Gå til innhold

Angående anbefalt mengde kjøtt pr. uke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Følger dere anbefalingene?

Og synes dere det går greit å følge dem i hverdagen?

Opplever selv at det ikke er veldig mye kjøtt man kan spise (før grensen er nådd sånn sett), og da forsvinner også en del av favorittpåleggene og middagsrettene. 

Det er viktig med føringer for hva som er sunt og anbefalt, og fokuset medfører for min del også mindre glede ved å spise litt kjøttdeig/ karbonadedeig annenhver uke til tacoen. 

Og ja, - man kan spise fisk og fugl, eller bare korn / grønnsaker🙃 Men det er ikke alltid det samme.

Hvordan er det hos dere?

Anonymkode: e9430...f25

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt uproblematisk.

Anonymkode: 1f1e9...307

Skrevet

Nei, det bryr jeg meg ikke om i det hele tatt, noen uker blir det mer, av og til mindre. Det spises mye kjøttpålegg her, så det trekker jo opp endel.

Anonymkode: c8682...b39

Skrevet

Skjenker det ikke en tanke 🙈

Hva er anbefalt mengde da?

Vi spiser stort sett fisk en gang i uka, og har et vegetarmåltid i uka, men ikke sånn 100%. Noen uker spiser vi ikke kjøttdeig i det hele tatt, andre uker tre ganger...

Vi spiser både storfe, svin, kylling og fisk hver uke egentlig.

Men sjelden kjøtt som pålegg da, litt leverpostei innimellom, men mest ost egentlig.

Anonymkode: d785f...b39

Skrevet

Jeg klarer meg fint stort sett. Men i kveld har jeg spist to biffstykker, så bikket vel godt over i dag😅

Anonymkode: 76b6b...80d

Skrevet

Jeg driver ikke og veier og måler.

Prøver å følge det jeg mener er sunn fornuft. Mer kylling, fisk, og mye grønnsaker. Spiser en del kjøtt også altså. Men prøver å ikke spise for mye

Anonymkode: 3a6dc...a2f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...