Gå til innhold

Samtykkeloven en fiasko?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samtykkeloven har ført til manglende rettssikkerhet for unge gutter.

Ingen lov har hastet så mye for venstrefeminister å få innført. 

I Sverige ble første dømte etter 2 måneder etter loven ble innført. En til to tennåringsgutter dømmes til årelange fengselsstraffer hver dag i Sverige.

Har samtykkeloven mislykkes i Norge siden ingen er dømt? Er loven en fiasko?

Anonymkode: 333ec...9a4

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Samtykkeloven har ført til manglende rettssikkerhet for unge gutter.

Ingen lov har hastet så mye for venstrefeminister å få innført. 

I Sverige ble første dømte etter 2 måneder etter loven ble innført. En til to tennåringsgutter dømmes til årelange fengselsstraffer hver dag i Sverige.

Har samtykkeloven mislykkes i Norge siden ingen er dømt? Er loven en fiasko?

Du mener altså at samtykkeloven fører til manglende rettsikkerhet for unge gutter, samtidig som du mener at samtykkeloven er en fiasko i Norge siden ingen er dømt....? At ingen er dømt for det burde i følge din påstand om at den fører til manglende rettsikkerhet være en suksess, ikke en fiasko.

Anonymkode: 893f5...2fd

Skrevet
Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Du mener altså at samtykkeloven fører til manglende rettsikkerhet for unge gutter, samtidig som du mener at samtykkeloven er en fiasko i Norge siden ingen er dømt....? At ingen er dømt for det burde i følge din påstand om at den fører til manglende rettsikkerhet være en suksess, ikke en fiasko.

Jeg mener ingenting, bare spør.

Feministenes store drøm har gått i oppfyllelse med samtykkeloven. Men ingenting har skjedd.

...unntatt at unge gutter har blitt redd for kvinner.

Er samtykkeloven en fiasko eller har den vært bra for jenter og gutter frem til nå?

Skrevet

Jeg synes loven er helt tullete. Skal man samtykke muntlig eller skriftlig? Hva er etterprøvbart som bevis i retten? 
gutter kan også bli presset til sex. Hva om en først sier ja, for så å ombestemme seg under akten? 
ja det finnes de som voldtar, men det finnes jammen de guttene som blir anmeldt der dama angrer også 

Anonymkode: 78b86...450

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg mener ingenting, bare spør.

Feministenes store drøm har gått i oppfyllelse med samtykkeloven. Men ingenting har skjedd.

...unntatt at unge gutter har blitt redd for kvinner.

Er samtykkeloven en fiasko eller har den vært bra for jenter og gutter frem til nå?

Hva med jenter som evt prøver seg på mine sønner der de ikke klarer å si nei men ikke har lyst? Føler seg presset? Er det voldtekt ? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Jeg synes loven er helt tullete. Skal man samtykke muntlig eller skriftlig? Hva er etterprøvbart som bevis i retten? 
gutter kan også bli presset til sex. Hva om en først sier ja, for så å ombestemme seg under akten? 
ja det finnes de som voldtar, men det finnes jammen de guttene som blir anmeldt der dama angrer også 

Ja, i Sverige har samtykkeloven blitt et rent lotteri ved at unge gutter ikke kan bevise sin uskyld og daglig blir dømt til årelange fengselsstraffer. Eneste loven med omvendt bevisbyrde i praksis.

I Norge har loven ikke ført til noen ting, total fiasko for alle?

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Ja, i Sverige har samtykkeloven blitt et rent lotteri ved at unge gutter ikke kan bevise sin uskyld og daglig blir dømt til årelange fengselsstraffer. Eneste loven med omvendt bevisbyrde i praksis.

Samme som i barnevernet det, der er man skyldig til det motsatte er bevist. 
Det beste er å unngå jenter da, eller ha en kontrakt. Ja det finnes de som

voldtar, men det finnes mange jenter som lyver om det også 

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Det er jo helt tydelig en suksess iom at ingen er dømt. 

Anonymkode: f9fd0...b04

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Samme som i barnevernet det, der er man skyldig til det motsatte er bevist. 
Det beste er å unngå jenter da, eller ha en kontrakt. Ja det finnes de som

voldtar, men det finnes mange jenter som lyver om det også 

Ja, ingen kritikk til barnevern eller kvinner generelt. 

Men nå har vi vel sett nok eksempler på at samtykkeloven bare medfører brudd på rettssikkerheten for unge gutter?

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Men nå har vi vel sett nok eksempler på at samtykkeloven bare medfører brudd på rettssikkerheten for unge gutter?

Hvordan kan den det hvis ingen har blitt dømt?

Skrevet

Samtykkeloven klarer jeg ikke helt å forholde meg til om jeg tror den er god / nyttig eller ikke.  Men viss den kan føre til et mer bevisst forhold til at man skal være enige om å ha sex, så er det absolutt nyttig.  Men mest av alt, tror jeg, er det viktig med god nok sexualundervisning , og opplysning både hjemmefra, i skolen og kanskje andre steder om kommunikasjon, respekt og det å forsikre seg om motparten vil ha sex .  Begge parter må lære seg å kommunisere klart.  Min mor fortalte meg at da hun vokste opp var det sånn at jenter, i alle fall i nye forhold, mer eller mindre skulle si nei først, for så å la seg "overtale".

Anonymkode: 145a6...28b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...