Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spennende svar, artig at dette temaet fanger så mange 😅 til opplysning har jeg ennå ikke måkka snø 😆 blir det en meter skal jeg vel måkkkke, men ikke før 🤭 

ts

Anonymkode: 1ee5d...e61

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er heldigvis ikke en utbrent snømåker, her hvor jeg bor, i Stavanger, må man kanskje bare måke 2 ganger per år. Man blir ikke utbrent av det akkurat. 

Anonymkode: 9d992...3c1

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 7.1.2026 den 20.42):

Spennende svar, artig at dette temaet fanger så mange 😅 til opplysning har jeg ennå ikke måkka snø 😆 blir det en meter skal jeg vel måkkkke, men ikke før 🤭 

ts

Den meteren er gøy å måke da 😂

Anonymkode: f34a5...53f

Skrevet

Jeg skjønner heller ikke dette. Til våren smelter alt likevel. Men jeg legger jo merke til hvilket kjønn det er som vil vise frem hvor dyktige og flinke de er til å måke. Kanskje derfor det er blitt så populært?

Anonymkode: e771c...e56

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg skjønner heller ikke dette. Til våren smelter alt likevel. Men jeg legger jo merke til hvilket kjønn det er som vil vise frem hvor dyktige og flinke de er til å måke. Kanskje derfor det er blitt så populært?

Anonymkode: e771c...e56

Blitt populært å måke?

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Blitt populært å måke?

Ja, det er rart  det der. Akkurat som moter som skifter så stiger populariteten til måking bratt og plutselig og litt uforutsigbart. Hovedsakelig mellom oktober og april og veldig sjelden i perioden mai-september her jeg bor. Noen burde forske på dette. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 7.1.2026 den 23.39):

Jeg er heldigvis ikke en utbrent snømåker, her hvor jeg bor, i Stavanger, må man kanskje bare måke 2 ganger per år. Man blir ikke utbrent av det akkurat. 

Anonymkode: 9d992...3c1

Jeg bor på en snørikt sted og må måke ganske ofte. Blir ikke utbrent at måking jeg heller. Er man under 80 år og ikke har fysikk som en gammel og utslitt gamling, så blir man ikke utbrent av å måke.
Måking er jo den desidert beste hjemlige oppgaven, man får frisk luft og kroppen får beveget på seg.

Blir man sleeeten av å måke så er det på høy tid å ta noen grep.

Anonymkode: 5c201...780

Skrevet
Himmel og hav skrev (1 time siden):

Ja, det er rart  det der. Akkurat som moter som skifter så stiger populariteten til måking bratt og plutselig og litt uforutsigbart. Hovedsakelig mellom oktober og april og veldig sjelden i perioden mai-september her jeg bor. Noen burde forske på dette. 

😂

Skrevet

Måkke?

Anonymkode: 63366...6cf

Skrevet

Høres ut som min britiske ektemann. Første vinteren vi bodde i Norge skjønte han ikke hvorfor jeg insisterte på denne måkinga, snø blir jo borte av seg selv uansett. To måneder senere så han annerledes på det 😅

Anonymkode: a866d...076

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 4.1.2026 den 20.43):

Hvorfor måker dere snø? Jeg har ingen problemer med å skritte over litt snø, og gjør heller det enn å stå i storm og flytte på snøen. Er det slik at det er litt status å måke snø? At dersom man måker og har en helt skrapet innkjørsel så er man litt «flink?» At man gjør det for at naboen skal bli glad liksom? Jeg kjenner at jeg ikke gidder, dersom noen ikke liker meg fordi jeg ikke måker snø kan det alså bare være. Hilsen utbrent snømåker

Kan være greit om du skulle trenge ambulanse f.eks.? At de kan komme til med båre? 

Anonymkode: 057a0...73a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...