Anonym bruker Skrevet 28. desember 2025 #1 Skrevet 28. desember 2025 Min mann er kreativ, god kokk osv. Det er jeg også. Hver gang mamma kommer på besøk sier hun alltid; Så gode rundstykker mannen din har laget, så fine blomster han har dandert osv. Så god middag, er det han som har laget? Selv om det er jeg som har gjort alt. Føler hun ikke har tro på meg, at jeg er flink. Det er så irriterende!! Ja julen har et slør av sorg i år. Anonymkode: 4cb52...914
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2025 #2 Skrevet 28. desember 2025 Slør av sorg? Anonymkode: d04d1...c0f
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2025 #3 Skrevet 28. desember 2025 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Slør av sorg? Anonymkode: d04d1...c0f Stemmer Anonymkode: 4cb52...914
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2025 #4 Skrevet 28. desember 2025 Da må du nesten fortelle henne at det er du som har bakt, lagd mat osv. Anonymkode: c27df...4e8
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2025 #5 Skrevet 29. desember 2025 Det kommer sikkert fra at hun hadde en mann som ikke bidro hjemme? Hun synes du er heldig som har en mann som faktisk lager mat osv? Hvorfor tolker du det som kritikk av deg? Hvorfor tolker du det ikke som at hun skryter av deg som har funnet deg en så fin mann? Anonymkode: 38fde...7fb
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2025 #6 Skrevet 29. desember 2025 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Det kommer sikkert fra at hun hadde en mann som ikke bidro hjemme? Hun synes du er heldig som har en mann som faktisk lager mat osv? Hvorfor tolker du det som kritikk av deg? Hvorfor tolker du det ikke som at hun skryter av deg som har funnet deg en så fin mann? Anonymkode: 38fde...7fb Det er jo spesielt å anta at bare den ene har vært flink når begge bidrar like mye. Veldig typisk at menn får skryt for det samme som man bare forventer at en kvinne skal gjøre. Anonymkode: 0b79a...dc3
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2025 #7 Skrevet 29. desember 2025 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Stemmer Anonymkode: 4cb52...914 Fordi mannen din får ros? Sorg? Jeg vet ikke hvor gammel moren din er, men det er mulig hun ikke er vant med at menn bidrar i huset på den måten som er vanlig nå. Min mormor fortalte til alle som ville høre at mannen min var så flink å bake boller. Hennes ros av han var jo ikke kritikk av meg? Anonymkode: d04d1...c0f
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2025 #8 Skrevet 29. desember 2025 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Fordi mannen din får ros? Sorg? Jeg vet ikke hvor gammel moren din er, men det er mulig hun ikke er vant med at menn bidrar i huset på den måten som er vanlig nå. Min mormor fortalte til alle som ville høre at mannen min var så flink å bake boller. Hennes ros av han var jo ikke kritikk av meg? Anonymkode: d04d1...c0f Hvis barna dine bidrar likt til en oppgave, roser du bare den ene da? Eventuelt hvorfor ikke? Alle forstår jo at det føles sårt når man har bidratt på lik linje med en annen, mens kun den andre mottar ros. Dette er så klassisk «hi tar feil eller føler feil»-respons. Anonymkode: 0b79a...dc3
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2025 #9 Skrevet 29. desember 2025 Mamma er motsatt. Mannen lager feks. fisk på måte x, og da sitter min mor på selvesge buleaften og sier hvor uforståelig det er at enkelte tilbereder på måte x, kun for å såre han. Anonymkode: d220e...b6f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå