Anonym bruker Skrevet 27. desember 2025 #1 Skrevet 27. desember 2025 Jeg har en sønn på 23 år. Voksen. Han er ferdig utdannet og jobber og står på. Han har adhd, og er et arbeidsjern. Han er ikke komfortabel med å snakke om adhd og liker ikke det temaet. Utad er han helt vanlig, men han jobber mye. Min søster har sagt til en fyr at JEG og hun er bekymret fordi han ikke har bremser og jobber for mye, men han er jo full i adhd sa hun til mannen. på en fest buser denne mannen ut med dette til sønnen min. Da jeg tok det opp med søster bare lo hun det bort, og sa jaja, han jobber jo mye da, han har jo adhd da… Kjenner jeg blir forbannet. Å dele diagnosen til mitt barn med andre folk, og si slikt. Sønnen min trodde jeg hadde gått å sagt dette, noe jeg aldri har gjort. jeg har også tantebarn over 20, men har aldri delt sensitive opplysninger om de Anonymkode: 49b88...dcc
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2025 #2 Skrevet 27. desember 2025 Adhd er vel ikke sensitive opplysninger? Anonymkode: 633db...261
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2025 #3 Skrevet 27. desember 2025 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Adhd er vel ikke sensitive opplysninger? Anonymkode: 633db...261 Klart det er det. Det er helseopplysninger og diagnose. Ikke alle ønsker at det blir delt rundt opplysninger om egen helse. Anonymkode: 49b88...dcc
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2025 #4 Skrevet 27. desember 2025 Da har du lært følgende: Ikke del noe med din søster, hun er ei sladrekjerring. Anonymkode: c18da...152
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2025 #5 Skrevet 27. desember 2025 Han har jo ADHD. Det er vel ingen hemmelighet? Anonymkode: cc4c8...892
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2025 #6 Skrevet 27. desember 2025 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Han har jo ADHD. Det er vel ingen hemmelighet? Anonymkode: cc4c8...892 Det er uansett ikke opp til å andre å dele det. Anonymkode: df7c8...62e
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2025 #7 Skrevet 27. desember 2025 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Det er uansett ikke opp til å andre å dele det. Anonymkode: df7c8...62e Med mindre man skammer seg over å ha ADHD, spiller det vel ingen rolle. Alle har jo ADHD uansett Anonymkode: cc4c8...892
oslofrk Skrevet 27. desember 2025 #8 Skrevet 27. desember 2025 Anonym bruker skrev (50 minutter siden): Adhd er vel ikke sensitive opplysninger? Anonymkode: 633db...261 Jo!
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2025 #9 Skrevet 27. desember 2025 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Han har jo ADHD. Det er vel ingen hemmelighet? Anonymkode: cc4c8...892 Da han fikk diagnosen som 10 åring gikk ikke bup ut i media med det. Om han vil dele med alle at han har adhd er det opp til han. Men at en tante går rundt å sier han er full i adhd fordi han jobber mye er ikke fint gjort. Mulig misunnelse? Hun har voksne barn selv som ikke jobber så mye. Anonymkode: 49b88...dcc
oslofrk Skrevet 27. desember 2025 #10 Skrevet 27. desember 2025 Anonym bruker skrev (53 minutter siden): Jeg har en sønn på 23 år. Voksen. Han er ferdig utdannet og jobber og står på. Han har adhd, og er et arbeidsjern. Han er ikke komfortabel med å snakke om adhd og liker ikke det temaet. Utad er han helt vanlig, men han jobber mye. Min søster har sagt til en fyr at JEG og hun er bekymret fordi han ikke har bremser og jobber for mye, men han er jo full i adhd sa hun til mannen. på en fest buser denne mannen ut med dette til sønnen min. Da jeg tok det opp med søster bare lo hun det bort, og sa jaja, han jobber jo mye da, han har jo adhd da… Kjenner jeg blir forbannet. Å dele diagnosen til mitt barn med andre folk, og si slikt. Sønnen min trodde jeg hadde gått å sagt dette, noe jeg aldri har gjort. jeg har også tantebarn over 20, men har aldri delt sensitive opplysninger om de Anonymkode: 49b88...dcc Er det mulig!? Jeg ville tatt en alvorsprat med søsteren. Det er ikke greit å slarve rundt om diagnoser. Har hun et eller annet privat du kan bruke som eksempel?
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2025 #11 Skrevet 27. desember 2025 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Med mindre man skammer seg over å ha ADHD, spiller det vel ingen rolle. Alle har jo ADHD uansett Anonymkode: cc4c8...892 Handler ikke om å skamme seg eller ei. Og nei alle har ikke adhd. Om jeg utreder meg for adhd, angst e.l er det mellom meg og lege, og de nærmeste jeg vil dele det med. Det er ikke offentlig informasjon Anonymkode: 49b88...dcc
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2025 #12 Skrevet 27. desember 2025 oslofrk skrev (Akkurat nå): Er det mulig!? Jeg ville tatt en alvorsprat med søsteren. Det er ikke greit å slarve rundt om diagnoser. Har hun et eller annet privat du kan bruke som eksempel? Hennes voksne barn har blitt deprimert, noe jeg vet. Jeg går ikke rundt å snakker om det til andre. Det er ikke mitt. Hva skal andre med den informasjonen? Det er opp til barnet hennes hvem som skal vite det og hensikten med å dele det. Anonymkode: 49b88...dcc
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2025 #13 Skrevet 27. desember 2025 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Med mindre man skammer seg over å ha ADHD, spiller det vel ingen rolle. Alle har jo ADHD uansett Anonymkode: cc4c8...892 Det handler ikke om å skamme seg, et voksent menneske burde skjønne det. Anonymkode: df7c8...62e
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2025 #14 Skrevet 27. desember 2025 oslofrk skrev (3 minutter siden): Er det mulig!? Jeg ville tatt en alvorsprat med søsteren. Det er ikke greit å slarve rundt om diagnoser. Har hun et eller annet privat du kan bruke som eksempel? Hadde jeg trekt frem et eksempel hadde jeg fått til svar; det kan ikke sammenlignes, det er noe heeelt annet Anonymkode: 49b88...dcc
prekæs Skrevet 27. desember 2025 #15 Skrevet 27. desember 2025 Det er dårlig stil å flåse med en tantunges diagnose ja. Andres også. Det høres ut som hun forsøker være morsom på hans bekostning. Så pinlig for henne.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2025 #16 Skrevet 27. desember 2025 prekæs skrev (1 minutt siden): Det er dårlig stil å flåse med en tantunges diagnose ja. Andres også. Det høres ut som hun forsøker være morsom på hans bekostning. Så pinlig for henne. Det er liksom ikke så viktig med oss føler jeg. Men deres egne ting er hellig, og holder korta tett til brystet når det gjelder egen eller deres situasjon. Jeg deler ikke andres plager eller helse som jeg har blitt betrodd. Jeg stusser ofte på folk som deler andres hemmeligheter med meg. Anonymkode: 49b88...dcc
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2025 #17 Skrevet 27. desember 2025 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Mulig misunnelse? Anonymkode: 49b88...dcc Selvsagt🫣🤭😂 Anonymkode: cc4c8...892
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2025 #18 Skrevet 27. desember 2025 Anonym bruker skrev (1 time siden): Adhd er vel ikke sensitive opplysninger? Anonymkode: 633db...261 ADHD er helseopplysninger, og regnes derfor som sensitive personopplysninger Anonymkode: 784c5...065
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2025 #19 Skrevet 27. desember 2025 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): ADHD er helseopplysninger, og regnes derfor som sensitive personopplysninger Anonymkode: 784c5...065 Noen sitter på TikTok å deler diagnosene sine og livet sitt. Da ser de ikke på det som personlig. Mens andre vil eie sin egen helse opplysning og bestemme selv hva en deler Anonymkode: 49b88...dcc
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2025 #20 Skrevet 27. desember 2025 Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Det er liksom ikke så viktig med oss føler jeg. Men deres egne ting er hellig, og holder korta tett til brystet når det gjelder egen eller deres situasjon. Jeg deler ikke andres plager eller helse som jeg har blitt betrodd. Jeg stusser ofte på folk som deler andres hemmeligheter med meg. Anonymkode: 49b88...dcc Men du har tydeligvis delt hans opplysninger med søsteren din. Anonymkode: 1f567...cd8
Iiiiik Skrevet 27. desember 2025 #21 Skrevet 27. desember 2025 Det er helt ok å dele egne helseopplysninger med hvem som helst, men andres opplysninger får man holde munn om. Det burde tanta skjønt, jeg hadde også blitt irritert hvis jeg var deg, HI.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2025 #22 Skrevet 27. desember 2025 Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Noen sitter på TikTok å deler diagnosene sine og livet sitt. Da ser de ikke på det som personlig. Mens andre vil eie sin egen helse opplysning og bestemme selv hva en deler Anonymkode: 49b88...dcc Akkurat. Det er ikke noe galt i å dele sine egne helseopplysninger, det bestemmer man selv over, men dette er snakk om noen som deler andres som de ikke ønsket at skal deles Anonymkode: 784c5...065
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2025 #23 Skrevet 27. desember 2025 Anonym bruker skrev (35 minutter siden): Men du har tydeligvis delt hans opplysninger med søsteren din. Anonymkode: 1f567...cd8 Hva er det du vil her? Prøve å finne noe i hi du kan vri på å ta meg? Slik du holder på i alle tråder. Må skuffe deg. Alle i nær familie vet om adhd. Da han har ønsket å dele det med sine nærmeste. Anonymkode: 49b88...dcc
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2025 #24 Skrevet 27. desember 2025 Søsteren din er helt opplagt ikke den smarteste kniven i skuffen, for sånn informasjon strør man vanligvis ikke rundt. Likevel kan jeg se at det er voldsomt stor skade skjedd, og hvis denne unge mannen har moderat til sterk adhd, så er det veldig enkelt å se for de fleste. Jeg trenger ikke mange minutters observasjon for "å se" en adhd-diagnose, men jeg er vel "yrkesskadet" gjennom alle mine år i skolen. Anonymkode: 45303...f3c
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2025 #25 Skrevet 28. desember 2025 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hva er det du vil her? Prøve å finne noe i hi du kan vri på å ta meg? Slik du holder på i alle tråder. Må skuffe deg. Alle i nær familie vet om adhd. Da han har ønsket å dele det med sine nærmeste. Anonymkode: 49b88...dcc Så masse mennesker vet det. Og derfor kommer det selvsagt videre ut. Ikke noe å ta på vei for. Alle snakker. Anonymkode: 1f567...cd8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå