Anonym bruker Skrevet fredag kl 21:23 #1 Skrevet fredag kl 21:23 Noen flere som ikke har rydda ut jula? Her ryker den ut i løpet av helga. Fremdeles i god tid før 20. dag jul! 🎅 Anonymkode: b8136...171
Anonym bruker Skrevet fredag kl 21:31 #2 Skrevet fredag kl 21:31 Ikke de som feirer gammeldags jól, den feires den 12. januar. Men de som feiret vintersolverv (21. desember) har nok feid ut julen. De feiden den vel ut allerede den 22. desember? De som feiret den kristne høytiden sier at julen varer helt til påske. Da skjedde en annen viktig kristen merkedag. Anonymkode: fa0d6...c3e
Anonym bruker Skrevet fredag kl 21:44 #3 Skrevet fredag kl 21:44 Juletreet røyk i dag, kommunen henter i morgen. Anonymkode: 4f78d...ad9
Anonym bruker Skrevet fredag kl 21:56 #4 Skrevet fredag kl 21:56 Anonym bruker skrev (32 minutter siden): Noen flere som ikke har rydda ut jula? Her ryker den ut i løpet av helga. Fremdeles i god tid før 20. dag jul! 🎅 Anonymkode: b8136...171 Det mest vanlige er å kaste ut jula 13.dag jul, så jeg pakket den vekk søndag som var. Anonymkode: 90167...6b6
Anonym bruker Skrevet fredag kl 22:05 #5 Skrevet fredag kl 22:05 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Det mest vanlige er å kaste ut jula 13.dag jul, så jeg pakket den vekk søndag som var. Anonymkode: 90167...6b6 Eller den 20. dag jul. Anonymkode: 32b26...cc3
Anonym bruker Skrevet fredag kl 22:56 #6 Skrevet fredag kl 22:56 Anonym bruker skrev (1 time siden): Ikke de som feirer gammeldags jól, den feires den 12. januar. Men de som feiret vintersolverv (21. desember) har nok feid ut julen. De feiden den vel ut allerede den 22. desember? De som feiret den kristne høytiden sier at julen varer helt til påske. Da skjedde en annen viktig kristen merkedag. Anonymkode: fa0d6...c3e Nå spurte hi om jula, ikke jól eller vintersolverv. Anonymkode: b223c...cf8
Anonym bruker Skrevet fredag kl 23:08 #7 Skrevet fredag kl 23:08 Ikke enda. Ryker i helga. Anonymkode: 8361e...19c
Anonym bruker Skrevet fredag kl 23:43 #8 Skrevet fredag kl 23:43 Her blir jula til 20.dag, eller muligens til neste helg da jeg ikke har tid før. Anonymkode: d0e84...1a2
Anonym bruker Skrevet fredag kl 23:47 #9 Skrevet fredag kl 23:47 50 minutes ago, Anonym bruker said: Nå spurte hi om jula, ikke jól eller vintersolverv. Anonymkode: b223c...cf8 Jul er jo bare en omskirving av det Anonymkode: 89e98...dd2
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 01:06 #10 Skrevet lørdag kl 01:06 Her ryker jula når det er nytt år, 1-2 januar Anonymkode: 8c6cf...3df
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 07:31 #11 Skrevet lørdag kl 07:31 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Jul er jo bare en omskirving av det Anonymkode: 89e98...dd2 Hun jeg svarte skrev om «gammeldags jól» og vintersolverv som feires 21. desember. Som sagt er jeg rimelig sikker på at hi spurte om jula i den forstand vi feirer den i dag og har gjort de siste generasjonene. Anonymkode: b223c...cf8
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 08:36 #12 Skrevet lørdag kl 08:36 Jeg hadde egentlig tenkt å ta vekk juletreet denne helga, men jeg tror ungene kommer til å protestere for det ser fortsatt like fint ut. Hva gjør dere andre, bare presser det igjennom? Jeg syns ikke det er så lett, for det betyr mye for dem og egentlig ikke så mye for meg. Anonymkode: 7c6b5...4ab
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 09:59 #13 Skrevet lørdag kl 09:59 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg hadde egentlig tenkt å ta vekk juletreet denne helga, men jeg tror ungene kommer til å protestere for det ser fortsatt like fint ut. Hva gjør dere andre, bare presser det igjennom? Jeg syns ikke det er så lett, for det betyr mye for dem og egentlig ikke så mye for meg. Anonymkode: 7c6b5...4ab Lærer dem om tradisjonene rett og slett. De fleste pakker sammen jula 13.dag jul, men noen venter til 20.dag jul. Det er i mine øyne siste frist. Så jeg tenker man velger en tradisjon å følge, også følger man den. Akkurat som at pakkene blir lagt under treet etter at de har lagt seg på lille julaften så de våkner opp til pakker i stua, akkurat som tradisjonen om julestrømpe og julekalender, alt har en dato. Hos oss pakkes jula bort 13.dag jul, det er bare sånn det er. Anonymkode: 90167...6b6
Himmel og hav Skrevet lørdag kl 18:43 #14 Skrevet lørdag kl 18:43 Juletreet måtte ut i dag, men resten av julepynten står til 20.dagen.
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 21:12 #16 Skrevet lørdag kl 21:12 Anonym bruker skrev (23 timer siden): Noen flere som ikke har rydda ut jula? Her ryker den ut i løpet av helga. Fremdeles i god tid før 20. dag jul! 🎅 Anonymkode: b8136...171 Jula er for meg over etter 2. juledag. Hadde juletre i 5 dager. Opp 23, når det skal, og ned 27 desember. Anonymkode: 1d80b...832
Anonym bruker Skrevet i går, 08:00 #17 Skrevet i går, 08:00 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Jula er for meg over etter 2. juledag. Hadde juletre i 5 dager. Opp 23, når det skal, og ned 27 desember. Anonymkode: 1d80b...832 Nå er jula ute av huset her. Men så kort jul? Bare tre hele dager, pluss dagene for oppsett og nedrydding. Kjenner jeg blir litt nysgjerrig på hvilke årsaker du har for den hyperkorte jula, men for å understreke, det er jo uansett opp til hver enkelt. Anonymkode: b8136...171
Anonym bruker Skrevet i går, 10:10 #18 Skrevet i går, 10:10 Jeg liker å starte nytt år uten jul så tar ned det meste 2. nyttårsdag, ev. nærmeste helg om det er travelt. Henger oppe en julestjerne fortsatt, og utelyset får stå siden det er så mørkt og trist ute. Vi setter opp alt tidlig i desember, så det holder for oss 😊 For meg henger det nok sammen med at mamma stresset vettet av seg for å få opp alt 23. des., og var egentlig bare sur og stressa til maten sto på bordet 24. Husker ikke når det ble ryddet ut igjen. Sånn gidder jeg ikke ha det, og jeg vil ha mest mulig lys oppe i den mørke mnd. Har generelt ikke så positive minner av jula, fra jeg var seks hadde jeg dårlig samvittighet for den av foreldrene mine som feiret «alene», dvs. uten meg. Frem til jeg selv fikk barn brydde jeg meg ikke så mye om jul, annet enn at jeg likte å kjøpe gaver. Jeg feirer sammen med eksen på 12. året, så får vi se hvor lenge det holder. Anonymkode: b6a50...aa8
Anonym bruker Skrevet i går, 12:53 #19 Skrevet i går, 12:53 Anonym bruker skrev (15 timer siden): Jula er for meg over etter 2. juledag. Hadde juletre i 5 dager. Opp 23, når det skal, og ned 27 desember. Anonymkode: 1d80b...832 Du setter det opp 23. «når det skal», men du tar det ikke ned «når det skal»? Anonymkode: 9d73f...c17
Anonym bruker Skrevet 23 timer siden #20 Skrevet 23 timer siden Anonym bruker skrev (På 10.1.2026 den 9.36): Jeg hadde egentlig tenkt å ta vekk juletreet denne helga, men jeg tror ungene kommer til å protestere for det ser fortsatt like fint ut. Hva gjør dere andre, bare presser det igjennom? Jeg syns ikke det er så lett, for det betyr mye for dem og egentlig ikke så mye for meg. Anonymkode: 7c6b5...4ab Jeg bestemmer, men det er ikke sånn at jeg MÅ ha det ut en spesiell dag. Det som er viktig der i mot, er at det ikke tennes før lille julaften kveld, selv om det har hendt at vi av praktiske grunner har satt det opp en dag eller to tidligere. Anonymkode: 37402...45c
Anonym bruker Skrevet 19 timer siden #21 Skrevet 19 timer siden Hadde planer om å ta den i dag, men så kom det plutselig så mye snø og da kom plutselig stemningen😅 dermed får stjernene og ute lysene henge en uke til. Dessuten synes jeg jul i heimen er så varmt og koselig i forhold til hvordan det ser ut hos oss ellers. Vi pynter til jul lille julaften så jeg er ikke lei enda Anonymkode: 5fc97...4d1
Anonym bruker Skrevet 18 timer siden #22 Skrevet 18 timer siden Har vært vant med at treet og julepynt kom opp 23, og alltid synes at jula er over til nyttår så ned 1 eller 2 januar. Men er aldri hjemme julaften og 1 dag så da blir jula for kort synes jeg, så nå setter jeg opp treet og pynt helga som er rundt 15 des og ned 1 eller 1 januar Anonymkode: 89e98...dd2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå