Anonym bruker Skrevet 2. januar #1 Skrevet 2. januar Smører dere formen med olje, evt smør eller kun bakepapir? Hva bli Fociacca mest saftig av? Spist det 2 ganger inklusive og den ene vi fikk var det saftigste jeg har smakt og den andre var TØRR Anonymkode: 9a601...d9a
Anonym bruker Skrevet 2. januar #2 Skrevet 2. januar FOCACCIA. Hemmeligheten er våt deig, god tid og mye olje. Som denne, for eksempel. https://www.etkjokken.com/2020/07/focaccia-fra-liguria/ Anonymkode: a3cf7...429
Anonym bruker Skrevet 2. januar #3 Skrevet 2. januar Å den må lages samme dag. Jeg har bakepapir under, men har oljen på brødet når det ligger i langpannen. Deigen må være klissete. Anonymkode: dfbd8...d2c
Anonym bruker Skrevet 2. januar #4 Skrevet 2. januar Min erfaring er at de tørre er bakt på forhånd, den må bakes samme dag. Klissete deig, med olivenolje i deigen også. Bakepapir i panna, men olje på papiret/rundt deigen, og godt med olje på toppen. Anonymkode: ec252...f08
Anonym bruker Skrevet 2. januar #5 Skrevet 2. januar Takk for tips! Står til heving nå, serveres om 4 timer Anonymkode: 9a601...d9a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå