Gå til innhold

Skremmende å bli singel som 50+?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser for meg at dette året lett kan bli det året jeg blir singel etter å ha vært sammen med mannen i 27 år. Vi har voksne barn og bor sammen egentlig bare som venner. Knapt nok det. Det gir meg ikke annet enn frustrasjon å bo med han. Han virker nesten å anstrenge seg for å være mest mulig sur. Fikk en skikkelig aha opplevelse når yngste sa «han snakker alltid så stygt til deg». Men så er det det å gå…selge hus og biler. Finne seg noe nytt. Pakke alt. Gå fra 300 kvm til leilighet med et helt liv av saker. Stresset å bo sammen etter avgjørelsen er tatt frem til salg. Og det å være alene. Om alt. Hvordan fiksa dere det som gikk?

Anonymkode: bbd77...ee8

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

Jeg ser for meg at dette året lett kan bli det året jeg blir singel etter å ha vært sammen med mannen i 27 år. Vi har voksne barn og bor sammen egentlig bare som venner. Knapt nok det. Det gir meg ikke annet enn frustrasjon å bo med han. Han virker nesten å anstrenge seg for å være mest mulig sur. Fikk en skikkelig aha opplevelse når yngste sa «han snakker alltid så stygt til deg». Men så er det det å gå…selge hus og biler. Finne seg noe nytt. Pakke alt. Gå fra 300 kvm til leilighet med et helt liv av saker. Stresset å bo sammen etter avgjørelsen er tatt frem til salg. Og det å være alene. Om alt. Hvordan fiksa dere det som gikk?

Anonymkode: bbd77...ee8

Finn leiligh før du sier noe, da kan du flytte rett ut. Bedre lykkelig på 70 kvadrat enn ulykkelig på 300. Trur eg går eg og i 2026.Litt som hjå deg men så har han noen veldig gode sider og. Eg trenger ikkje leite etter leiligh da vi eier flere boenheter. Men mykje styr uansett. Vi har snakket om det og trur vi hadde ordnet det uten å blitt uvenner da vi nok har litt lyst begge to.

Anonymkode: 2bf9e...45e

Skrevet

Jeg bor i en leilighet i byen og er singel, 53 år og digger det. 

Jeg drar på konserter, show, er med venner ++++. Jeg har det veldig bra med meg selv. 

Anonymkode: 229f0...6d4

Skrevet

Jeg ønsker også å bli singel, men her bor ungdommene hjemme fortsatt.

Det som skremmer meg er at 20 år med felles minner på en måte blir fjerne. Det har jeg i alle fall opplevd ved tidligere brudd. Jeg har visket ut tiden vi hadde sammen. Og det vil jeg ikke.

Det er også sånn at han kommer til å få det vanskeligere uten neg. Både pga økonomi og dårlig helse. Han trenger egentlig meg og kommer til å trenge meg mer i årene som kommer. 

Når det kommer til det å leve alene så lengte jeg etter å kunne styre mitt eget liv. Å ha det sånn jeg ønsker å ha det. Vi samarbeider så dårlig at vi ikke får til noe sammen.

Jeg har et par menn som melder meg jevnlig og uttrykker at de kunne ønske det var oss. Regner med at den interessen forsvinner om jeg faktisk blir tilgjengelig. Orker ikke tanken på å kaste meg inn i datingmarkedet, men jeg orker heller ikke tanken på at resten av livet skal bli som det er nå. 

Anonymkode: 27439...5ac

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg ønsker også å bli singel, men her bor ungdommene hjemme fortsatt.

Det som skremmer meg er at 20 år med felles minner på en måte blir fjerne. Det har jeg i alle fall opplevd ved tidligere brudd. Jeg har visket ut tiden vi hadde sammen. Og det vil jeg ikke.

Det er også sånn at han kommer til å få det vanskeligere uten neg. Både pga økonomi og dårlig helse. Han trenger egentlig meg og kommer til å trenge meg mer i årene som kommer. 

Når det kommer til det å leve alene så lengte jeg etter å kunne styre mitt eget liv. Å ha det sånn jeg ønsker å ha det. Vi samarbeider så dårlig at vi ikke får til noe sammen.

Jeg har et par menn som melder meg jevnlig og uttrykker at de kunne ønske det var oss. Regner med at den interessen forsvinner om jeg faktisk blir tilgjengelig. Orker ikke tanken på å kaste meg inn i datingmarkedet, men jeg orker heller ikke tanken på at resten av livet skal bli som det er nå. 

Anonymkode: 27439...5ac

Det blir jo ikkje fjernet. Minnene ligger i hodet og hjertet. Eg kjenner ei som skilte seg fra ein som trengte ho. Ho fortsatte å hjelpe han etter at dei skilte seg.

Anonymkode: 2bf9e...45e

Skrevet

*Spennende å bli singel som 50+?

Anonymkode: a3891...7eb

Skrevet

Det kommer veldig mange gode dager etter femti, om du gir slipp på det som drar deg ned. Det er lettere å være singel og ha hatt et helt liv - mann, barn, hus og volvo - enn å bli singel som tredveåring når alt dette fremdeles er ugjort og man frykter at sjansen forsvant. Og ikke alle brudd ender i iskaldt hat og små glassbiter i parketten. Det går an å være venner etterpå, da mister man ikke den man hadde minnene med.  

Anonymkode: 91fac...574

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...