Anonym bruker Skrevet 5. januar #1 Skrevet 5. januar Vi har overlevering etter skolen. Hvem har da ansvaret for barna mens de er på skolen? Dvs når A leverer på skolen og B skal ha de etter skolen, er det A eller B som må hente feks om skolen ringer fordi de må hentes? Eller om de er syke når de står opp og ikke kan dra? Hvordan er det vanlig å gjøre dette og bør det med i samværsavtale? Jeg spør fordi her mener ene part at den andre alltid har ansvaret for ungene mens de er på skolen uavhengig av hvem som leverte/de skal til. Litt tungvint når A leverer barn til B 830 fordi barnet ikke kan dra på skolen når B egentlig ikke skal ha dem før kl 14 etter skolen. Må liksom hele tiden være stand by. Jeg tenker det er naturlig at den som leverer på skolen er ansvarlig til den andre skulle tatt over/hentet på skole? Anonymkode: 76542...010
Anonym bruker Skrevet 5. januar #2 Skrevet 5. januar Vi har praktisert at den som skal ha barnet har ansvaret. Altså når barnet blir levert mandag morgen og blir syk, så er det den barnet skal til etter skolen som tar over Anonymkode: 6921d...b85
Anonym bruker Skrevet 5. januar #3 Skrevet 5. januar Her mener far at når det er bytte fra meg til ham er det mitt ansvar når barna er på skolen på "byttedagen" og når barna skal bytte fra ham til meg er det mitt ansvar når barna er på skolen på "byttedagen". Jeg har bare gitt opp...... Hver mandag er mitt ansvar Anonymkode: 792a3...397
Anonym bruker Skrevet 5. januar #4 Skrevet 5. januar Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Her mener far at når det er bytte fra meg til ham er det mitt ansvar når barna er på skolen på "byttedagen" og når barna skal bytte fra ham til meg er det mitt ansvar når barna er på skolen på "byttedagen". Jeg har bare gitt opp...... Hver mandag er mitt ansvar Anonymkode: 792a3...397 Ja, nettopp, slik er far her også. Det må jo gjelde likt for begge. Anonymkode: 76542...010
Anonym bruker Skrevet 5. januar #5 Skrevet 5. januar Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Vi har praktisert at den som skal ha barnet har ansvaret. Altså når barnet blir levert mandag morgen og blir syk, så er det den barnet skal til etter skolen som tar over Anonymkode: 6921d...b85 Så om barnet våkner syk så kjører dere dem over til den andre ved skolestart? Anonymkode: 76542...010
Anonym bruker Skrevet 5. januar #6 Skrevet 5. januar Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Så om barnet våkner syk så kjører dere dem over til den andre ved skolestart? Anonymkode: 76542...010 Ja Anonymkode: 6921d...b85
Anonym bruker Skrevet 5. januar #8 Skrevet 5. januar Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Stakkars barn. Anonymkode: a8b01...fd5 Konstruktivt. Anonymkode: c3ddc...ebc
Anonym bruker Skrevet 5. januar #9 Skrevet 5. januar Haff... det er nå virkelig alt som blir problematisk å. Tenk å IKKE vil ha ansvaret for barnet sitt da... Anonymkode: 1df46...fc2
Anonym bruker Skrevet 5. januar #10 Skrevet 5. januar Her er det kun en far som ikke vil ta den vanskelige jobben som foreldre å skyver det over til mor, og mener det er mor som skal stille opp. Han vil kun være en far som gjør det morsomme men ikke stille opp ellers for barna hvis de trenger det. Jeg hadde det likt med barnefar her i mange år, han var kun helgepappa og leverte barna tilbake hvis de ble syke. Jeg som mor stod for alt ellers, lege, skole, aktivitet osv. Når går minste jenta siste året på ungdomsskolen og han har aldri vært på skolen når det gjelder henne og kun 1 gang med hun andre. Men hallo, rettigheter vil de jo ha og bestemme ellers for de er jo far…🫣 for ett system. Burde ikke fått lov å kalde seg for en far eller mor hvis de ikke stiller opp. Burde vært minstekrav. Anonymkode: 0e4a0...796
Anonym bruker Skrevet 6. januar #11 Skrevet 6. januar Jeg tenker det er naturlig at hvis barnet blir sykt før skolen, er det forelderen som har barnet på det tidspunktet som er hjemme med barnet. Blir derimot barnet sykt i løpet av skoledagen, er det den forelderen som har barnet på ettermiddagen som henter barnet. Er ikke du mor på jobb på dagtid, hvis far har mulighet til å levere barnet hos deg halv ni ved sjukdom? Eller drar du på jobb, og sier at du må reise hjem igjen fordi far kommer med et sykt barn? Da tror jeg min arbeidsgiver hadde stussa. Anonymkode: 1ee60...b35
Anonym bruker Skrevet 6. januar #12 Skrevet 6. januar Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg tenker det er naturlig at hvis barnet blir sykt før skolen, er det forelderen som har barnet på det tidspunktet som er hjemme med barnet. Blir derimot barnet sykt i løpet av skoledagen, er det den forelderen som har barnet på ettermiddagen som henter barnet. Er ikke du mor på jobb på dagtid, hvis far har mulighet til å levere barnet hos deg halv ni ved sjukdom? Eller drar du på jobb, og sier at du må reise hjem igjen fordi far kommer med et sykt barn? Da tror jeg min arbeidsgiver hadde stussa. Anonymkode: 1ee60...b35 Dette er akkurat slik vi gjør det. Blir barnet i tillegg syk over flere dager blir barnet værende i ro der det er. Helt unødvendig å drive å flytte smitte mellom flere husstander. Anonymkode: 61236...66d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå