Anonym bruker Skrevet 24. desember 2025 #1 Skrevet 24. desember 2025 Finner ikke igjen tråden jeg skrev om søsteren min. Vel, hun ble invitert til oss og det var planlagt. Hun vil heller nå feire med en venn som sitter alene. Hun har bestemt seg nå rett før middagen at hun skulle være med vennen. Det har vært litt frem og tilbake. Men hun vil nå komme senere på kvelden og spise julemiddag da. Når hun dropper oss i jula, og skal komme på å spise når vi andre er ferdig for timer siden med maten kan hun bare glemme det. Vi skal sørge for at vi spiser opp alt eller sette det i fryseren. Hun skal fader meg ikke komme til dekket bord og spise rester fra kjøleskapet etter å ha dumpet meg på selve julaften. Hun klarer ikke lage sin egen julemat for det har hun aldri gjort før. Hun er 40 + Anonymkode: 4d1b2...fc0
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2025 #2 Skrevet 24. desember 2025 Jeg så den første tråden. Din søster virker ikke å ha styring på seg selv eller livet sitt. Om hun tenker komme veldig sent hadde jeg sagt at det ikke var greit. Kommer hun i rimelig tid hadde hun fått dessert og julekaker som da ev. serveres. I god tid før neste jul kan du tilby henne at hvis hun vil lære seg å lage julemiddag, så får hun én sjanse til det, og det er å bli med deg når julemiddagen planlegges, når det handles inn og når den forberedes. Vil hun ikke så tror jeg at jeg hadde sagt at hvis hun likevel skal være med på felles julemiddag så må hun bidra på annet vis, men penger, dessert, eller annet. Senk skuldrene dine, pust med magen - og ikke la din surrete søster få ødelegge noe mer for deg i dag og denne julen. Flyt med i din egen jul, være fullt og helt tilstede i egen jul. Dukker din søster opp, sett grenser der det ev. er nødvendig, og ikke la henne trekke deg inn i mer drama. ❤️ Anonymkode: 5ad1d...fe4
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2025 #3 Skrevet 24. desember 2025 Nå så jeg ikke den første tråden, men hadde det vært min søster hadde jeg varmet opp maten til henne. Hun droppet dere tidligere på kvelden for å være sammen med en som ellers ville ha vært helt alene på selveste julaften. Hun drar fra sted til sted for å være med alle. Og du syns synd på deg selv siden hun ikke er der med dere, dere som har hverandre, til middagen på julaften? Anonymkode: 51bf7...efc
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2025 #4 Skrevet 24. desember 2025 Anonym bruker skrev (50 minutter siden): Nå så jeg ikke den første tråden, men hadde det vært min søster hadde jeg varmet opp maten til henne. Hun droppet dere tidligere på kvelden for å være sammen med en som ellers ville ha vært helt alene på selveste julaften. Hun drar fra sted til sted for å være med alle. Og du syns synd på deg selv siden hun ikke er der med dere, dere som har hverandre, til middagen på julaften? Anonymkode: 51bf7...efc Jeg er bare litt lei, da dette er et mønster. Sier ja til ting og ombestemmer seg rett før hvis det er noe som lokker mere. Tar svært lite hensyn til andre, det har hun alltid gjort. Det er meg meg meg. Hun skal alltid bare komme til ferdig dekket bord. Jeg synes ikke synd på meg selv, jeg er irritert fordi jeg blir behandlet respektløst. Jeg er alltid reservevalg, og det går aldri an å planlegge noe med henne Anonymkode: 4d1b2...fc0
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2025 #5 Skrevet 24. desember 2025 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg er bare litt lei, da dette er et mønster. Sier ja til ting og ombestemmer seg rett før hvis det er noe som lokker mere. Tar svært lite hensyn til andre, det har hun alltid gjort. Det er meg meg meg. Hun skal alltid bare komme til ferdig dekket bord. Jeg synes ikke synd på meg selv, jeg er irritert fordi jeg blir behandlet respektløst. Jeg er alltid reservevalg, og det går aldri an å planlegge noe med henne Anonymkode: 4d1b2...fc0 Skjønner det, men må du planlegge så mye når du vet hvordan hun er? Bare gjør det dere pleier å gjøre, kommer hun så kommer hun. Da får hun varme opp mat selv om hun vil ha. Anonymkode: e7374...391
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2025 #6 Skrevet 25. desember 2025 Hadde vært null stress å gi søsteren min mat, selv om hun kom senere😀 Jeg feirer uansett med ungene og vi spiser kl.18. Den som dumper innom får mat, drikke, dessert og det vi har å by på. Jeg bruker ikke tid på å være rigid. Min feiring påvirkes i liten grad av å være fleksibel og raus. Å være kjip og rigid krever litt mer, så det gidder jeg ikke. Her er det åpent hus og ingen skal trenge å være sulten hjemme hos meg❤️ Anonymkode: f39ba...b25
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2025 #7 Skrevet 25. desember 2025 Det var da skrekkelig så mye styr du laget av denne saken! Anonymkode: 6b9c8...023
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2025 #8 Skrevet 25. desember 2025 Kunne du ikke bedt henne ta med denne vennen, til julaften, så hadde de ikke vært alene? Anonymkode: 6b89f...e67
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2025 #9 Skrevet 25. desember 2025 Anonym bruker skrev (17 timer siden): Finner ikke igjen tråden jeg skrev om søsteren min. Vel, hun ble invitert til oss og det var planlagt. Hun vil heller nå feire med en venn som sitter alene. Hun har bestemt seg nå rett før middagen at hun skulle være med vennen. Det har vært litt frem og tilbake. Men hun vil nå komme senere på kvelden og spise julemiddag da. Når hun dropper oss i jula, og skal komme på å spise når vi andre er ferdig for timer siden med maten kan hun bare glemme det. Vi skal sørge for at vi spiser opp alt eller sette det i fryseren. Hun skal fader meg ikke komme til dekket bord og spise rester fra kjøleskapet etter å ha dumpet meg på selve julaften. Hun klarer ikke lage sin egen julemat for det har hun aldri gjort før. Hun er 40 + Anonymkode: 4d1b2...fc0 Det var julaften, og dette var fokuset ditt midt i julefeiringen, å harpe på dette her inne, Det er noe av det trasigste jeg har sett på lenge. Anonymkode: e5f8e...4f8
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2025 #10 Skrevet 25. desember 2025 Du kan ikke endre søsteren din, hun er den hun er. Du kan velge å være glad i henne tross hennes uperfekte sider, eller du kan velge å støte henne fra deg og straffe henne for å ikke være som deg.... Jeg ser ikke helt hva du tjener på å irritere deg over det du anser som hennes dårlige sider? Hun har sikkert gode sider også siden du i det forrige innlegget skrev at du gledet deg til å feire med henne og ble såret/lei deg av at hun ville feire med denne vennen som ble alene. Så isteden for å akseptere at hun valgte å ta vare på denne vennen på julekvelden vil du nekte henne å spise av maten din? Jeg synes du er smålig. Anonymkode: 66343...138
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2025 #11 Skrevet 25. desember 2025 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Du kan ikke endre søsteren din, hun er den hun er. Du kan velge å være glad i henne tross hennes uperfekte sider, eller du kan velge å støte henne fra deg og straffe henne for å ikke være som deg.... Jeg ser ikke helt hva du tjener på å irritere deg over det du anser som hennes dårlige sider? Hun har sikkert gode sider også siden du i det forrige innlegget skrev at du gledet deg til å feire med henne og ble såret/lei deg av at hun ville feire med denne vennen som ble alene. Så isteden for å akseptere at hun valgte å ta vare på denne vennen på julekvelden vil du nekte henne å spise av maten din? Jeg synes du er smålig. Anonymkode: 66343...138 Men du klarer ikke å se at hi også ble såret og skuffet? Det er bare his søster som skal få lov til å være uperfekt? Det er rimelig stygt gjort å endre planene for julemiddagen rett før, og med det skuffe vertskapet som har gledet seg. Anonymkode: 534dc...dc8
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2025 #12 Skrevet 25. desember 2025 Anonym bruker skrev (20 timer siden): Finner ikke igjen tråden jeg skrev om søsteren min. Vel, hun ble invitert til oss og det var planlagt. Hun vil heller nå feire med en venn som sitter alene. Hun har bestemt seg nå rett før middagen at hun skulle være med vennen. Det har vært litt frem og tilbake. Men hun vil nå komme senere på kvelden og spise julemiddag da. Når hun dropper oss i jula, og skal komme på å spise når vi andre er ferdig for timer siden med maten kan hun bare glemme det. Vi skal sørge for at vi spiser opp alt eller sette det i fryseren. Hun skal fader meg ikke komme til dekket bord og spise rester fra kjøleskapet etter å ha dumpet meg på selve julaften. Hun klarer ikke lage sin egen julemat for det har hun aldri gjort før. Hun er 40 + Anonymkode: 4d1b2...fc0 Ikke lest den andre tråden, men en fin ting at hun er sammen med en venn som er alene i julen også Anonymkode: c2936...d41
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2025 #13 Skrevet 25. desember 2025 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Ikke lest den andre tråden, men en fin ting at hun er sammen med en venn som er alene i julen også Anonymkode: c2936...d41 Hi inviterte begge to, men da ville de bare stikke fort innom og spise middag og så feire videre alene hos venninnen. Forstår at Hi blir såret av det. De var bare interessert i julemiddagen hennes, ikke å faktisk feire med henne. Anonymkode: 6fde8...647
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2025 #14 Skrevet 25. desember 2025 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Det var julaften, og dette var fokuset ditt midt i julefeiringen, å harpe på dette her inne, Det er noe av det trasigste jeg har sett på lenge. Anonymkode: e5f8e...4f8 Nja, det er vel ganske sannsynlig at TS tok det ut her inne i stedet for å skjelle ut søsteren over telefon så hele familien hørte det. Lurt, synes jeg. Anonymkode: e7374...391
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå