Gå til innhold

Drittlei av jul!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter tre fine, men hektiske juledager så nyter vi romjulens fred. Det er lage frokoster og restemiddag. Film og spill på kvelden i julepyntet stue og jeg kjenner på julestemningen hele døgnet. 

Stor var min forbauselse da jeg traff på naboen som ryddet bort alt av julepynt ute, krans og lys var alt borte. Hun kunne fortelle at nå var det nok, nå ville hun ha huset sitt tilbake uten alt mikkmakk og julerot. På en måte kan jeg skjønne henne for juletre og nisser har vært oppe siden november, men det er jo NÅ julen er? Det er nå man skal nyte godt av desember forberedelser, baking og pynting. 

Jeg leste i avisen at for noen så er julaften avslutningen på julen heller enn starten. Folk må få gjøre som de vil, men jeg kommer til å holde på tradisjonen (og kalenderen) så lenge det er pust i meg😂

Anonymkode: 4e38a...64b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette kommer man aldri til å bli enig om, så la naboen gjøre seg også gjør du du.

Anonymkode: 34712...75b

Skrevet

Enig med deg! Desember er så travel, avslutninger og innkjøp og forberedelser, så dagene nå med lys, glitrende juletre og fulle kjøleskap er magiske 🌟 Jeg er også veldig glad i advent og liker godt opptakten mot jul, men ville aldri snyte meg selv for roen og stemningen disse dagene gir.

Anonymkode: c3f2c...80f

Skrevet

Etter 2. juledag er julen egentlig over for oss. Så vi bruker romjulen til å rydde bort all julepynt og dill. Så nå er huset tilbake til det vanlige. Så tar vi det frem i midten av desember neste år. Ikke november. 

Anonymkode: 062b6...f9a

Skrevet
Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Dette kommer man aldri til å bli enig om, så la naboen gjøre seg også gjør du du.

Anonymkode: 34712...75b

Jeg skriver jo at folk gjør som de vil. 

Gjøre seg? Gjør du du??

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg skriver jo at folk gjør som de vil. 

Gjøre seg? Gjør du du??

Er nok en viss sammenheng mellom det å skrive elendig norsk og å mene at «folk må få feire jul akkurat når de vil»…

Anonymkode: 301b7...b41

Skrevet

Jeg pleier ha julepynt og juletreet oppe til 20. dag jul, men i år har vi fått katt, og den elsker det treet mer enn noe annet, jeg begynner å bli smågal av korrigering, knuste kuler og spinnvill katt.. Så i håp om å beholde håret, kan det faktisk hende pynten ryker tidlig i år. Får vi heller håpe på bedre tider neste jul  😅

Anonymkode: 6d4fa...62d

Skrevet

Jeg er av de gamle, konservative som feirer jul i jula, og ikke i adventstida. Derfor er ikke jula en gang en uke gammel her i huset, så her blir det jul et par uker til. 

Men for all del, folk må gjøre som de vil, selv om det er aldri så historieløst. 

Anonymkode: 50344...89d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...