Anonym bruker Skrevet 2. januar #1 Skrevet 2. januar Nå skal ikke lærere få lov å si han og hun lengre. Men elever, ungdommen og barna.   Barna skal ikke bli omtalt som han eller hun, tilfelle de identifiserer seg som det motsatte. på en skole med 1000 elever er det kanskje 0-1 som føler de er han og ikke hun. Hvem faen er det som kjeder seg så mye at en finner opp slikt sprøyt? Ikke rart barn blir forvirret når de skal vokse opp med at en er det en har lyst å være. Jeg er dame- punktum. Ikke hen. Barn vet snart ikke om de er menneske eller dyr Anonymkode: 7eb03...393
Anonym bruker Skrevet 2. januar #2 Skrevet 2. januar Jeg er i hvert fall glad for at vi respekterer barns følelser. Barn fortjener like mye respekt som andre. Anonymkode: e8404...b7f
Anonym bruker Skrevet 2. januar #3 Skrevet 2. januar Boksene blir snart så trange at ingen passer inn. Anonymkode: 4a29e...a25
Anonym bruker Skrevet 2. januar #4 Skrevet 2. januar Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Jeg er i hvert fall glad for at vi respekterer barns følelser. Barn fortjener like mye respekt som andre. Anonymkode: e8404...b7f Man respekterer ikke barns følelser ved å si hen til en gutt eller jente. Å fortelle barnet at det ikke er gutt/ jente men kan bestemme selv. Det er barn som leker katt også, og sier de er katt. Foreldre går da i kne å sier ; ååååh du føler deg som er katt. Ja da er du katt. Ikke menneske. Ikke rart psykiatrien er full av usikre syke unge Anonymkode: 7eb03...393
Anonym bruker Skrevet 2. januar #5 Skrevet 2. januar Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Boksene blir snart så trange at ingen passer inn. Anonymkode: 4a29e...a25 Trange? Er det så mange som ikke passer inn i gutt eller jente? Anonymkode: 7eb03...393
Anonym bruker Skrevet 2. januar #6 Skrevet 2. januar Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Trange? Er det så mange som ikke passer inn i gutt eller jente? Anonymkode: 7eb03...393 De skulle jo slutte å si gutt og jente Anonymkode: 4a29e...a25
Anonym bruker Skrevet 2. januar #7 Skrevet 2. januar Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Man respekterer ikke barns følelser ved å si hen til en gutt eller jente. Å fortelle barnet at det ikke er gutt/ jente men kan bestemme selv. Det er barn som leker katt også, og sier de er katt. Foreldre går da i kne å sier ; ååååh du føler deg som er katt. Ja da er du katt. Ikke menneske. Ikke rart psykiatrien er full av usikre syke unge Anonymkode: 7eb03...393 Noen føler seg faktisk som et annet kjønn enn de er født med. De trenger vår respekt og forståelse. Det er ikke vanskelig. Anonymkode: e8404...b7f
Anonym bruker Skrevet 2. januar #8 Skrevet 2. januar Anonym bruker skrev (27 minutter siden): De skulle jo slutte å si gutt og jente Anonymkode: 4a29e...a25 Helt patetisk. Ikke rart barn blir forvirret når likestillingen har gått så langt at alle kan være det de vil. Til og med kjønn Anonymkode: 7eb03...393
Anonym bruker Skrevet 2. januar #9 Skrevet 2. januar Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Noen føler seg faktisk som et annet kjønn enn de er født med. De trenger vår respekt og forståelse. Det er ikke vanskelig. Anonymkode: e8404...b7f Ja, man skal selvfølgelig ha forståelse for de det gjelder. Men man kan fortsatt klassifisere kjønnene på barn ved å si gutt og jente. Nå skal vi si hen og barna, eleven. Ikke bruke ord som han og henne. Hvis vi skal kutte ut kone og mann fordi noen kan føle seg støtt så er samfunnet på helt feil kurs Anonymkode: 7eb03...393
Anonym bruker Skrevet 2. januar #10 Skrevet 2. januar Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Noen føler seg faktisk som et annet kjønn enn de er født med. De trenger vår respekt og forståelse. Det er ikke vanskelig. Anonymkode: e8404...b7f Men alle andre trenger jo ikke å kalles hen av den grunn. Anonymkode: 4a29e...a25
Anonym bruker Skrevet 2. januar #11 Skrevet 2. januar Nok en ting jeg bare ignorerer totalt... Anonymkode: ea4ca...f35
Anonym bruker Skrevet 2. januar #12 Skrevet 2. januar Jeg sier "hun" og "han". Anonymkode: fe09e...c3f
Anonym bruker Skrevet 2. januar #13 Skrevet 2. januar Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Men alle andre trenger jo ikke å kalles hen av den grunn. Anonymkode: 4a29e...a25 Enig. Det er svært få barn, mellom 5-15 i året, som opplever seg i feil kropp. Sjukt å skulle endre språket og betegnelser pga. en såpass liten gruppe. De fleste er faktisk gutter, jenter, menn eller kvinner. Han. Hun. Anonymkode: fe09e...c3f
Anonym bruker Skrevet 2. januar #14 Skrevet 2. januar Anonym bruker skrev (37 minutter siden): Noen føler seg faktisk som et annet kjønn enn de er født med. De trenger vår respekt og forståelse. Det er ikke vanskelig. Anonymkode: e8404...b7f Man trenger da virkelig ikke å slutte å bruke «han» og «hun» for å vise det fåtallet dette gjelder respekt og forståelse. Anonymkode: 584c8...245
Anonym bruker Skrevet 2. januar #15 Skrevet 2. januar Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Man trenger da virkelig ikke å slutte å bruke «han» og «hun» for å vise det fåtallet dette gjelder respekt og forståelse. Anonymkode: 584c8...245 Lærere i skolen er pålagt å kutte ut å si han og hun nå. Skal vi slutte å si gå tur, det er flere i rullestol i dette landet som ikke har bein de kan gå på enn folk som er født i feil kropp Anonymkode: 7eb03...393
Anonym bruker Skrevet 2. januar #16 Skrevet 2. januar Helt sykt. Vi tilpasser oss en gruppe som er så bitteliten, mens de resterende 99,9% skal ofre seg. Gal verden. Anonymkode: ba961...e6c
Anonym bruker Skrevet 2. januar #17 Skrevet 2. januar Påstanden er bare tull, og dermed meningsløs å diskutere. Anonymkode: b0585...f23
Anonym bruker Skrevet 2. januar #18 Skrevet 2. januar Dette stemmer jo absolutt ikke. Veilederen fra bufdir anbefaler at man bruker et kjønnsnøytralt språk når man ikke kjenner barnets kjønnsidentitet, og at man respekterer barnets foretrukne valg av pronomen. Har du i det hele tatt lest veilederen, hi? Anonymkode: 347af...d68
Anonym bruker Skrevet 2. januar #19 Skrevet 2. januar Anonym bruker skrev (4 timer siden): Nå skal ikke lærere få lov å si han og hun lengre. Men elever, ungdommen og barna.   Barna skal ikke bli omtalt som han eller hun, tilfelle de identifiserer seg som det motsatte. på en skole med 1000 elever er det kanskje 0-1 som føler de er han og ikke hun. Hvem faen er det som kjeder seg så mye at en finner opp slikt sprøyt? Ikke rart barn blir forvirret når de skal vokse opp med at en er det en har lyst å være. Jeg er dame- punktum. Ikke hen. Barn vet snart ikke om de er menneske eller dyr Anonymkode: 7eb03...393 Har du dokumentasjon på dette forbudet? Anonymkode: 78ff9...762
Anonym bruker Skrevet 3. januar #20 Skrevet 3. januar Anonym bruker skrev (1 time siden): Har du dokumentasjon på dette forbudet? Anonymkode: 78ff9...762 https://www.bufdir.no/fagstotte/produkter/kjonnsmangfold--faglige-rad-for-offentlig-ansatte/#heading-contentlink-67927 Anonymkode: c6c27...7a7
Anonym bruker Skrevet 3. januar #21 Skrevet 3. januar Er det ikke viktigere å lære barna å lese, skrive og regne? Den dagen Norge innfører at de som identifiserer seg som kvinne kan benytte damegarderoben, så kommer jeg til å gå ut i resepsjonen og skifte....der er det forhåpentligvis kamera og vakter. Anonymkode: c6c27...7a7
Anonym bruker Skrevet 3. januar #22 Skrevet 3. januar Anonym bruker skrev (3 timer siden): https://www.bufdir.no/fagstotte/produkter/kjonnsmangfold--faglige-rad-for-offentlig-ansatte/#heading-contentlink-67927 Anonymkode: c6c27...7a7 Hvis du er usikker på kjønnsidentiteten til en person, bør du benytte kjønnsnøytralt språk. Dette gjelder både muntlig og skriftlig. Anonymkode: 78ff9...762
prekæs Skrevet 3. januar #23 Skrevet 3. januar jeg tenker det er å gjøre det alt for komplisert. En som vil definere seg som "hen" vet utmerket godt hvilket kjønn de er født med. Det kan føre til at man definerer en som er født i et kjønn og definerer seg som det kjønnet, kan bli omtalt som "hen", fordi de har en litt utenfor det tradisjonelle måten å te eller kle seg på. Selv har jeg en i nær familie som til stadighet fikk høre hun var gutt som liten. Hadde jo vært skikkelig hyggelig å blitt kalt for "hen" i tillegg, når hun aldri har vært annet enn en kvinne.
Anonym bruker Skrevet 3. januar #24 Skrevet 3. januar Anonym bruker skrev (10 timer siden): Nå skal ikke lærere få lov å si han og hun lengre. Men elever, ungdommen og barna.   Barna skal ikke bli omtalt som han eller hun, tilfelle de identifiserer seg som det motsatte. på en skole med 1000 elever er det kanskje 0-1 som føler de er han og ikke hun. Hvem faen er det som kjeder seg så mye at en finner opp slikt sprøyt? Ikke rart barn blir forvirret når de skal vokse opp med at en er det en har lyst å være. Jeg er dame- punktum. Ikke hen. Barn vet snart ikke om de er menneske eller dyr Anonymkode: 7eb03...393 For min del bruker jeg han/hun/gutt/jente osv, ordet Hen kan de som vil bruke, men det er helt unaturlig for meg. Og helt enig, ungene vet snart ikke hva de er…. Tragisk at samfunnet blir slik at ting bare blir trumfet gjennom. Hadde bare alle heller respektet hverandre, om man er han/hun/hen osv, hadde verden blitt bedre. Her går det og motsatt vei, at de som kaller seg andre pronomen, krever at folk bruker dem, og det er og feil, en må tåle ting uansett, slutte å være sårbare bare de får ting mot seg. Igjen, det gjelder uansett hva en føler seg som. Problemet er at dette går ut over små barn som blir helt forvirret. Og at i tillegg skolen KREVER hvordan en snakker og at en kan få stryk på eksamener, viss en skriver feil pronomen! Absolutt ikke bra den retningen dette går i! Anonymkode: a335b...a70
Anonym bruker Skrevet 3. januar #25 Skrevet 3. januar Anonym bruker skrev (9 minutter siden): For min del bruker jeg han/hun/gutt/jente osv, ordet Hen kan de som vil bruke, men det er helt unaturlig for meg. Og helt enig, ungene vet snart ikke hva de er…. Tragisk at samfunnet blir slik at ting bare blir trumfet gjennom. Hadde bare alle heller respektet hverandre, om man er han/hun/hen osv, hadde verden blitt bedre. Her går det og motsatt vei, at de som kaller seg andre pronomen, krever at folk bruker dem, og det er og feil, en må tåle ting uansett, slutte å være sårbare bare de får ting mot seg. Igjen, det gjelder uansett hva en føler seg som. Problemet er at dette går ut over små barn som blir helt forvirret. Og at i tillegg skolen KREVER hvordan en snakker og at en kan få stryk på eksamener, viss en skriver feil pronomen! Absolutt ikke bra den retningen dette går i! Anonymkode: a335b...a70 Hva krever skolen, og har noen strøket på eksamen ved å bruke feil pronomen (om seg selv?)? Anonymkode: 78ff9...762
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå