Anonym bruker Skrevet 4. januar #1 Skrevet 4. januar Hvorfor måker dere snø? Jeg har ingen problemer med å skritte over litt snø, og gjør heller det enn å stå i storm og flytte på snøen. Er det slik at det er litt status å måke snø? At dersom man måker og har en helt skrapet innkjørsel så er man litt «flink?» At man gjør det for at naboen skal bli glad liksom? Jeg kjenner at jeg ikke gidder, dersom noen ikke liker meg fordi jeg ikke måker snø kan det alså bare være. Hilsen utbrent snømåker Anonymkode: 1ee5d...e61
Anonym bruker Skrevet 4. januar #3 Skrevet 4. januar Utbrent snømåker? Så har man hørt det også. Jeg måker (med èn k) fordi jeg ikke vil vasse i snø, pluss at hvis jeg ikke fjerner snøen så kommer jeg til slutt ikke ut med bilen. Status med snøfri innkjørsel. Av alle idiotiske tanker. Anonymkode: c6746...a7f
Anonym bruker Skrevet 4. januar #4 Skrevet 4. januar Fordi jeg liker å komme ut med bilen, det burde være innlysende. Anonymkode: f34a5...53f
Anonym bruker Skrevet 4. januar #5 Skrevet 4. januar Fordi at dersom man bare tråkker ned snøen, så blir det plussgrader og frost igjen så blir det bare is det. Måker man vil det bli bart når det er plussgrader, og ingen is når det fryser på igjen. Anonymkode: 2360b...af3
Anonym bruker Skrevet 4. januar #6 Skrevet 4. januar 36 minutes ago, Anonym bruker said: Hvorfor måker dere snø? For å komme ut og inn med bilen... Anonymkode: 63366...6cf
Iiiiik Skrevet 4. januar #7 Skrevet 4. januar Vi måker fordi vi vil ut med bilen. Har litt bakke opp fra garasjen og der blir det glatt hvis vi kjører snøen hard. Jeg lurer oppriktig på dere som tror at andre gjør ting fordi vi vil se bra ut - er dere selv så opptatt av hva alle andre tenker at dere leser det samme inn i deres medmennesker?
Anonym bruker Skrevet 4. januar #8 Skrevet 4. januar For å komme ut og inn med bilen selvfølgelig, og for at det skal bli jevnest mulig underlag å strø på så jeg slipper tryne når det blir glatt. Anonymkode: aad60...00f
Anonym bruker Skrevet 4. januar #9 Skrevet 4. januar Koffer æ måkke??? Altså....(korr ska æ begynne?) La oss si at det kommer 3 meter sne her i Tromsø. Korsn tenke du at æ ska komme mæ inn og ut av ytterdøra hjemme om æ ikkje måkke?? Anonymkode: a0578...000
Anonym bruker Skrevet 4. januar #11 Skrevet 4. januar Har 350 kvadrat med beleggningstein og lang innkjørsel så litt upraktisk å ikke måke. Må inn og ut med bilen Anonymkode: aaef0...55e
Anonym bruker Skrevet 4. januar #12 Skrevet 4. januar Hvis vi ikke måker innkjørselen, må vi parkere ute i veien. Da blokkerer jeg passasjen for andre biler, for brøytebilen og søppelbilen og postbilen og hjemmetjenesten. Hadde vi ikke hatt bil så hadde vi nok ikke måket like ofte og mye. Anonymkode: 77670...6b5
Anonym bruker Skrevet 4. januar #13 Skrevet 4. januar Man måkker ikke snø, man måker. Hvorfor? Ganske innlysende, tenker jeg, måker man ikke, så kommer man til slutt ikke ut av huset, ut og inn av garasje eller parkeringsplass. En måket gårdsplass og gangvei til døra gir meg også muligheten til å gå ut i lave sko også på vinteren, og det er noe jeg setter pris på. Dessuten er det en fin aktivitet med bevegelse, og gir mulighet til å kaste vekk sure og såre tanker, og litt sinne også, sånn innimellom. Anonymkode: 64f07...481
Anonym bruker Skrevet 4. januar #14 Skrevet 4. januar Anonym bruker skrev (1 time siden): Koffer æ måkke??? Altså....(korr ska æ begynne?) La oss si at det kommer 3 meter sne her i Tromsø. Korsn tenke du at æ ska komme mæ inn og ut av ytterdøra hjemme om æ ikkje måkke?? Anonymkode: a0578...000 Anonym bruker skrev (1 time siden): Du måkke det Anonymkode: aae0c...e39 Av alle åpenbare grunner som allerede er nevnt. Det er også god trim, styrketrening, og kan være en viss kondisjonseffekt også. Helt gratis er det også, om man ikke regner inn spaden. Anonymkode: 13b2e...0b4
Anonym bruker Skrevet 4. januar #15 Skrevet 4. januar Vi har snøfres, og det gjør jobben litt enklere. Vi har 3 biler som skal parkeres. Uten å måke ingen plass til bilene. status? Aldri hørt om. Anonymkode: 658a7...cca
Anonym bruker Skrevet 5. januar #16 Skrevet 5. januar Anonym bruker skrev (4 timer siden): Man måkker ikke snø, man måker. Hvorfor? Ganske innlysende, tenker jeg, måker man ikke, så kommer man til slutt ikke ut av huset, ut og inn av garasje eller parkeringsplass. En måket gårdsplass og gangvei til døra gir meg også muligheten til å gå ut i lave sko også på vinteren, og det er noe jeg setter pris på. Dessuten er det en fin aktivitet med bevegelse, og gir mulighet til å kaste vekk sure og såre tanker, og litt sinne også, sånn innimellom. Anonymkode: 64f07...481 Måke= måse! Her i Tromse MÅKKE vi snE! Å det gjør vi temmelig ofte! Anonymkode: a0578...000
Anonym bruker Skrevet 5. januar #17 Skrevet 5. januar Anonym bruker skrev (4 timer siden): Måke= måse! Her i Tromse MÅKKE vi snE! Å det gjør vi temmelig ofte! Anonymkode: a0578...000 Måkke finnes ikke i ordboka. Anonymkode: 64f07...481
Anonym bruker Skrevet 5. januar #18 Skrevet 5. januar Jeg har ikke bil, så sånn sett ikke noe problem. Men lærte leksa om at umåket + plussgrader dagtid og frost natt = speilglatt i 2018. Brakk 3 ribbein, og det var vondt så lenge at jeg nå gledelig tar de 10 min med måking de få gangene det trengs sånn at jeg slipper det igjen. Anonymkode: b44c1...686
Anonym bruker Skrevet 5. januar #19 Skrevet 5. januar Lurer litt på hvor lite allmenkunnskap og livserfaring man må ha når man spør et så dumt spørsmål. Anonymkode: 1ec5c...1fd
MissSaigon Skrevet 5. januar #20 Skrevet 5. januar Det er godt gjort å gjøre seg ferdig med årets dummeste spørsmål allerede første uken i januar.
Anonym bruker Skrevet 5. januar #21 Skrevet 5. januar Anonym bruker skrev (4 timer siden): Måkke finnes ikke i ordboka. Anonymkode: 64f07...481 Mens måke=måse, altså en fugl! Anonymkode: a0578...000
Anonym bruker Skrevet 5. januar #22 Skrevet 5. januar Anonym bruker skrev (6 timer siden): Mens måke=måse, altså en fugl! Anonymkode: a0578...000 Måke er både substantiv x 2, og verb. Måke - måse - måkefugl. (Substantiv) Måke - redskap til å måke med. (Substantiv) Å måke - å flytte masse ved hjelp av spade e.l. (Verb) Måkke er som tidligere nevnt ikke et ord. Anonymkode: 64f07...481
Himmel og hav Skrevet 5. januar #23 Skrevet 5. januar Vi måker for det første fordi det er mye lettere å måke 10 cm snø når den er ny og lett og heller gjøre det fem ganger på rad enn å måke en halvmeter når snøen har satt seg, blitt tråkka i og kjørt på og det er brøytekanter på en meter inn til huset. For det andre er det for å komme ut med bilen, slippe å vasse i snø og slippe å dra mye snø inn i huset. For det tredje er det fordi jeg ønsker at, om det skulle være behov for det, at brannbil, ambulanse osv skal kunne komme inn på gårdsplassen her og ikke måtte stoppe ute i veien om noe skulle skje. Det hender også at vi har besøk og de må også kunne parkere. Det det absolutt ikke er er for at naboene skal se hvor flinke vi er som måker.
Anonym bruker Skrevet 7. januar #24 Skrevet 7. januar Du tror du har funnet på noe lurt du. Som ingen andre har oppdaget enda. Alle gjør bare en unødvendig jobb når de «måkker» snø og her kommer supertipset; bare dropp hele greia. Jadda…. 🙄 Anonymkode: 4667b...a2b
Anonym bruker Skrevet 7. januar #25 Skrevet 7. januar Det er det rareste innlegget på lenge🤷🏻♀️ Vi måker snø (eller betaler noen for å måke innkjørsel og gårdsplass) for å komme ut og inn av garasjen med bilene. Og for å slippe at mildvær omgjør snøen til speilglatt is. Foran dørene og katteluka måker vi for hånd, for å komme oss ut og inn av huset. På det verste har dørene våre snødd helt igjen, og vi har måttet ta oss ut av vinduet for å grave frem døra. Snømåking er ikke en aktivitet man gjør for å få status i omgivelsene, det handler om å sikre at vi ikke blir værfaste hjemme. Anonymkode: 7fe3e...2f9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå