Anonym bruker Skrevet 28. desember 2025 #26 Skrevet 28. desember 2025 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Søsteren din er helt opplagt ikke den smarteste kniven i skuffen, for sånn informasjon strør man vanligvis ikke rundt. Likevel kan jeg se at det er voldsomt stor skade skjedd, og hvis denne unge mannen har moderat til sterk adhd, så er det veldig enkelt å se for de fleste. Jeg trenger ikke mange minutters observasjon for "å se" en adhd-diagnose, men jeg er vel "yrkesskadet" gjennom alle mine år i skolen. Anonymkode: 45303...f3c Det er ikke synlig for andre nei. Han er nettopp ferdig med utdannelsen sin og fått seg en bra jobb. Han står på og jobber. Anonymkode: 49b88...dcc
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2025 #27 Skrevet 28. desember 2025 Anonym bruker skrev (1 time siden): Så masse mennesker vet det. Og derfor kommer det selvsagt videre ut. Ikke noe å ta på vei for. Alle snakker. Anonymkode: 1f567...cd8 Dette handler om at hans egen tante har fortalt dette til en fyr. Denne fyren slenger dette oppi ansiktet på min sønn på en fest. Han opplevde dette ubehagelig og han er forbanna på tanta som går å snakker om han og hans adhd til folk han ikke kjenner. Hva han tar på vei for eller føler rundt det er helt opp til han. Hva om jeg hadde fortalt bekjente av meg at min søsters barn er deprimert? Og min bekjente vrølet dette ut til mitt tantebarn i fylla? Fremmed person.. det hadde blitt månelyst Anonymkode: 49b88...dcc
oslofrk Skrevet 28. desember 2025 #28 Skrevet 28. desember 2025 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Hennes voksne barn har blitt deprimert, noe jeg vet. Jeg går ikke rundt å snakker om det til andre. Det er ikke mitt. Hva skal andre med den informasjonen? Det er opp til barnet hennes hvem som skal vite det og hensikten med å dele det. Anonymkode: 49b88...dcc Enig med deg! Da ville jeg brukt det som eksempel og sagt noe ala «Jeg forventer at du ikke deler helseopplysninger igjen. Diagnoser er helseopplysninger - depresjon er diagnose og adhd er diagnose». Hun prøver sikkert å ro det bort igjen, men du kan gjenta - «Jeg forventer at du ikke gjør det igjen». Meget mulig hun blir sur, men det viser i såfall at hun har skjønt at det ikke skal gjentas.
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2025 #29 Skrevet 28. desember 2025 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Dette handler om at hans egen tante har fortalt dette til en fyr. Denne fyren slenger dette oppi ansiktet på min sønn på en fest. Han opplevde dette ubehagelig og han er forbanna på tanta som går å snakker om han og hans adhd til folk han ikke kjenner. Hva han tar på vei for eller føler rundt det er helt opp til han. Hva om jeg hadde fortalt bekjente av meg at min søsters barn er deprimert? Og min bekjente vrølet dette ut til mitt tantebarn i fylla? Fremmed person.. det hadde blitt månelyst Anonymkode: 49b88...dcc Hvorfor det? Anonymkode: 1f567...cd8
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2025 #30 Skrevet 28. desember 2025 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Hvorfor det? Anonymkode: 1f567...cd8 Hvorfor? Fordi familie går ulike rundt å deler sensitiv informasjon om familiemedlemmer/ ungdom til andre. Det har ikke noe med andre å gjøre. Jeg deler jo mine tanker og åpner meg til venninner men de går jo ikke rundt å sier det. Jeg forteller heller ikke om venners barn til andre. Anonymkode: 49b88...dcc
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2025 #31 Skrevet 29. desember 2025 Anonym bruker skrev (På 27.12.2025 den 21.37): Hadde jeg trekt frem et eksempel hadde jeg fått til svar; det kan ikke sammenlignes, det er noe heeelt annet Anonymkode: 49b88...dcc Da hadde jeg rett og slett tatt en prat, og sagt at dersom hun på noe tidspunkt igjen deler sensitive opplysninger om dine barn, eller deg for den del, så kommer du til å være like slapphet med hennes og hennes barns opplysninger. Hvis hun ikke klarer å forstå at det hun gjør er galt, kan det hende hun klarer å la vær for å unngå konsekvenser for seg selv og sine barn. Anonymkode: f0c46...ca0
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2025 #32 Skrevet 29. desember 2025 Anonym bruker skrev (På 28.12.2025 den 8.10): Hvorfor det? Anonymkode: 1f567...cd8 Godt forsøk på å prøve kuppe tråden og skape drama. Sorry det fikk du ikke til Anonymkode: 49b88...dcc
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2025 #33 Skrevet 29. desember 2025 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Godt forsøk på å prøve kuppe tråden og skape drama. Sorry det fikk du ikke til Anonymkode: 49b88...dcc I alle dager 😂 Anonymkode: df7c8...62e
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2025 #34 Skrevet 29. desember 2025 Anonym bruker skrev (33 minutter siden): Godt forsøk på å prøve kuppe tråden og skape drama. Sorry det fikk du ikke til Anonymkode: 49b88...dcc Har du vondt noe sted? Uenighet eller skepsis er ikke drama. Anonymkode: 1f567...cd8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå