Anonym bruker Skrevet lørdag kl 01:13 #1 Skrevet lørdag kl 01:13 Jeg er så jævlig lei av mensen. Hvordan få det dekket ? Anonymkode: d0bf1...f51
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 06:11 #2 Skrevet lørdag kl 06:11 Hvis du bare er lei av mensen så får du det nok ikke. Men om du har plager knytta til det så kan du bli henvist. Mest sannsynlig for å brenne slimhinnene først. Hysterektomi er en stor operasjon, ikke noe du vil ha bare fordi du er lei mensen Anonymkode: 695f0...6e1
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 07:40 #3 Skrevet lørdag kl 07:40 Har du prøvd andre ting først? Jeg mister menstruasjon på hormonspiral. Om du ikke har andre plager enn at du er lei, så dekker ikke det offentlige det. Heldigvis. Anonymkode: 6aacf...d56
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 08:22 #4 Skrevet lørdag kl 08:22 Du får ikke dekket det bare fordi du er lei. Det skal ganske mye til for å få det, og de prøver andre ting først om du har veldig mye plager. Først hormoner, så å skrape den innvendig. Anonymkode: 8d235...6e3
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 08:57 #5 Skrevet lørdag kl 08:57 Lei? Du dekker selv. Anonymkode: 42e6f...53f
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 09:06 #6 Skrevet lørdag kl 09:06 Hvor mange år er du? Jeg er 41, mensen avtar nå. Har bare mens maks 2 dager i mnd. Lite og kort. Anonymkode: d607a...6c6
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 09:43 #7 Skrevet lørdag kl 09:43 Anonym bruker skrev (35 minutter siden): Hvor mange år er du? Jeg er 41, mensen avtar nå. Har bare mens maks 2 dager i mnd. Lite og kort. Anonymkode: d607a...6c6 Jeg er 46, har p stav. Men har mensen likevel. HI. Anonymkode: d0bf1...f51
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 10:06 #8 Skrevet lørdag kl 10:06 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Jeg er 46, har p stav. Men har mensen likevel. HI. Anonymkode: d0bf1...f51 Da er du jo i perimenopause, og mensen kan være slitsom for alle i den perioden. Noen er heldig og blør mindre, sjeldnere osv, mens andre desverre blør oftere og mer. Alt er egentlig normalt i denne perioden hvor hormonene løper litt løpsk og bølger gjennom faser med mindre hormoner og kroppen prøver kompensere og derfor får for mye hormoner osv osv. De kan ikke fjerne livmora til alle som er på vei mot overgangsalderen 🙈 Men snakk med en dyktig gynekolog som har litt peiling på kvinnehelse, kanskje er det hjelp å få. Anonymkode: 8d235...6e3
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 11:24 #9 Skrevet lørdag kl 11:24 Anonym bruker skrev (1 time siden): Da er du jo i perimenopause, og mensen kan være slitsom for alle i den perioden. Noen er heldig og blør mindre, sjeldnere osv, mens andre desverre blør oftere og mer. Alt er egentlig normalt i denne perioden hvor hormonene løper litt løpsk og bølger gjennom faser med mindre hormoner og kroppen prøver kompensere og derfor får for mye hormoner osv osv. De kan ikke fjerne livmora til alle som er på vei mot overgangsalderen 🙈 Men snakk med en dyktig gynekolog som har litt peiling på kvinnehelse, kanskje er det hjelp å få. Anonymkode: 8d235...6e3 Jeg merker ingen forskjell. Har alltid vært på denne måten. Anonymkode: d0bf1...f51
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 14:33 #10 Skrevet lørdag kl 14:33 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Jeg er 46, har p stav. Men har mensen likevel. HI. Anonymkode: d0bf1...f51 Jeg er også 46 og slitt med pms og mensen. Det er ikke lenge til dette er over. Jeg satt inn hormonspiral for 8 mnd siden og har ikke hatt mensen på 6 mnd. anbefaler deg å fjerne p stav og sette inn maleva hormonspiral, nesten alle mister mensen av den. Snakk med legen din. Den kan du ha i 7 år, og når du da fjerner den er du sikkert ferdig med mensen grunnet overgangsalderen. Å fjerne livmor gjør de nesten aldri, uten at man har store plager med endimetriose etc. det er et stort inngrep. Anonymkode: 3454d...057
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 19:58 #11 Skrevet lørdag kl 19:58 Henger meg på forslag om hormonspiral. Jeg har hatt p-stav og spottet konstant. Satte inn hormonspiral tidligere i år og har kun litt spotting istedenfor vanlig mens når jeg tidligere hadde kraftig blødning i forbindelse med mensen. Mensen forsvinner ofte eller reduseres kraftig 6-12 mnd etter man setter inn. Anonymkode: e5f43...e38
Anonym bruker Skrevet i går, 02:16 #12 Skrevet i går, 02:16 Jeg tørr ikke å få satt inn spiral. TS Anonymkode: d0bf1...f51
Anonym bruker Skrevet i går, 03:50 #13 Skrevet i går, 03:50 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg tørr ikke å få satt inn spiral. TS Anonymkode: d0bf1...f51 Hvorfor ikke? Jeg er 53 år og har ikke hatt mensen siden jeg var 41 og fikk mitt siste barn. Null bivirkninger ellers, bare helt nydelig å slippe mensen. Anonymkode: 40f52...544
Anonym bruker Skrevet i går, 05:05 #14 Skrevet i går, 05:05 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg tørr ikke å få satt inn spiral. TS Anonymkode: d0bf1...f51 Men du tør å få fjernet livmoren? Og tenker det er bedre/lettere? Anonymkode: 00882...c54
Anonym bruker Skrevet i går, 14:26 #15 Skrevet i går, 14:26 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Men du tør å få fjernet livmoren? Og tenker det er bedre/lettere? Anonymkode: 00882...c54 Da er man i narkose. Anonymkode: d0bf1...f51
Anonym bruker Skrevet i går, 16:02 #16 Skrevet i går, 16:02 Jeg hadde blodig slim tre uker hver mnd, prøvde å svi av slimhinnene først. Hjalp litt, men ikke nok. Fikk så fjernet livmoren, beste jeg noen gang har gjort. Sa bare til fastlegen at jeg blødde mye så sendte denne henvisning. Anonymkode: 8a4c9...845
Anonym bruker Skrevet i går, 16:37 #17 Skrevet i går, 16:37 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Da er man i narkose. Anonymkode: d0bf1...f51 Hvis det er problemet, kan man også få spiral i narkose. Anonymkode: 00882...c54
Anonym bruker Skrevet 23 timer siden #18 Skrevet 23 timer siden Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Hvis det er problemet, kan man også få spiral i narkose. Anonymkode: 00882...c54 Tror det skal mye til. Gruer meg pga jeg har aldri født vaginalt og fastlegen fikk det ikke til... Anonymkode: d0bf1...f51
Anonym bruker Skrevet 20 timer siden #19 Skrevet 20 timer siden Anonym bruker skrev (2 timer siden): Tror det skal mye til. Gruer meg pga jeg har aldri født vaginalt og fastlegen fikk det ikke til... Anonymkode: d0bf1...f51 Hvorfor mener du det skal mindre til for at de legger deg i narkose og opererer ut hele livmoren din enn at de legger deg i narkose for å legge inn en enkel spiral? Jeg lover deg at de mye heller ønsker å legge deg i narkose for å legge inn en spiral enn å utføre en hysterektomi! Det er en stor operasjon som kan bety store komplikasjoner hvis man er skikkelig uheldig. Man bør alltid ha prøvd enkle tiltak først. Du kan også bli henvist til gynekolog for at han/hun kan prøve å legge inn spiralen. De har mer erfaring og flinkere til slikt enn de fleste fastleger. Du kan ta paracet og ibux på forhånd, og du kan også få lokalbedøvelse. Anonymkode: 00882...c54
Anonym bruker Skrevet 19 timer siden #20 Skrevet 19 timer siden Anonym bruker skrev (1 time siden): Hvorfor mener du det skal mindre til for at de legger deg i narkose og opererer ut hele livmoren din enn at de legger deg i narkose for å legge inn en enkel spiral? Jeg lover deg at de mye heller ønsker å legge deg i narkose for å legge inn en spiral enn å utføre en hysterektomi! Det er en stor operasjon som kan bety store komplikasjoner hvis man er skikkelig uheldig. Man bør alltid ha prøvd enkle tiltak først. Du kan også bli henvist til gynekolog for at han/hun kan prøve å legge inn spiralen. De har mer erfaring og flinkere til slikt enn de fleste fastleger. Du kan ta paracet og ibux på forhånd, og du kan også få lokalbedøvelse. Anonymkode: 00882...c54 Takk for råd 🙏🙏 søsteren min fikk narkose for å få satt inn spiral, så er jo mulig. Men hva skal til? Jeg gikk til gynekolog en gang for å få satt inn... men jeg turte ikke 😭 og er sååå ekkelt å gå rundt å tenke på at jeg har noe inni der. Har hørt skrekk historier om at mannen kan kjenne den osv Anonymkode: d0bf1...f51
Anonym bruker Skrevet 19 timer siden #21 Skrevet 19 timer siden Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Takk for råd 🙏🙏 søsteren min fikk narkose for å få satt inn spiral, så er jo mulig. Men hva skal til? Jeg gikk til gynekolog en gang for å få satt inn... men jeg turte ikke 😭 og er sååå ekkelt å gå rundt å tenke på at jeg har noe inni der. Har hørt skrekk historier om at mannen kan kjenne den osv Anonymkode: d0bf1...f51 Jeg har selv spiral. Mannen har aldri merket noe til den. I tilfelle er det mulig å klippe ned trådene litt. Det er ikke vondt. Du kan spørre legen om å få en beroligende før spiralinnsettingen? Ellers er det ingen spesielle krav til hva som må være oppfylt for å få gjort det i narkose. Legen må skrive en god henvisning hvorfor du ønsker dette. (Du har medisinsk behov for en spiral - store blødninger? Sterke menstruasjonssmerter? fastlegen fikk det ikke til, du gruer deg veldig til gynekologisk undersøkelse og turte ikke hos gynekologen osv.) Anonymkode: 00882...c54
Anonym bruker Skrevet 19 timer siden #22 Skrevet 19 timer siden Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Jeg har selv spiral. Mannen har aldri merket noe til den. I tilfelle er det mulig å klippe ned trådene litt. Det er ikke vondt. Du kan spørre legen om å få en beroligende før spiralinnsettingen? Ellers er det ingen spesielle krav til hva som må være oppfylt for å få gjort det i narkose. Legen må skrive en god henvisning hvorfor du ønsker dette. (Du har medisinsk behov for en spiral - store blødninger? Sterke menstruasjonssmerter? fastlegen fikk det ikke til, du gruer deg veldig til gynekologisk undersøkelse og turte ikke hos gynekologen osv.) Anonymkode: 00882...c54 Takk for svar ❤️❤️ Anonymkode: d0bf1...f51
Anonym bruker Skrevet 17 timer siden #23 Skrevet 17 timer siden Jeg fikk fjernet livmoren pga styrtblødninger som bivirkning av hormonspiral. Helt magisk å slippe mensen. Har ikke hatt noen problemer etter operasjonen. Bare velstand og blomstrende sexliv. Anonymkode: d535c...195
Anonym bruker Skrevet 6 timer siden #24 Skrevet 6 timer siden Anonym bruker skrev (10 timer siden): Jeg fikk fjernet livmoren pga styrtblødninger som bivirkning av hormonspiral. Helt magisk å slippe mensen. Har ikke hatt noen problemer etter operasjonen. Bare velstand og blomstrende sexliv. Anonymkode: d535c...195 Noen får svakere orgasmer etter fjerning, fordi orgasmen for mange inneholder en "krampe" i livmora. Den følelsen oppover i systemet blir borte når livmora er borte. Anonymkode: 8d235...6e3
Anonym bruker Skrevet 5 timer siden #25 Skrevet 5 timer siden Anonym bruker skrev (1 time siden): Noen får svakere orgasmer etter fjerning, fordi orgasmen for mange inneholder en "krampe" i livmora. Den følelsen oppover i systemet blir borte når livmora er borte. Anonymkode: 8d235...6e3 Fullstendig tull! Har like mange og fantastiske orgasmer uten livmor! Anonymkode: d535c...195
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå