Anonym bruker Skrevet 30. desember 2025 #1 Skrevet 30. desember 2025 Nå har jeg skikkelig angst for mus enten de er levende og løper bortover gulvet og man finner de i alle rom pluss i skapet. Eller at jeg finner de døde liggende på gulvet. Det er så mye mus her og huset er ved utsiden på en gård og er gammelt. Dere andre som har museangst : Synes dere det er været å se en levende mus eller en død mus? Anonymkode: 0d9d2...991
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2025 #2 Skrevet 30. desember 2025 Men kan du ikke musesikre huset da? Selv om det er et gammelt hus på landet går det fint an å musesikre det, det er vanlig å gjøre med hus det skal bo folk i... Vi måtte gjøre det med vårt hus også, selv om det ikke er såååå gammelt, bygget på 50-tallet. Måtte legge musebånd under ytterpanelen rundt hele huset og tette rundt rør inn og rør ut. Har likevel hatt mus på loftet i høst, men satte ut et par feller og har ikke hørt noe etterpå. Jeg har ikke angst da, så kan ellers ikke svare på spørsmålet ditt. Anonymkode: fedd2...48a
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2025 #3 Skrevet 30. desember 2025 Jeg har det likt. Får panikk ang mus jeg også. Du kan sikre huset for mus ved å legge en stål greier oppunder kledning på huset nederst. Eller skaffe katt. Anonymkode: 78dee...e54
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2025 #4 Skrevet 30. desember 2025 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Jeg har det likt. Får panikk ang mus jeg også. Du kan sikre huset for mus ved å legge en stål greier oppunder kledning på huset nederst. Eller skaffe katt. Anonymkode: 78dee...e54 Men med katt så ligger det ofte muselik istedenfor. Anonymkode: 0d9d2...991
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2025 #5 Skrevet 30. desember 2025 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Men kan du ikke musesikre huset da? Selv om det er et gammelt hus på landet går det fint an å musesikre det, det er vanlig å gjøre med hus det skal bo folk i... Vi måtte gjøre det med vårt hus også, selv om det ikke er såååå gammelt, bygget på 50-tallet. Måtte legge musebånd under ytterpanelen rundt hele huset og tette rundt rør inn og rør ut. Har likevel hatt mus på loftet i høst, men satte ut et par feller og har ikke hørt noe etterpå. Jeg har ikke angst da, så kan ellers ikke svare på spørsmålet ditt. Anonymkode: fedd2...48a Hvor mye koster det? Sikkert veldig dyrt antar jeg. Anonymkode: 0d9d2...991
Himmel og hav Skrevet 30. desember 2025 #6 Skrevet 30. desember 2025 Om det ikke er musebånd under panelen så kan du kjøpe musebørste og stappe det opp selv. Det måtte vi gjøre her i fjor etter å ha hørt mus i veggen. Det viste seg at musebåndet var lagt under terrassen, men musa kunne jo bare løpe over terrassen og krabbe opp under panelen. Tror vi ga ca 350,- for fire meter og det tok en time å stappe det på plass der det manglet musebånd. Sjekk hjørnekassene om du har det på huset. Der var det ikke tettet hos oss.
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2025 #7 Skrevet 31. desember 2025 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Men med katt så ligger det ofte muselik istedenfor. Anonymkode: 0d9d2...991 Katter tar mus med seg inn Anonymkode: 5db13...5fb
oslofrk Skrevet 31. desember 2025 #8 Skrevet 31. desember 2025 Levende er verst! Jec så mye tegneserier som liten og tror fortsatt de skal krype oppunder buksene mine. Fanger alltid mus i gummistøvler 😂
Anonym bruker Skrevet 1. januar #9 Skrevet 1. januar Himmel og hav skrev (På 30.12.2025 den 20.40): Om det ikke er musebånd under panelen så kan du kjøpe musebørste og stappe det opp selv. Det måtte vi gjøre her i fjor etter å ha hørt mus i veggen. Det viste seg at musebåndet var lagt under terrassen, men musa kunne jo bare løpe over terrassen og krabbe opp under panelen. Tror vi ga ca 350,- for fire meter og det tok en time å stappe det på plass der det manglet musebånd. Sjekk hjørnekassene om du har det på huset. Der var det ikke tettet hos oss. Hvor kjøper man sånn musebånd? Hvor mye koster det for ett hus da? Synes fire meter høres så lite ut. Anonymkode: 0d9d2...991
Himmel og hav Skrevet 1. januar #10 Skrevet 1. januar Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hvor kjøper man sånn musebånd? Hvor mye koster det for ett hus da? Synes fire meter høres så lite ut. Anonymkode: 0d9d2...991 Byggvarehus, Jernia osv. Musebånd må settes under panelet. Jeg er usikker på om det kan ettermonteres, for jeg er ingen tømrer, men musebørste kan du dytte på plass selv. Hvor mye det koster må du nok regne på selv. Fire meter holder jo inne til et helt hus. Jeg vil anbefale at du tar deg en tur langs husveggen og kikker oppunder panelet. Det er lettest om du bruker et speil. Da vil du se hvor det er musebånd og hvor du ev. trenger å tette med noe annet.
prekæs Skrevet 2. januar #11 Skrevet 2. januar Synd å si det muligens, men ikke legg ut mat til fugler på steder hvor mus og rotter kommer til. Og mus og rotter kommer til over alt, nesten. Selv har jeg eldgammelt hus med jordkjeller, men har likevel ikke sett snurten av mus og rotter på mange år. Det oppbevares ikke mat i kjeller og er også velsignet med katter i nabolaget som sikkert holder unna. Mulig jeg har hatt flaks, så bank i bordet. Det med å ikke legge ut mat tror jeg er viktig. Har mange ganger sett rotter og mus i nabolaget, der mat er lagt ut til fuglene. Er ofte tidlig ute på morgenen og da er de synlige.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå