Anonym bruker Skrevet 5. januar #1 Skrevet 5. januar Greier dere å få til 5/8 om dagen? Er en kiwi en liksom? Knyttnevestort ble det sagt, og da er det jo ikke en hel... Hva spiser dere av frukt og grønt? Jeg får endel løk via mat. Av og til litt paprika eller agurk på skiva, og som regel noe kokte grønnsaker (frosne) til middag. Så skal man jo ha 3 meieriprodukter også... der spiser jeg kun litt ost, og bruker noe smør i matlaging da. Anonymkode: d7724...5e2
Anonym bruker Skrevet 5. januar #2 Skrevet 5. januar I går spiste jeg et eple til frokost, en mandarin til lunsj, agurk på skiva og lagde meg en tacosalat av tacorestene fra fredag, så da var jeg vel godt innafor. Men til vanlig spiser jeg kanskje et eple, litt agurk på skiva og grønnsaker eller salat til middag. Blir nok ikke 8 om dagen. Regnes potet med forresten? Det gjør det vel? Tenkte jeg skulle ha fiskekaker med kokte poteter og råkost til middag, pluss at jeg spiste et eple til frokost. Så det blir vel ikke så halvgalt. Har aldri spist tre meieriprodukter på en dag da, drikker ikke melk og magen er ikke så glad i yoghurt (blir litt småkvalm og guffen av det). Anonymkode: fa971...b96
Anonym bruker Skrevet 5. januar #3 Skrevet 5. januar En porsjon er 100 g, så da må man nesten veien den kiwien. Jeg tipper den er litt under. Jeg får ikke alltid til 5-8 porsjoner jeg heller, men jeg spiser mye frukt og prøver å spise salat til lunsj oftest mulig, i tillegg til grønnsaker til middag. Anonymkode: 835f8...724
Anonym bruker Skrevet 5. januar #4 Skrevet 5. januar Meieriprodukter har jeg aldri telt, mange steder i verden spiser jo ikke folk det i det hele tatt, så det kan umulig være så farlig? Jeg spiser som regel ost på en skive eller to og kanskje en yoghurt. Anonymkode: 835f8...724
Anonym bruker Skrevet 5. januar #5 Skrevet 5. januar Anonym bruker skrev (1 time siden): Meieriprodukter har jeg aldri telt, mange steder i verden spiser jo ikke folk det i det hele tatt, så det kan umulig være så farlig? Jeg spiser som regel ost på en skive eller to og kanskje en yoghurt. Anonymkode: 835f8...724 Det er viktig å få i deg nok kalsium og vitamin D. Anonymkode: 02c01...6df
Anonym bruker Skrevet 5. januar #6 Skrevet 5. januar Nei, jeg spiser ikke nok frukt og grønt i følge anbefalingene, er ikke i nærheten engang. 3 meieriprodukter får jeg nok i meg stort sett hver dag, drikker melk, og har gjerne gulost eller brunost som pålegg. Anonymkode: 02c01...6df
Anonym bruker Skrevet 5. januar #7 Skrevet 5. januar Fem åttendedeler? Frukt og grønt utgjør en forholdsvis stor del av kostholdet mitt, men å spise åtte frukt daglig er ganske uaktuelt. Jeg spiser ikke så mye. Anonymkode: 91c0e...af2
Anonym bruker Skrevet 5. januar #8 Skrevet 5. januar Jeg spiser ikke 800 gram mat i løpet av en dag så jeg klarer ikke 8 porsjoner med frukt eller grønnsaker om dagen. Anonymkode: 1704d...392
Anonym bruker Skrevet 5. januar #9 Skrevet 5. januar Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg spiser ikke 800 gram mat i løpet av en dag så jeg klarer ikke 8 porsjoner med frukt eller grønnsaker om dagen. Anonymkode: 1704d...392 Frukt og grønnsaker inneholder mye vann, så det blir ikke så mye som man skulle tro. Anonym bruker skrev (2 timer siden): Det er viktig å få i deg nok kalsium og vitamin D. Anonymkode: 02c01...6df Jeg er ikke så langt unna tre, og D-vitamin og kalsium finnes det tilskudd med. Anonymkode: 835f8...724
Anonym bruker Skrevet 5. januar #10 Skrevet 5. januar Bilde av 800 g frukt og grønnsaker her https://www.vektklubb.no/inspirasjon/mat-og-kosthold/kosthold-og-ernaering/qL8rk1/saa-mye-frukt-og-groent-er-800-gram Anonymkode: 835f8...724
Optatium Skrevet 5. januar #11 Skrevet 5. januar På vanlige arbeidsdager klarer jeg det. Har alltid med en boks med frukt og grønt til mellommåltid. Og så er det grønt i matboksen og til middag. Litt verre i helgene, da blir det stort sett mindre.
Anonym bruker Skrevet 5. januar #12 Skrevet 5. januar Jeg tåler ikke frukt, verken sitrus eller steinfrukt. Og frukt som jeg tåler, liker jeg ikke 😅 spiser noe grønt hver dag. Jeg har ingen mangelsykdommer, så kroppen min tar likevel til seg det den trenger. Anonymkode: c5834...56b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå