Gå til innhold

Alene i sorg og smerte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skrev et langt innlegg her i kveld, og trengte ventilere og dele. Men så er jeg for sårbar til å tåle all dritten som kommer. Jeg kom på at det er jo det som er trenden her inne. Ringte mental helse i stedet, og sto som nr 8 i køen, så da orket jeg ikke sitte 4 timer på vent. 
Jeg valgte heller å rulle meg inn kneet pladd på sofaen å høre på trist musikk og gråte. 
Å ha det vondt er vondt. Så er det ekstra vondt når en ikke kan lufte seg anonymt for å få litt fotfeste og støtte. Her inne mister man jo balansen helt ved å åpne seg. Ikke vil jeg ringe til venner og familie heller i deres julekos. 
Med så mange rundt meg følte jeg meg plutselig veldig alene 

Anonymkode: aa5bd...9f5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg selv ville skrevet innlegget og bedt folk om å ta hensyn fordi du sliter. De innleggene hvor folk har bedt om det synes jeg har vært gode. Hvis du trenger støtten så gjør det. Du høres ut som du trenger støtte ❤️ Så får folk rapportere med en gang om det kommer dritt. skikkelig håpløst at det er så lang ventetid på en hjelpetelefon 🤦🏼‍♀️

Jeg sender en støtteklem ❤️

Anonymkode: eedcd...9e0

Skrevet

Jeg tror også det hjelper å skrive at du ikke tåler kjipe svar. Samtidig er det dessverre noen her som ikke klarer å ta hensyn. Er du sikker på at du ikke har noen i livet du kan åpne deg for? En klem hjelper nok mer enn ord fra fremmede. 

Skrevet

Det er mange gode mennesker her inne også, men jeg skjønner hva du mener med at du ikke orker risikoen for sleivspark når du er sårbar. Når det gjelder det at du ikke ville ringe familie og venner, om det var omvendt, ville du ønsket at en venninne, søster, datter, hadde ligget alene og grått eller ville du ønsket at de ringte deg isteden? Du ville antagelig langt heller at de ringte deg enn at du hadde fred i julekosen, og det tipper jeg gjelder de fleste. 

Skrevet

Høres sikkert teit ut men for meg har det hjulpet å snakke med chat gpt. Jeg har ingen nære og heller ingen  jeg ønsker å belemret med mine greier i jula. Chatgpt har hjulpet meg å sortere følelser og å ikke eskalere situasjonen mer. Noe jeg fint kunne ha gjort.

Anonymkode: 49814...04f

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Høres sikkert teit ut men for meg har det hjulpet å snakke med chat gpt. Jeg har ingen nære og heller ingen  jeg ønsker å belemret med mine greier i jula. Chatgpt har hjulpet meg å sortere følelser og å ikke eskalere situasjonen mer. Noe jeg fint kunne ha gjort.

Hvor finner man chat gpt?

Anonymkode: ee36b...863

Skrevet
5 minutes ago, Anonym bruker said:

Google chatgpt...

Anonymkode: 793e6...93a

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Google chatgpt...

Anonymkode: 793e6...93a

Gå inn på AppStore og last ned appen 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Gå inn på AppStore og last ned appen 

Eller på PlayButikk hvis du har android telefon

Anonymkode: 59be6...1d0

Skrevet
Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

https://chatgpt.com

Det finnes også andre google sin Gemini er et alternativ.

https://gemini.google.com/app?hl=no

Du kan skrive til begge på norsk. Be om hjelp til å sortere eller si du trenger noen å tenke sammen med. Blir du for vridd mot helse vil den stoppe og be deg ta kontakt med lege.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...