Gå til innhold

Beste "kioskroman"-serie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg elsker bøker og leser mye, men all litteratur til sin tid. Når jeg lytter til lydbøker har jeg alltid to bøker parallelt. Én til når jeg strikker, og da gjerne mer "tung" litteratur eller krim, og én til når jeg skal gjøre husarbeid, lage mat ol., og da helst noe lettbeint som ikke krever så mye konsentrasjon, som foreksempel kiosklitteratur. Nå er jo den rent litterære kvaliteten der ofte ikke den beste, men flere kan gi god underholdning. Spesielt synes jeg at seriene til Trine Angelsen ofte er ganske bra sånn sett. Men nå begynner jeg å gå tom for bøker og vil gjerne ha tips til kioskroman-serier med litt driv i og uten altfor mange klisjeer!

Og ikke skriv "Sagaen om Isfolket" og andre av Margit Sandemo, for dem leste jeg sikkert hundre ganger da jeg var 14-15 år, og vil gjerne beholde illusjonen min fra da om at det var verdens beste bøker, selv om det selvsagt ikke er sant, men det var sant for 14 år gamle meg.

Anonymkode: 4ae63...f56

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har likt seriene til Frid Ingulstad, men jeg har ikke lest Sønnavind som vel er hennes bestselgende serie.

Jeg har lest Kongsdøtrene, Ildkorset og Ingeborg Olavsdatter. Jeg liker at hun har skrevet om historiske personer som faktisk har levd, samlet all data hun har kunnet finne og fantasert opp resten. Det gjør at hennes historiske romaner faktisk har mye korrekt i seg, det er typen kiosklitteratur jeg liker.

Funfact: Hun har faktisk i mange år vært Norges bestselgende forfatter, men fikk ikke bli medlem av Den norske forfatterforeningen fordi hun "bare" skrev pocketbøker...

Anonymkode: 495db...3f1

Skrevet

Morgan Kane.

Ellers kan du fint finne litteratur med en viss litterær kvalitet uten at det er så tungt. Mye kiosklitteratur gjør jo vondt å lese fordi språket er så elendig. Folket på Innhaug av Elstad eller Segu av Condé f.eks.

Anonymkode: ab46b...716

Skrevet

Hvis du ikke har lest dem i din ungdom - hulebjørnens klan!

Anonymkode: 4980b...e22

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Jeg har likt seriene til Frid Ingulstad, men jeg har ikke lest Sønnavind som vel er hennes bestselgende serie.

Jeg har lest Kongsdøtrene, Ildkorset og Ingeborg Olavsdatter. Jeg liker at hun har skrevet om historiske personer som faktisk har levd, samlet all data hun har kunnet finne og fantasert opp resten. Det gjør at hennes historiske romaner faktisk har mye korrekt i seg, det er typen kiosklitteratur jeg liker.

Funfact: Hun har faktisk i mange år vært Norges bestselgende forfatter, men fikk ikke bli medlem av Den norske forfatterforeningen fordi hun "bare" skrev pocketbøker...

Anonymkode: 495db...3f1

Og det var jaggu en god nok grunn. 

Skrevet

Jeg synes Kystfolket var gøy

Anonymkode: dc4d2...690

Skrevet

Ulveøyne og rimfrost  elsker de seriene 

Skrevet

Bare på norsk eller er engelsk greit?

Anonymkode: c5f37...15b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...