Anonym bruker Skrevet 25. desember 2025 #1 Skrevet 25. desember 2025 Kjenner jeg koker. Jeg har en familie som er fin. Altså min mor og søsken. Samtidig er jeg alltid syndebukken. Ingen klarer å innrømme feil, det er alltid andres skyld eller min. Om en feil har oppstått og jeg eier 2% av skylden og de 98% vinkler de det til at det er meg. De gir meg også dårlig samvittighet for mye. Jeg sendte melding i går til mine søsken og takket for gavene og beskrev hvor glad jeg ble, og barna fikk det de ønsket seg. Til svar får jeg; takk det samme. Jeg kommer med et oppfølgingsspørsmål og spør om konsertbillettene de fikk av meg. Får til svar: aner ikke hvem det er en gang. Ikke noe mer. Føler de er så utakknemlig. Hadde det vært meg hadde jeg googlet gruppa og hørt noen sanger før jeg hadde svart. med tør aldri gå løs på hverandre, men jeg er den som ofte får alt. jeg er så skuffet og lei meg. Jeg blir ikke respektert og de bryr seg ikke om mine grenser. sukk fra meg Anonymkode: 2d99f...148
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2025 #2 Skrevet 26. desember 2025 Hvorfor gir du dem billetter til en konsert de ikke aner hvem er? Anonymkode: 505fc...a25
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2025 #3 Skrevet 26. desember 2025 Er det ikke litt rart å gi konsertbilletter til noe de ikke vet hvem er? Anonymkode: 99952...4db
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2025 #4 Skrevet 26. desember 2025 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Hvorfor gir du dem billetter til en konsert de ikke aner hvem er? Anonymkode: 505fc...a25 De har absolutt alt og ønsket seg ingenting. Jeg har også kjøpt meg Bill og vi kan gå sammen og gjøre en gøy ting sammen. Anonymkode: 2d99f...148
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2025 #5 Skrevet 26. desember 2025 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Er det ikke litt rart å gi konsertbilletter til noe de ikke vet hvem er? Anonymkode: 99952...4db Ja det er sikkert kjemperart. Det hadde vært rart om jeg kjøpte ei flaske vin også. Eller hva som helst annet. Det blir feil uansett Anonymkode: 2d99f...148
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2025 #6 Skrevet 26. desember 2025 Leit å høre om slik dysfunksjonalitet, men de aller fleste familier har ett eller annet. Men siden du vet hvordan familien din er, hvorfor stiller du da oppfølgingsspørsmål? Ellers må jeg nok henge meg litt på spørsmålet om hvorfor man kjøper billetter til noe/noen som man ikke vet helt sikkert at mottakeren har sans for. Anonymkode: 6ecce...c48
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2025 #7 Skrevet 26. desember 2025 Enig i at det var et kort svar, men jeg velger alltid å tenke det beste om folk så jeg hadde tenkt at de sikkert var opptatt og ikke hadde mulighet til å skrive så mye. Selv hadde jeg ikke brukt ordene "aner ikke", det er ikke positivt lada ord for meg. Jeg ville nok svart at jeg ikke har hørt om de før så det blir spennende å oppleve eller noe sånt Anonymkode: f6162...17c
LME1001 Skrevet 26. desember 2025 #8 Skrevet 26. desember 2025 Men du må da kunne kommunisere med dem? Kunne si at du blir lei deg når de viser utakknemlighet? Åpenhet i familien er viktig, synes jeg. Selv om det ikke alltid er like lett å ta opp ubehageligheter/uenigheter. Det blir bedre etterpå.
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2025 #9 Skrevet 26. desember 2025 Anonym bruker skrev (8 timer siden): De har absolutt alt og ønsket seg ingenting. Jeg har også kjøpt meg Bill og vi kan gå sammen og gjøre en gøy ting sammen. Anonymkode: 2d99f...148 Det er jo veldig hyggelig av deg😊 Men da rart å bli skuffa over at de ikke vet hvem artisten er? Anonymkode: 5f38e...70a
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2025 #10 Skrevet 26. desember 2025 Merkelig å kjøpe konsertbilletter når vedkommende ikke engang kjenner musikken og ikke vet hvem som spiller. Underlig gave Anonymkode: 204d9...b38
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2025 #11 Skrevet 26. desember 2025 Anonym bruker skrev (18 timer siden): De har absolutt alt og ønsket seg ingenting. Jeg har også kjøpt meg Bill og vi kan gå sammen og gjøre en gøy ting sammen. Anonymkode: 2d99f...148 Er det musikk du tror de vil like da? Jeg tenker at hvis jeg hadde fått konsertbillett til noe jeg ikke har sansen for så er det jo ikke sikkert jeg hadde blitt så veldig glad? Om det er for å gjøre noe gøy sammen så betinger det jo at alle parter liker musikken? Jeg hadde for eksempel blitt ganske svett om jeg hadde fått billetter til Countrytreff på Breim, liksom… Anonymkode: 6ba8b...bf9
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2025 #12 Skrevet 26. desember 2025 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Det er jo veldig hyggelig av deg😊 Men da rart å bli skuffa over at de ikke vet hvem artisten er? Anonymkode: 5f38e...70a Hi ble heller ikke skuffa over at de ikke visste hvem artisten er. Hun ble skuffa over utakknemligheten. Anonymkode: 3e9dd...02d
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2025 #13 Skrevet 26. desember 2025 24 minutes ago, Anonym bruker said: Hi ble heller ikke skuffa over at de ikke visste hvem artisten er. Hun ble skuffa over utakknemligheten. Anonymkode: 3e9dd...02d Men de takket jo? Anonymkode: 99952...4db
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2025 #14 Skrevet 27. desember 2025 Anonym bruker skrev (På 26.12.2025 den 4.15): De har absolutt alt og ønsket seg ingenting. Jeg har også kjøpt meg Bill og vi kan gå sammen og gjøre en gøy ting sammen. Anonymkode: 2d99f...148 Vel, dette må avtales på forhånd. Da er det bedre å gi noe de virkelig liker. Jeg har drassa med meg søstra mi på ting, gratis. Men da har jeg jo spurt på forhånd. Anonymkode: d8193...fc8
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2025 #15 Skrevet 27. desember 2025 Anonym bruker skrev (På 26.12.2025 den 4.15): De har absolutt alt og ønsket seg ingenting. Jeg har også kjøpt meg Bill og vi kan gå sammen og gjøre en gøy ting sammen. Anonymkode: 2d99f...148 Hvor fikk du kjøpt Bill? Var han dyr? Anonymkode: 8de4d...a27
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2025 #16 Skrevet 27. desember 2025 De kan bytte inn Bill til gavekort. Da disse gavekortene kan brukes til mye, bl a kino, foredrag, teater osv. Jeg fikk jo også ting av de til jul som ikke var en høydare. Man har jo alt i dag, og ingenting vi trenger. Man takker jo likevel for gaven. Jeg fikk f eks kaffekopper jeg ikke likte i det hele tatt. Og jeg har allerede kjøpt nye kopper for noen mnd siden. Men det er tanken som teller. Jeg setter jo koppene i skapet, og kan jo bruke de av og til, eller hvertfall når de er på besøk. Man kan ikke forvente at man får gaver som treffer 100% jeg har spurt de utallige ganger hva de ønsker seg og får bare til svar «vet ikke» Anonymkode: 2d99f...148
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2025 #17 Skrevet 27. desember 2025 36 minutes ago, Anonym bruker said: De kan bytte inn Bill til gavekort. Da disse gavekortene kan brukes til mye, bl a kino, foredrag, teater osv. Jeg fikk jo også ting av de til jul som ikke var en høydare. Man har jo alt i dag, og ingenting vi trenger. Man takker jo likevel for gaven. Jeg fikk f eks kaffekopper jeg ikke likte i det hele tatt. Og jeg har allerede kjøpt nye kopper for noen mnd siden. Men det er tanken som teller. Jeg setter jo koppene i skapet, og kan jo bruke de av og til, eller hvertfall når de er på besøk. Man kan ikke forvente at man får gaver som treffer 100% jeg har spurt de utallige ganger hva de ønsker seg og får bare til svar «vet ikke» Anonymkode: 2d99f...148 Men de takket jo? Og har de sagt at de ikke blir med? Anonymkode: 99952...4db
PartyOfFour Skrevet 27. desember 2025 #18 Skrevet 27. desember 2025 Du høres litt ut som om du setter standard og forventninger til familien din ut i fra dine egne, uten å forstå at folk kan se anderledes på det og det ikke er feil. Da kan det jo føles som du «får skylden». Hvis noe går galt i kommunikasjonen.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2025 #19 Skrevet 27. desember 2025 PartyOfFour skrev (13 minutter siden): Du høres litt ut som om du setter standard og forventninger til familien din ut i fra dine egne, uten å forstå at folk kan se anderledes på det og det ikke er feil. Da kan det jo føles som du «får skylden». Hvis noe går galt i kommunikasjonen. Jeg takker for gaver, uansett om det virkelig traff eller ei. Jeg fikk et duftlys med kollega som luktet kraftig. Ikke min stil. Men hvordan kan hun vite hvilke lukt jeg liker? Hun kjøpte gaver til meg, og den tanken er jo kjempefin. Hvis man er kresen på gaver må man nesten komme med ønsker og ikke bare si vet ikke Anonymkode: 2d99f...148
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2025 #20 Skrevet 27. desember 2025 6 minutes ago, Anonym bruker said: Jeg takker for gaver, uansett om det virkelig traff eller ei. Jeg fikk et duftlys med kollega som luktet kraftig. Ikke min stil. Men hvordan kan hun vite hvilke lukt jeg liker? Hun kjøpte gaver til meg, og den tanken er jo kjempefin. Hvis man er kresen på gaver må man nesten komme med ønsker og ikke bare si vet ikke Anonymkode: 2d99f...148 Men de takket jo? Anonymkode: 99952...4db
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2025 #21 Skrevet 27. desember 2025 "Til svar får jeg; takk det samme." Hun takket deg jo?? Jeg skjønner ikke helt problemstillingen her. Anonymkode: cabeb...776
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå