Gå til innhold

Slektning som er manipulerende

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte en valp i September og så ikke noe til noen i min familie, men har stått på venteliste lenge. Hentet valpen og får så melding fra oppdretter om at en slektning av meg har tatt kontakt og lurer på hve jeg betalte og med påskudd om at hun lette etter en valp selv for noen andre. Dette er selvsagt bare unnskyldinger og denne personen har aldri brydd seg om dyr. Jeg hadde ikke fortalt noen hvem min oppdretter var, og denne personen har meldt seg inn i raseklubben på fb samme dag jeg kjøpte valpen og samme dag som hun kontaktet oppdretter. Jeg synes det er veldig ubehagelig og det syntes oppdretter også. 

Hva tenker folk her? Er ikke det på grensa til å være sykt? 

Anonymkode: 5cdd3...7e1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal også sies at denne personen har kjøpt hus rett bortenfor meg, og flyttet inn i samme tun som min familie. Vi har bodd her i mange år. Hun var veldig rask til å involvere seg med alle naboer og blander seg opp i om ikke vi deltar på felles ting med de andre. I tillegg har hun i mange år lagt seg i hvor jeg kjøper mine klær osv, helt til hun en dag begynte å kjøpe klær de samme stedene som meg. 
Vi har aldri hatt lik smak eller hatt samme type venner, da hun er ganske fordomsfull mot folk rundt seg. 

Skrevet

Jeg tror du har å gjøre med ei som er sjalu på deg. Jeg hadde vurdert å flytte om jeg var deg og jeg ville overhodet ikke delt noe som helst av informasjon til henne.

Anonymkode: f9ade...d0c

Skrevet

Hun høres ikke frisk ut.

En venninne av meg ble utsatt for noe lignende, der viste det seg at hun andre var forelsket i henne. 

Jeg ville fortalt henne, foran andre (som jeg antar også har fått med seg hennes merkelige oppførsel! Og gjør det foran andre slik at du har vitner til det du sier - fortell dem på forhånd alt hun har gjort.) at nå er du lei av at hun stalker deg og folk du har med å gjøre, og at hun blander seg i alt. Jeg hadde bedt henne om å holde avstand, og om hun ikke gjør det vil du anse det som trakassering og gå videre med saken.

Anonymkode: 08c4d...81d

Skrevet
Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Jeg tror du har å gjøre med ei som er sjalu på deg. Jeg hadde vurdert å flytte om jeg var deg og jeg ville overhodet ikke delt noe som helst av informasjon til henne.

Anonymkode: f9ade...d0c

Ja, det tenker jeg også. Men hun sier det dessverre om meg at jeg bestandig har vært sjalu og misunnelig på henne. Jeg har en god jobb og utdanning og hun liker ikke at jeg tjener greit. Jeg har aldri brydd meg nevneverdig om henne annet enn å prøve å ha en god tone for barna. Men opplever mye drama med henne og familien min har bestemt oss for å flytte. Det blir tungt da vi har trivdes veldig godt her vi bor. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Hun høres ikke frisk ut.

En venninne av meg ble utsatt for noe lignende, der viste det seg at hun andre var forelsket i henne. 

Jeg ville fortalt henne, foran andre (som jeg antar også har fått med seg hennes merkelige oppførsel! Og gjør det foran andre slik at du har vitner til det du sier - fortell dem på forhånd alt hun har gjort.) at nå er du lei av at hun stalker deg og folk du har med å gjøre, og at hun blander seg i alt. Jeg hadde bedt henne om å holde avstand, og om hun ikke gjør det vil du anse det som trakassering og gå videre med saken.

Anonymkode: 08c4d...81d

Jeg har prøvd, men hun snakker seg bort. Synes det er skikkelig ekkelt å ta opp ting, da hun vrir på det som blir sagt. Jeg vet jo at hun stalker mennesker på nett, men synes det var for privat da hun faktisk kontaktet oppdretteren min og jeg fikk beskjed om at hun også synes det var ubehagelig. Heldigvis en veldig oppegående oppdretter jeg har med å gjøre. 

Skrevet

Nesten vurdert og sagt i fra om at hun må holde seg unna oppdrett og deg. Om ikke vil det bli kontaktet politiet. Ville satt begrensninger på alt om du har hun i SOME . Evt slettet hun.

Anonymkode: ad863...380

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Nesten vurdert og sagt i fra om at hun må holde seg unna oppdrett og deg. Om ikke vil det bli kontaktet politiet. Ville satt begrensninger på alt om du har hun i SOME . Evt slettet hun.

Anonymkode: ad863...380

Jeg har sagt fra at jeg vet, men hun forstår nok ikke alvoret eller hvor grenseoverskridende det er og svarer tilbake med personangrep. Har også varslet gruppa det gjelder, men de bryr seg ikke. 

Skrevet

Her hører vi en side av saken. Mulig jeg er farget men jeg vet om en lignende historie som lyder annerledes. 
Ei dame legger ut på finn at hun søker valp. Hun beskriver seg som frilufts menneske og er nesten ikke inne. Spiser kveldsmat ute og løper ned fjellene. Dette for å få seg valper. Dama er ufør, ligger på sofaen hele tiden. Aldri vært på en fjelltur og går heller ikke tur med hundene. Hennes søster har kontaktet oppdrettere flere ganger og advart de å selge hund til henne da mattilsynet har vært varslet flere ganger. 

Anonymkode: ce6ff...5ce

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Her hører vi en side av saken. Mulig jeg er farget men jeg vet om en lignende historie som lyder annerledes. 
Ei dame legger ut på finn at hun søker valp. Hun beskriver seg som frilufts menneske og er nesten ikke inne. Spiser kveldsmat ute og løper ned fjellene. Dette for å få seg valper. Dama er ufør, ligger på sofaen hele tiden. Aldri vært på en fjelltur og går heller ikke tur med hundene. Hennes søster har kontaktet oppdrettere flere ganger og advart de å selge hund til henne da mattilsynet har vært varslet flere ganger. 

Anonymkode: ce6ff...5ce

Leser du tråden handler ikke dette bare om hundekjøp. Det er mer til historien. Jeg tror jeg har hørt om den saken du nevner, med vanskjøtsel av dyr osv. i hvertfall liknende sak. Min familie har stått på venteliste i lang tid, og det er ikke impulskjøp. De fleste seriøse oppdrettere vet vel å gjøre undersøkelser med de som skal ha hunder også. 

Skrevet

Det er stalking-aktig og unormalt, men innenfor lovlig.

Manipulering ser jeg ikke. 

Anonymkode: cb35c...5da

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 30.12.2025 den 0.51):

Jeg kjøpte en valp i September og så ikke noe til noen i min familie, men har stått på venteliste lenge. Hentet valpen og får så melding fra oppdretter om at en slektning av meg har tatt kontakt og lurer på hve jeg betalte og med påskudd om at hun lette etter en valp selv for noen andre. Dette er selvsagt bare unnskyldinger og denne personen har aldri brydd seg om dyr. Jeg hadde ikke fortalt noen hvem min oppdretter var, og denne personen har meldt seg inn i raseklubben på fb samme dag jeg kjøpte valpen og samme dag som hun kontaktet oppdretter. Jeg synes det er veldig ubehagelig og det syntes oppdretter også. 

Hva tenker folk her? Er ikke det på grensa til å være sykt? 

For meg ser jeg ikke grunnen til å bry meg spesielt om det... 

Anonymkode: f635f...87d

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 30.12.2025 den 0.54):

Skal også sies at denne personen har kjøpt hus rett bortenfor meg, og flyttet inn i samme tun som min familie. Vi har bodd her i mange år. Hun var veldig rask til å involvere seg med alle naboer og blander seg opp i om ikke vi deltar på felles ting med de andre. I tillegg har hun i mange år lagt seg i hvor jeg kjøper mine klær osv, helt til hun en dag begynte å kjøpe klær de samme stedene som meg. 
Vi har aldri hatt lik smak eller hatt samme type venner, da hun er ganske fordomsfull mot folk rundt seg. 

Men dette er på grensa til sykt. Har ingenting med manipulasjon å gjøre. Hun manipulerer deg ikke. 

Anonymkode: f635f...87d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...