Anonym bruker Skrevet 3. januar #1 Skrevet 3. januar Deler litt her. Min sønn har blitt kjæreste med ei jente. De er begge i midten av 20 årene. Vår sønn er arbeidsom, tatt utdannelse, har beina på jorda og er ingen snobb. Han har blitt sammen med ei jente som har penger nok til å leve luksus på renter resten av sitt liv og hennes barn og barnebarns liv. Faren er en av Norges rikeste og flere i familien har flyttet til Sveits. Men. Det er et men her. Disse folka er ikke raus. Min sønn kjøper kaffen sin selv for å si det slik. De er ekstremt gjerrig, og gir ikke bort en krone uten å få to tilbake. Min sønn spanderer, jobber og ofrer. Mens hun er så gjerrig at det er kvalmt. Jeg spanderer middager på de ute og div. men har hun lagt ut 50 kr får jeg vippskrav. Jeg er redd min sønn skal føle på dette. I en relasjon bør det være ganske lik fordeling og et vi. I dette forholdet er det skjevfordelt til tusen. Jeg sier ikke at hun skal dele formuen sin med han, ikke det det handler om. Men venner av han er mer raus enn hans egen dame. Anonymkode: 0716d...1b0
Anonym bruker Skrevet 3. januar #2 Skrevet 3. januar Men det får jo være opp til han å gjøre noe med da. Om han ikke vil ha det sånn må han jo si fra Jeg datet en fyr som var godt bemidlet. Han var ikke kjip og skulle alltid betale. Jeg hata det! Ja jeg var alene med 3 barn og middels inntekt, men jeg nekter å la noen betale for meg så det blir ujevnt. Pga det tok det slutt da han følte seg liten… Poenget er at sønnen din må finne ut av dette og gi beskjed om hva som funker for han. Kanskje de er sånn fordi de er vant til at folk vil ha de pga penger? Anonymkode: d48a6...b95
Anonym bruker Skrevet 3. januar #3 Skrevet 3. januar Med tanke på at det er en begrenset del av Norges befolkning som er så rike , har barn på den alderen og er utflyttet til Sveits så gir du latterlig mye info her. Anonymkode: ee64c...7b8
Anonym bruker Skrevet 3. januar #4 Skrevet 3. januar Dette er en veldig merkelig ting å lage en tråd om. Anonymkode: 74850...e1b
Anonym bruker Skrevet 3. januar #5 Skrevet 3. januar Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Dette er en veldig merkelig ting å lage en tråd om. Anonymkode: 74850...e1b Ikke så merkelig som det å henge seg opp i hva folk lager tråder om på et forum der det er lov å lage tråder om personlige tanker og opplevelser som ønskes delt med andre. Anonymkode: 1badb...083
Anonym bruker Skrevet 3. januar #6 Skrevet 3. januar Dessverre er dette ganske «vanlig» for de med mye penger . Noe som heter mye vil ha mere. Var sammen med en med mange mange millioner og jeg gikk på sosialen og han klagde på dårlig råd.. ble en deal breaker her for å si det sånn.. usjarmerende Anonymkode: 302ef...224
Anonym bruker Skrevet 3. januar #7 Skrevet 3. januar Har en onkel som er steinrik og uten kone/barn. Han er nå 70 år. Jeg har en gang i livet fått en gave av han, det var da jeg ble døpt. Så gjerrige mennesker finnes i alle sosiale lag. Anonymkode: 1eb60...7bb
Anonym bruker Skrevet 3. januar #8 Skrevet 3. januar Anonym bruker skrev (46 minutter siden): Har en onkel som er steinrik og uten kone/barn. Han er nå 70 år. Jeg har en gang i livet fått en gave av han, det var da jeg ble døpt. Så gjerrige mennesker finnes i alle sosiale lag. Anonymkode: 1eb60...7bb Det er nettopp det. Jeg vil min sønn skal være fornøyd og lykkelig. Å ha en verdi i kjærligheten. Jeg deler det jeg har med min mann og omvendt. Han må selvfølgelig finne ut av det selv, jeg har ikke skrevet noe annet. Men jeg deler mine tanker. Anonymkode: 0716d...1b0
Anonym bruker Skrevet 14. januar #9 Skrevet 14. januar Anonym bruker skrev (På 3.1.2026 den 18.49): Deler litt her. Min sønn har blitt kjæreste med ei jente. De er begge i midten av 20 årene. Vår sønn er arbeidsom, tatt utdannelse, har beina på jorda og er ingen snobb. Han har blitt sammen med ei jente som har penger nok til å leve luksus på renter resten av sitt liv og hennes barn og barnebarns liv. Faren er en av Norges rikeste og flere i familien har flyttet til Sveits. Men. Det er et men her. Disse folka er ikke raus. Min sønn kjøper kaffen sin selv for å si det slik. De er ekstremt gjerrig, og gir ikke bort en krone uten å få to tilbake. Min sønn spanderer, jobber og ofrer. Mens hun er så gjerrig at det er kvalmt. Jeg spanderer middager på de ute og div. men har hun lagt ut 50 kr får jeg vippskrav. Jeg er redd min sønn skal føle på dette. I en relasjon bør det være ganske lik fordeling og et vi. I dette forholdet er det skjevfordelt til tusen. Jeg sier ikke at hun skal dele formuen sin med han, ikke det det handler om. Men venner av han er mer raus enn hans egen dame. Anonymkode: 0716d...1b0 men ettersom hun har vokst opp i dette er det kanskje ikke så rart at hun er så "gjerrig"? Jeg tror jeg ville sluttet å spandere på henne - og det går det an å si på en fin måte. "Tyra-Emine - i vår familie har vi en kultur hvor vi ofte spanderer på hverandre og stort sett jevner dette seg ut over tid - jeg opplever at i din familie er det ikke har det sånn - noe som er helt OK- men jeg skjønner at det kanskje da er litt rart for deg? Jeg tenker derfor at du betaler selv for dine måltider/billetter etc når vi er sammen så slipper vi ubehageligheter :)". Da oppnår du to ting 1. du sier ikke at hun er gjerrig - hun kommer fra en annen kultur og det er helt OK. 2. du får sagt på en fin måte at hun kan ikke nyte godt av spandering og så sende 50 kr vippskrav Jeg tenker at det i det minste bevisstgjør henne litt? Anonymkode: 44d86...11b
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 06:41 #10 Skrevet torsdag kl 06:41 Jeg syns dette var merkelig og det sier dessverre jo litt om personen og, svært gjerrige folk er ofte litt lite empatiske ellers og, dette vil kanskje være et trekk hun tar med seg videre i livet, i deres forhold om de ender opp i lag. Ville tatt det opp med henne ja, men er det du som mor som irriterer deg over det eller gjør også sønnen din det? For det må selvsagt være han som tar det opp. Anonymkode: 12fde...cae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå