Hun vil helst at broren og kjæresten skal være med. Broren har lyst til å være med hvis kjæresten også kan bli med. Det kan hun selvfølgelig, men det blir da utrolig mye dyrere, siden vi må ha to leiligheter mm. Hadde dere spandert på kjæresten også? Jeg regner med at hvis hun må betale selv, gidder de nok ikke å dra sammen med oss, og det er jo fullt forståelig. Hva er egentlig vanlig hvis man ber med en kjæreste?

Anonymkode: 95019...3ad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, vi hadde ikke betalt for kjærester.  En ting er en helg på hytta eller kanskje unntaksvis en helgetur, men ikke ferie.  Vi hadde nok spandert litt mat etc  og overnatting om vi f.eks leide et hus eller ei hytta, men ellers ikke. 

Anonymkode: d3643...e4f

Skrevet

Minste barnet kan jo ikke diktere sånt. Storebror står fritt, hun gjør ikke, og får ta det hun får.

Anonymkode: e5b0e...160

Skrevet

Ja hadde betalt for kjæresten også

Anonymkode: 0129e...897

Skrevet

Vi har tatt med kjærester på noen alpinturer når vi har leid hytte med flere soverom, men aldri på sommerferie.

Vi har hatt noen år uten ferietur pga sommerjobber og allverdens, også har jeg og mannen hatt noen weekendtur hvor tenåringsbarn i sånn midt mellom alder har vært hos besteforeldre.

Vi reiste på sommerferie uten barn for første gang i fjor, da var de to yngste 17 og 19 år, mens eldste har flyttet hjemmefra.

Anonymkode: 1c3ff...ee5

Skrevet

Hvis jeg hadde økonomisk mulighet så hadde jeg gjort det. Evt at hun betaler egne flybilletter og at dere står for opphold og mat. Men at hun må ha med lommepenger til andre ting. 

Anonymkode: 694fc...a1c

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Vi er en familie på 4, som liker å reise på ferietur hvert år. Nå har gutten blitt 18 år og har fått seg kjæreste. Han er da, naturlig nok, i tvil på om han vil være med oss på ferie. Problemet er at da har heller ikke søstra lyst til å være med, men hun er for liten til å være hjemme alene. Hun har jo også lyst på en ferietur. Vi har vurdert om hun skal få ha med en venninne, men vet av erfaring at hun synes det er lenge å være så tett på en annen person, så hun har ikke så lyst til det. Hun vil helst at broren og kjæresten skal være med. Broren har lyst til å være med hvis kjæresten også kan bli med. Det kan hun selvfølgelig, men det blir da utrolig mye dyrere, siden vi må ha to leiligheter mm. Hadde dere spandert på kjæresten også? Jeg regner med at hvis hun må betale selv, gidder de nok ikke å dra sammen med oss, og det er jo fullt forståelig. Hva er egentlig vanlig hvis man ber med en kjæreste?

Jeg betaler for voksne barn og kommer til å gjøre det alltid😀 både reiser hit som jeg initierer og ferieturer sammen. Hadde betalt for kjæresten hvis det ikke hadde påvirket økonomien min nevneverdig. 

Anonymkode: 66b67...aa9

Skrevet

Vi betaler for ferie for ungdommene/unge voksne om de er med oss. Til nå har vi også betalt for kjæreste da de ellers ikke hadde hatt mulighet til å være med. Synes det er en fin investering i det å være sammen en uke eller to. Det er klart vi merker at vi betaler for en ekstra, men vi har råd til det og sparer heller på andre ting (vi lever naturlig ganske så sparsommelig i hverdagen; det er ingen av oss voksne som er opptatt av merkeklær så vi sparer f.eks. en del på klesbudsjettet, vi pusser ikke opp annet enn for vedlikehold osv). 

Anonymkode: 92fff...9aa

Skrevet

Godt å se at flere tenker som meg, og at jeg ikke er helt på viddene. Jeg har full forståelse for de som ikke kan eller vil spandere på en kjæreste, men jeg har lyst til å få det til. Kanskje blir det siste ferieturen vi får sammen. Og det er heller ikke minstebarnet som 'dikterer' det, som en så fint sa over her. Hun har uttrykket sitt ønske, og det må hun få lov til på lik linje som oss andre. 

Jeg likte hun som skrev at det var en investering i å få en uke sammen ❤️

Tusen takk for alle innspill 😊

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Minste barnet kan jo ikke diktere sånt. Storebror står fritt, hun gjør ikke, og får ta det hun får.

Anonymkode: e5b0e...160

Yikes. 

Anonymkode: b3ed4...c6f

Skrevet

Vi tar også den ekstra utgiften og tar med kjærester. 

Anonymkode: ca83f...452

Skrevet

Vi betaler ikke for kjærester. Det er dyrt nok å ha med tre voksne barn på ferie. 

Anonymkode: 3a35f...cdf

Skrevet

Vi har gjort begge deler. Har betalt for kjæresten og fått med egne barn, og sagt at vi ikke betaler og erfart at eget barn heller ikke blir med. 

Skrevet

Jeg tenker jeg kunne betalt for kjærester og har gjort det. Litt avhengig av prisen. Vurderte nylig spandere weekendtur og da var ikke prisen så veldig mye dyrere med en person mer. Samme med feriebolig. Hadde leid en bolig med plass til alle, men ikke to boliger, slik at prisen kanskje blir dobbel.

Skrevet

Nei, det hadde jeg ikke gjort, men det er fordi jeg ikke har økonomi til det. Det er dyrt nok å ha med tre egne barn om ikke jeg skulle hatt med enda en. Kjærsten til mellomste bor her 6 av 7 dager i uka så har mer enn nok utgifter på henne som det er. 

Anonymkode: 9d2ee...301

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...