Anonym bruker Skrevet 29. desember 2025 #1 Skrevet 29. desember 2025 Julen er så lang at jeg nesten går på veggen. Det er kaldt, men ikke sne. Barnet er for lite til å finne på ting selv eller med venner, og skiføre er det ikke. Sandkassene er isbelagte. Så sitter vi innendørs, dag ut og dag inn med avbrekk på butikken, noe som føles som en stor befrielse de dagene det er åpent. Jeg kjeder livet av meg. Alle er bortreist. Jeg synes rett og slett at det å leke med barn er kjedelig, og når vi må gjøre det i 2 uker i strekk, blir det nesten til å ikke holde ut for noen av oss. Anonymkode: a39e5...624
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2025 #2 Skrevet 29. desember 2025 Stakkars unge. Anonymkode: 7a23f...2d2
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2025 #3 Skrevet 29. desember 2025 Da må du/dere bare finne på noe. Hvor gammel er barnet? Hva med å bake noe? Brød, rundstykker? Hva med å gå en tur i skogen? Finne en islagt sølepytt og knuse is? Skøytebanen? Bytur? Besøke besteforeldre? Tanter og onkler? Kino? Anonymkode: 26521...eee
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2025 #4 Skrevet 29. desember 2025 Hvor liten er barnet ditt? Vi har vært både på kino og teater denne jula, og dessuten hatt venner på besøk. Hvis barnet ditt er for lite til slike aktiviteter finnes det kanskje et innendørs lekeland dere kan dra til? Eller svømmehall? Jeg skjønner at dagene kan bli lange, men når ferien er over føles det ofte kort likevel. Anonymkode: e361b...c2a
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2025 #5 Skrevet 29. desember 2025 Sånn tafatthet! Det har vært mye fint vær og mye rom for å være ute! Vi møtes mange familier ute, tilfeldig altså, fordi vi oppsøker de samme stedene. Ingen unger må underholdes hele tiden, men ingen kan sitte inne hele tide heller. Du som er voksen er ansvarlig for å igangsette og planlegge. Anonymkode: 186d2...d91
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2025 #6 Skrevet 29. desember 2025 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Sånn tafatthet! Det har vært mye fint vær og mye rom for å være ute! Vi møtes mange familier ute, tilfeldig altså, fordi vi oppsøker de samme stedene. Ingen unger må underholdes hele tiden, men ingen kan sitte inne hele tide heller. Du som er voksen er ansvarlig for å igangsette og planlegge. Anonymkode: 186d2...d91 For alle bør samme plass i dette lange landet tenker du…? Mye fint vær!? Hatt en dag med fint vær vi Anonymkode: 2ac8b...368
sug lut Skrevet 29. desember 2025 #7 Skrevet 29. desember 2025 Anonym bruker skrev (1 time siden): For alle bør samme plass i dette lange landet tenker du…? Mye fint vær!? Hatt en dag med fint vær vi Anonymkode: 2ac8b...368 Man er ute uansett vær.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2025 #8 Skrevet 29. desember 2025 Høres ut som en god plan! Å få feiret vintersolverv (21. desember) i utlandet. Eller guder (12. januar). Eller hva det er folk feirer i julen. Anonymkode: cb44e...1b9
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2025 #9 Skrevet 29. desember 2025 Anonym bruker skrev (1 time siden): For alle bør samme plass i dette lange landet tenker du…? Mye fint vær!? Hatt en dag med fint vær vi Anonymkode: 2ac8b...368 Jeg har alltid vært ute med ungene, særlig da de var små. Anonymkode: 186d2...d91
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2025 #10 Skrevet 29. desember 2025 sug lut skrev (1 time siden): Man er ute uansett vær. Joda, men er det minus ti, sur vind og ikke noe snø så frister det ikke å være ute i timesvis. Men en liten tur ut må til, ja. Anonymkode: e361b...c2a
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2025 #11 Skrevet 29. desember 2025 Jeg skjønner det er tungt når en føler seg isolert inne med barn. Dårlig vær og kaldt. Men prøv gjør litt hyggelige ting inne. Har du badekar? Ha leker i badekaret eller en stamp i dusjen og ha litt vannlek. Ta dere en biltur, trille en liten tur og kle dere godt. Ta frem tegnesaker / maling og gjør litt bord aktiviteter. Lag trolldeig. Jeg jobber i barnehage med 2 åringer og vi lager mye trolldeig, maler og tegner. Søk på nettet for å få litt inspirasjon. Til dere som skriver stakkars barn.. hi er et helt ærlig innlegg som mange småbarnsforeldre kan kjenne seg igjen i men som ikke tør å si det høyt. Når foreldre har stått på hode hele des for å ordne ei bra jul, og værgudene går i mot så kan også foreldre bli sliten og gå tom for ideer. Da er det veldig fint å ha en plass å lufte seg og be om tips. Slik denne moren her har gjort. Hvordan tenkte du som skrev dette var til nytte for denne moren? Du forventer at alle foreldre og alle er perfekte, selv sitter du uperfekt og sparker folk som ligger nede. Du er verste sort Anonymkode: a867c...638
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå