Iiiiik Skrevet 28. desember 2025 #1 Skrevet 28. desember 2025 Vi skal til en venninne på nyttårsaften, alle skal ha med en rett. Tror vi blir ca ti stk. siden vi er to, tar vi vel med oss to retter. Tips til hva vi kan ha med? Bor et stykke unna, så varme retter må i tilfelle varmes opp på nytt.
sug lut Skrevet 28. desember 2025 #2 Skrevet 28. desember 2025 Foccaccia med oliven Små butterdeigsterter med spinat og kremost (trenger ikke varmes opp igjen)
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2025 #3 Skrevet 28. desember 2025 Jeg ville tatt med et fat med spekemat og noe bakt, foccaccia eller fletteloff. Anonymkode: bf6d9...7d7
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2025 #4 Skrevet 28. desember 2025 Ville tatt med et fat spekemat og enten eggerøre eller en potetsalat til Anonymkode: 1db12...f68
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 28. desember 2025 #5 Skrevet 28. desember 2025 Kyllingfilet og kremet pastasalat.
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2025 #6 Skrevet 28. desember 2025 En må jo høre med verten hva du skal ta med. Når jeg har vært med på slike ting har vi alltid en gruppe der alle skriver hva de tar med. Dette for å unngå at mange tar med samme rett. Anonymkode: 291fd...a9e
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2025 #7 Skrevet 28. desember 2025 Jeg ville ha spurt vertskapet om hva de ønsker / vil at jeg skal ta med meg. De bør jo ha en viss plan eller oversikt. Kjedelig viss halvparten dukker opp med potetsalat eller skinkefat. Når vi har spleiselag har alltid vertskapet en liste / plan som sørger for en tilnærmet lik "rettferdig" fordeling og ikke minst for at ikke 5 stykker dukker opp med det samme eller at ingenting passer sammen. Anonymkode: 96aa3...fc6
Himmel og hav Skrevet 28. desember 2025 #8 Skrevet 28. desember 2025 Focaccia eller brytebrød med noen godt i eller på og noen gode oster.
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2025 #9 Skrevet 28. desember 2025 Jeg ville har spurt hva de andre planla å ha med. Ville aldri hatt med Focaccia eller lignende uten å ha spurt først. Har opplevd at det er noe alle lager og 7 av 10 kom med det, ble et *litt* kjedelig måltid av det for å si det slik. Personlig ville jeg har marinert noen scampi i olje, hvitløk, chilli og lime og tatt med en stekepanne, og stekt de 5 minutter der. Anonymkode: 67718...48b
Iiiiik Skrevet 28. desember 2025 Forfatter #10 Skrevet 28. desember 2025 Anonym bruker skrev (5 timer siden): En må jo høre med verten hva du skal ta med. Når jeg har vært med på slike ting har vi alltid en gruppe der alle skriver hva de tar med. Dette for å unngå at mange tar med samme rett. Anonymkode: 291fd...a9e Takk for strålende råd! Det var selvfølgelig det første jeg gjorde, hun svarte at hun ikke ville organisere, og at det ikke gjør noe hvis flere har med seg det samme.
amandine Skrevet 28. desember 2025 #11 Skrevet 28. desember 2025 https://bellyfull.net/french-quarter-cheese-spread/ Du blir favoritt om du tar med denne, kremost og søtt og salt og alt godt i skjønn forening. Perfekt å gnafse i seg og ikke noe alle har.
Himmel og hav Skrevet 28. desember 2025 #12 Skrevet 28. desember 2025 amandine skrev (1 time siden): https://bellyfull.net/french-quarter-cheese-spread/ Du blir favoritt om du tar med denne, kremost og søtt og salt og alt godt i skjønn forening. Perfekt å gnafse i seg og ikke noe alle har. Å, du milde! Det så godt ut!
Iiiiik Skrevet 29. desember 2025 Forfatter #13 Skrevet 29. desember 2025 amandine skrev (3 timer siden): https://bellyfull.net/french-quarter-cheese-spread/ Du blir favoritt om du tar med denne, kremost og søtt og salt og alt godt i skjønn forening. Perfekt å gnafse i seg og ikke noe alle har. Ser veldig godt ut!
frk Nilsen Skrevet 29. desember 2025 #14 Skrevet 29. desember 2025 Roquefortterte Grønn asparges med spekeskinke surra rundt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå